logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۴۵۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 14 دقیقه ]

برانکو: 5 بازیکن جدید جذب می کنیم

برانکو:-5-بازیکن-جدید-جذب-می-کنیم

برانکو ایوانکوویچ سرمربی و علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس، میهمانان برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما بودند.

به گزارش موج رسا;برانکو ایوانکوویچ سرمربی و علی اکبر طاهری سرپرست باشگاه پرسپولیس، میهمانان برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما بودند.

 
برانکو ایوانکوویچ در این برنامه اظهار داشت: مترجمان خوبی دارم و آن ها به من اجازه نمی دهند فارسی یاد بگیرم. 
 
وی اظهار داشت: به خانواده های سیل اخیر تسلیت می گویم
 
وی افزود: دلیل اصلی قهرمانی پرسپولیس را طاهری توضیح داد. سال پیش یک روز قبل از شروع تمرینات، با مشکلات زیادی با هم آشنا شدیم و در 2 سال اخیر کارهای بزرگی انجام دادیم و اصرار بر کار گروهی داشتیم و دنبال کار جمعی بودیم. به همین دلیل همه با هم برنده شدیم، باختیم و مساوی کردیم. بنابراین همه به یک اندازه در نتایج پرسپولیس سهیم هستیم. با این وجود هدف اصلی باشگاه خوشحالی هواداران است چراکه آن ها مهم ترین موضوع هستند. من و طاهری به این نتایج افتخار می کنیم.
 
دوست دارم در تیم پرستاره پرسپولیس کار کنم
 
برانکو درمورد اینکه با چه انگیزه ای پرسپولیس بحرانی را تحویل گرفت، تصریح کرد: پرسپولیس تیم بزرگی است و طبیعی بود علاقه داشتم در این تیم کار کنم. به دانش، تجربه و توانایی خودم اطمینان داشتم و جو ایران را هم می شناختم. پیشنهاداتی داشتم ولی افتخار کار کردن در پرسپولیس اولویتم بود.
 
برنامه بلندمدت ما چهارساله است
 
وی ادامه داد: پرسپولیس عملا در ابتدای کار قرار دارد اما پتانسیل عظیمی به نام هوادار دارد. دوست دارم در تیمی کار کنم که بازیکن ستاره داشته باشد چراکه آنها منافع باشگاه را تامین کرده، مردم را به ورزشگاه می آورند و کیفیت تیم را بالا می برند.
 
برانکو در ادامه خاطرنشان کرد: از تیم 2 سال پیش  فقط مهدی طارمی و علی علیپور، اکنون در پرسپولیس هستند و نتایج درخشانی هم گرفتیم. تیم برای بسته شدن به زمان بیشتری نیاز داشتیم اما همه تلاش کردیم و البته در راس کار مدیریت باشگاه قرار داشت.
 
وی درباره قدرت ریسک پذیری خود گفت: به عنوان مربی آماده پذیرش هر ریسکی هستم. اهداف و راهکارهای خود را با طاهری به صورت علنی و شجاعانه مطرح کردیم. ریسک کردن وظیفه ماست و بازیکنان و کادرفنی بدون ریسک نمی توانند کاری از پیش ببرند.
 
سرمربی پرسپولیس درباره تمدید قرارداد خود با این باشگاه گفت: یک سال دیگر با پرسپولیس قرارداد دارم و افتخار می کنم که باشگاه از کارم رضایت دارد. البته موضوع مهم تر این است که طاهری دیدگاه بلند مدت دارد و در رده های دیگر مدیریتی تجربه خود را نشان داده است. در ابتدا برای برنامه کوتاه مدت و یک ساله و در ادامه برای دو فصل توافق کردیم. برنامه بعدی و بلند مدت ما چهار ساله است. طبیعی است هر کس وظایف خود را انجام می دهد و توسعه این برنامه ها چند مسیر دارد.
 
70درصد ترکیب اصلی تیم باید از بازیکنان آکادمی باشند
 
وی افزود: از کارهای تیم اصلی و آکادمی جدا نمی شویم. طاهری انتظار دارد برای توسعه کار دانشم را بیاورم و در این مسیر به وی و مدیریت باشگاه کمک کنم. در 2 فصل اخیر کارهای زیادی انجام شده و تنها نتیجه و قهرمانی مهم نیست بلکه موفقیت های دیگر مانند توسعه زیرساخت ها هم اهمیت دارد. در کل تمام شرایطی که در کنار نتیجه گیری مهم است را بهبود بخشیدیم. طاهری و مدیریت فقط به موفقیت فکر نمی کنند و ابعاد مختلف را در نظر دارند.
 
برانکو درمورد آکادمی باشگاه پرسپولیس گفت: آکادمی برای یک باشگاه خیلی مهم است و جزو بخش های تخصصی ماست. پتانسیل زیادی در ایران وجود دارد و باید بین 60 تا 70 درصد بازیکنان تیم اصلی از آکادمی باشند اما این موضوع نیاز به زمان دارد.
 
سیدجلال برای آقای گلی به طارمی اعتماد مضاعف داد
 
سرمربی پرسپولیس درباره اینکه چرا با وجود اینکه پس از بازی با الریان اعلام کرد دیگر اجازه نمی دهد طارمی پنالتی بزند اما وی در بازی با ماشین سازی این کار را انجام داد، بیان کرد: پس از بازی با الریان گفته بودم تا من هستم اجازه نمی دهم طارمی پنالتی بزند. قرار بود سید جلال حسینی پنالتی بزند اما از آنجاییکه وی کاپیتان  و دست راست من است می تواند تصمیمم را تغییر دهد و سید جلال تصمیم گرفت طارمی پنالتی بزند. با این کار قصد داشت به طارمی برای آقای گل شدن اعتماد مضاعفی بدهد و من هم قبول کردم.
 
جدایی رامین برای باشگاه پرسپولیس بهترین تصمیم بود
 
برانکو  درباره وضعیت رامین رضاییان اظهار داشت: اعتقاد دارم این بهترین تصمیم برای باشگاه است. همیشه می گویم ملی پوشان فقط مسئولیت دارند که در تمرینات و بازی ها الگو باشند و به بازیکنان کمک کنند. نباید اولویت یک ملی پوش مسئله دیگری باشد. به همراه مدیریت درمورد رضائیان تصمیمی گرفتیم که به سود باشگاه و تیم بود.
 
بدون بازیکن خارجی قهرمان شدیم و این امر ارزش زیادی دارد
 
وی افزود: در نیم فصل اول محدودیت داشتیم و بازیکنان از آنجاییکه تحت قرارداد با باشگاه هستند  نمی توانند به راحتی آزاد شوند. بازیکن خارجی هم نمی خواستیم بگیریم چراکه تشخیص دادیم نمی توانیم بازیکنی که تیم را تقویت می کند، جذب کنیم. قهرمانی پرسپولیس ارزش زیادی دارد و تنها تیمی هستیم که بدون بازیکن خارجی کار کردیم. در روزهای آتی چهار تا پنج بازیکن جدید می گیریم و در واقع برای هر پست یک بازیکن جدید به پرسپولیس می آید.
 
اوکراینی ها با وجود آمادگی نسبی برای هماهنگی با تیم فرصت نداشتند
 
برانکو درباره بازیکنان اوکراینی پرسپولیس گفت: خارجی های ما کیفیت نسبی داشتند اما تنها هفت روز قبل از شروع فصل به پرسپولیس آمدند. لیگ را با آن ها آغاز نکردیم و قاطعانه نتیجه گرفتیم. طبیعی بود که به ترکیب تیم برنده دست نزنم. اولویت را به بازیکنان ایرانی دادم و مشکلی نمی دیدم. آن ها می خواستند در نیم فصل دوم بیشتر بازی کنند اما به دلیل اینکه تیم را بسته بودیم با جدایی اوکراینی ها موافقت کردیم. به هر حال تصمیم من درست بود چراکه سه هفته پیش از پایان فصل قهرمان شدیم و با ایرانی ها به این عنوان رسیدیم.
 
هیچ کدام از بازیکنانم اضافه وزن ندارند
 
وی درمورد اینکه آیا برای فصل آینده بازیکن خارجی جذب می کنید یا خیر، گفت: حق جذب چهار بازیکن خارجی را داریم اما درصورتی که آن ها با کیفیت باشند. در حال حاضر بازیکنی نداریم که اضافه وزن داشته باشد اما ساختار بدنی برخی ها به گونه ای است که گویا اضافه وزن دارند. در کل ژنتیک برخی بازیکنان به این شکل است.
 
هواداران مهم ترین عامل قهرمانی پرسپولیس بودند
 
برانکو درباره اینکه بیش ترین عامل قهرمانی پرسپولیس را از بین بازیکنان، کادرفنی و مریریت چه می داند، اظهارداشت: یک تیم هستیم و همه با هم می‌بریم، می‌بازیم و کارها را دنبال می کنیم. مهم ترین مسئله بازیکنان هستند که در زمین حضور دارند اما آن ها نمی توانند به تنهایی کار کنند. اگر کادر تدارکات یا پزشکی همراهشان نباشد، اگر مدیرعامل خوب نباشد باز هم تیم ناکارآمد می شود. بنابراین در مجموع همه ارکان باشگاه در راه قهرمانی نقش داشتند. هواداران هم بیشترین نقش را دارند.
 
حامی تیم ملی هستم اما منافع باشگاه ها را هم درنظر بگیرید
 
سرمربی پرسپولیس درپایان درمورد اختلاف با کارلوس کی روش گفت: هیچوقت هیچ مشکلی درباره حمایت پرسپولیس از تیم ملی و کادر فنی و بازیکنان نبوده اما باید منافع باشگاه ها هم درنظر گرفته شود. پرسپولیس تلاش می کند نفرات بیشتری در اختیار تیم ملی قرار دهد. همه خواستار موفقیت تیم ملی و صعود آن به جام جهانی هستیم.  به عنوان خارجی آرزوی موفقیت تیم ملی ایران را دارم.
 
طاهری: کار گروهی رمز موفقیت پرسپولیس بود
 
سرپرست باشگاه پرسپولیس ابتدا درگشت عزیزانمان را در فاجعه سیل آذربایجان را تسلیت می گویم و امیدوارم خداوند به خانواده آن ها صبر دهد. فکر می کنم واژه ها می تواند بستر ساز انجام خدمات باشد اما عملکرد می تواند به روند فعالیت شما بقا دهد.
 
وی افزود: ما از فصل گذشنه کار خود را شروع کردیم. پس از بازگشت برانکو زمان کوتاهی تا شروع لیگ داشتیم و از لحاظ سخت افزار و نرم افزار در آن زمان فقیر بودیم. پس از تعامل با برانکو و سایر ارکان باشگاه وضعیت خوبی ایجاد شد و کار گروهی رمز موفقیت ما بود. زمان کمی تا شروع لیگ داشتیم. همکاری و ارتباط خوبی با برانکو برقرار شد و از شروع، کار تیمی را در تمام ابعاد باشگاه پیش بردیم. خارج از مستطیل سبز و بحث قدردانی از کادر پزشکی، تدارکات، کادر فنی، بخش های اداری و مالی قدردانی خاصی از هواداران دارم که سرمایه اصلی باشگاه هستند. قلب تپنده آن کانون هواداران هستند که اتصال این ها نتیجه خوبی داشت
 
تمیز و شفاف در پرسپولیس کار کرده ایم
 
طاهری ادامه داد: فکر می کنم هر کس مشغول کاری باشد، کمتر وارد حاشیه می شود و اگر درگیر متن کار باشیم از حاشیه دوریم. آنقدر درگیر کار شدیم و با معوقات مالی دست و پنجه نرم کردیم تا سرمان گرم شد و وارد حواشی نشدیم. بخش حقوقی باشگاه هم به موارد قضایی ورود کرد. خوشبختانه در بسیاری از آنها برنده شدیم اما شفافیت و تمیز کار کردن را در دستور کار قرار دادیم و نمی خواستیم هیچ مسئله ای مخفی بماند. حتی بین من و برانکو هیچ مطلبی در خفا نیست.
 
محوریت ما تمدید 5 ساله قرارداد برانکو است
 
وی درمورد تمدید 5 ساله قرارداد برانکو گفت: قرارداد وی تا پایان فصل آینده اعتبار دارد اما باید بگویم در بحث تمدید 5 ساله قرارداد برانکو رسانه ها عجولانه عمل کردند چراکه این کار تاکنون انجام نشده است. هر واحدی باید دورنما داشته باشد و برای خود برنامه‌ریزی کند. ما هم ابتدا با برانکو قرارداد دو تا سه ساله داشتیم اما اکنون قرارداد پنج ساله را تعریف کرده ایم و می‌خواهیم محوریت تیم  را بر این اساس شکل دهیم.
 
طاهری افزود: در قرارداد پنج ساله برانکو، در کنار تیم بزرگسالان باید در رده‌های پایه و استعدادیابی هم برنامه‌ ریزی کنیم و آنها را زیر نظر 
بگیریم.
 
دورنمای فوتبال ایران باید مانند چینی ها باشد
 
سرپرست باشگاه پرسپولیس درمورد مشکلات مالی باشگاه‌های ایرانی گفت: برخی کشورها مانند چین دورنمایی دارند که براساس آن در جام جهانی نتیجه بگیرند و باشگاه‌های آن ها در رقابت‌های بین‌المللی موفق شوند. چرا ما نتوانیم این کار را انجام دهیم؟ هرچند وضعیت اقتصادی چینی ها خوب است اما برای بهبود این وضعیت با تاج جلسه‌ داشتیم و درباره رفع مشکلات مالی راهکارهایی را ارزیابی کردیم.
 
درمورد ژوزه منتظر حکم فیفا هستیم
 
طاهری درباره پرونده‌های حقوقی پرسپولیس در فیفا گفت:  جلسات زیادی با معاونت حقوقی باشگاه و افراد باتجربه در زمینه پرونده های مالی در فیفا برگزار کردیم تا با کمترین آسیب مواجه شویم. معوقات قبلی را تا حدی پرداخت کردیم اما برای رسیدگی به پرونده مانوئل ژوزه، منتظر حکم فیفا هستیم.
 
وی درمورد کمک‌های دولتی به باشگاه پرسپولیس بیان کرد: وزارت ورزش و جوانان کمک می کند تا این پرونده ها را پیش ببریم. هرچند وزارت‌خانه اجازه ندارد خارج از ردیف، پولی به باشگاه‌ها بدهد اما طبیعتا حالا که قهرمان شدیم، انتظار می رود چنین بودجه هایی هم تعریف شود. متاسفانه تاکنون برای پرداخت مطالبات ژوزه، بودجه دولتی تعریف نشده  تا از آن استفاده کنیم.
 
سرپرست باشگاه پرسپولیس ادامه داد: باید ادبیات کار فوتبالی را خوب یاد بگیریم و آن را خوب هم پیاده کنیم. مسئله درآمدزایی مهم است و بر همین اساس برای اینکه بلیط فروشی و تبلیغات محیطی را خودمان انجام دهیم با تاج نشستی برگزار کردیم. با راه اندازی سامانه هواداری مسیر درآمدزایی  ایجاد کردیم اما باید در این مسیر به حدی قوی شویم که سرمایه گذاری دیگری هم داشته باشیم و از این راه مطالبات پرداخت شود.
 
وی افزود: متاسفانه در فوتبال همه می‌گویند چرا یک باشگاه پول طرف را نمی‌دهد اما نمی‌گویند چرا باشگاه‌ها پولی نداشتند که مطالبات را بدهند.
 
طاهری درباره موفقیت پرسپولیس تصریح کرد: مدیریت، کادر فنی و بازیکنان همراه با هم این نتایج را به دست آوردند و همه دست به دست هم دادند تا چنین اتفاقی رخ دهد.
 
وی درمورد فعالیت‌ باشگاه پرسپولیس در سایر رشته‌های ورزشی گفت: در سال های گذشته تجربه نه چندان موفقی در این زمینه وجود داشته و از طرف دیگر درآمد کافی نداریم تا در سایر رشته‌ها سرمایه‌گذاری کنیم. هرچند تیمداری در رشته های دیگر پ در دستور کار بوده اما متاسفانه زمان رسیدگی به آن را نداشتیم.
 
هرچه سطح بازیکن بالاتر می رود بیشتر باید از خودش مراقبت کند
 
طاهری درباره حمایت پیشکسوتان پرسپولیس از این تیم اظهارداشت: هرچه سطح بازیکن بالاتر می رود، بیشتر باید از خود مراقبت کند تا اسطوره بماند. پیشکسوتان پرسپولیس واقعا محترم هستند و به تیم ما کمک می‌کنند. آن ها سلامتی‌ خود را برای پرسپولیس به خطر انداختند که به همین دلیل ممنون‌شان هستیم. امثال علی پروین و علی کریمی با حضور در اردوها انرژی مثبت می‌دهند. پیشکسوتان در عمکلرد تیم موثر بودند. مهرداد میناوند بارها به تمرینات پرسپولیس ‌آمد و همه این عوامل با هم، پرسپولیس را می‌سازند. این ارکان به یکدیگر وصل شدند تا قهرمان شدیم.
 
سرپرست باشگاه پرسپولیس درمورد بیانیه تند خود پیش از بازی با پیکان تصریح کرد: فوتبالی ها باید احترام فوتبال را حفظ کنند چراکه هرچه به این رشته ضربه می‌خورد، از خود اهالی فوتبال است. در آن بیانیه به مباحث داوری و انضباطی ورود نکردیم اما بحث ما این بود اگر به هواداران صنعت نفت اجازه حضور در ورزشگاه را می‌دهند، باید برای تماشاگران ما هم چنین احترامی قائل شوند.
 
تاج: جذب بازیکنان خارجی از سوی تیم های بدهکار عقلایی نیست
 
رئیس فدراسیون فوتبال گفت: تا زمانی که تیم های ایرانی در فیفا پرونده انضباطی داشته باشند، جذب بازیکن خارجی عقلایی نیست.
 
مهدی تاج در مصاحبه تلفنی با برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو درباره شرایط جذب بازیکن از خارجی از سوی تیم های پرسپولیس و استقلال گفت: امروز چند ساعت با مدیران این 2 باشگاه جلسه داشتیم اما موضوع چیز دیگری بود. برای جذب بازیکن خارجی باید پرونده‌های باز شده در فیفا را ببندیم چراکه این پرونده ها، باشگاه ها را تهدید می کند. البته بحث جذب بازیکنان خارجی تنها به استقلال و پرسپولیس اختصاص ندارد.
 
وی افزود: خوشبختانه پرسپولیس، استقلال و تراکتور به صورت جدی وارد شده و تلاش می کنند تا پرونده های انصباطی خود در فیفا را ببندند. این پرونده ها را دسته بندی کردیم چراکه سازمان موثر باشگاه ها هستند و باشگاه ها هم طبقه بندی نشده اند. اگر پرونده ها حل نشود جذب بازیکن خارجی عقلایی نیست. خوشبختانه در حال حاضر کسر امتیاز باشگاه ها را تهدید نمی کند.
 
تاج ادامه داد: طبق اخباری که دارم سه باشگاه پرسپولیس، استقلال و تراکتورسازی نسبت به سایر باشگاه ها وضعیت بهتری برای حل شدن پرونده های انضباطی خود در فیفا دارند و تلاش می کنند این پرونده ها زودتر بسته شود. با باشگاه ها صحبت کردیم و  می خواهیم واقعیت را در فیفا روشن تر کنیم.
 
رئیس فدراسیون فوتبال درمورد دیدارهای هفته بیست و هشتم لیگ برتر بیان کرد: تمام بازی های هفته بیست و هشتم پنجشنبه برگزار می شود اما از آنجایی که بازی پرسپولیس و پدیده حساسیتی نداشت و پرسپولیس باید صبح پنج شنبه به سفر خارجی می رفت، این مسابقه چهارشنبه برگزار می شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر