logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۴۰۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در گفت وگو با موج رسا مطرح شد؛

توضیحات وزارت بهداشت در خصوص قرص های مشاهده شده در کیک ها/ اقدام خرابکارانه علیه ۱۲ شرکت ایرانی است/ مسئولان قضایی و انتظامی ورود کردند

توضیحات-وزارت-بهداشت-در-خصوص-قرص-های-مشاهده-شده-در-کیک-ها-اقدام-خرابکارانه-علیه-۱۲-شرکت-ایرانی-است-مسئولان-قضایی-و-انتظامی-ورود-کردند-

وزارت بهداشت توضیحاتی را در خصوص قرص های مشاهده شده در داخل کیک ها داد.

به گزارش موج رسا; موضوع وجود قرص در کیک ها این روزها در کل کشور خبرساز شده و برخی از استانهای کشور این خبر را به صورت رسمی تایید کرده اند. 

در استان زنجان هرچند که معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی در ابتدا اعلام کرد که چنین موردی در استان زنجان گزارش نشده اما بعدها خبر رسید که در کیک یکی از دانش آموزان زنجان قرص مشاهده شده که بلافاصله مسئله مورد پیگیری قرار گرفته است.

ذبیح الله تاراسی معاون تربیت بدنی و بهداشت اراده کل آموزش و پرورش استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا با اشاره به بحث کشف قرص داخل کیک یک دانش آموز زنجانی، اظهار کرد: صحت این مسئله توسط اداره سلامت آموزش و پرورش در حال بررسی است.  

محمد عباسی رئیس اداره سلامت آموزش و پرورش استان زنجان نیز در گفت وگو با موج رسا با اشاره کشف قرص در داخل کیک دانش آموز زنجانی، ابراز کرد: این مسئله از طرف یکی از مدارس ناحیه یک اداره کل آموزش و پرورش استان گزارش شده است.  

رئیس اداره سلامت و تندرستی ادره کل آموزش و پرورش استان زنجان، بیان کرد: این گزارش در آخر وقت اداری برای آموزش و پرورش ارسال شده است.  

پیگیری ها باعث شد تا مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در خصوص قرص های کشف شده در داخل کیک دانش آموز زنجان به خبرنگار موج رسا بگوید: در هرجایی که این دست از اتفاق ها مشاهده شده عموما یک مورد بوده است.  

وی با بیان اینکه زمانی که بقیه کارتن یا محل عرضه آن محصولات بررسی می شود بقیه محصولات سالم هستند ادامه داد: این عمل یک کار خرابکارانه مداخله ای قبل از عرضه این محصولات به بازار بوده است.  

جهان پور با بیان اینکه این عمل در هر شهر به صورت موردی انجام شده است و به این خاطر ما در هر شهر چند مورد از این عمل را مشاهد ه می کنیم، خاطر نشان کرد: این اقدام به صورت وسیع اتفاق نیفتاده است و موردی است.  

وی با بیان اینکه در آزمایش نمونه های ارسالی داروی عارضه دار و خطرناک گزارش نشده است، ابراز کرد: اصل این کار، یک کار خرابکارانه تعمدی است که ابعاد آن فراتر از ابعاد ایمنی و سلامت و صنعت موادغذایی است.  

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت با بیان اینکه ابعاد این کار قضایی و انتظامی دارد، افزود: مسئولان نیز در این خصوص ورود کرده اند و قاعدتا ابعاد موضوع مشخص خواهد شد.  

وی بیان کرد: این کار برای ضربه زدن به حیثیت صنعت غذایی کشور انجام شده است و این اقدام خرابکارانه علیه 12 شرکت تجاری ایرانی انجام شده است.  

جهان پور با بیان اینکه تعداد این کیک ها بالا نیست ولی گستره این اقدام در شهر های مختلف و به خصوص نوار جنوبی کشور مشاهده شده است، افزود: این اقدام خرابکارانه نیز امروز در زنجان مشاهده شد.  

وی با اشاره به اینکه تقریبا تمامی قرص های کشف شده در داخل کیک ها متفاوت است، عنوان کرد: قرص های استامینوفن، بروفن، آنتی هیستامین، و... که مصرف خانگی دارند در این کیک ها مشاهده شده است.  

مدیرکل روابط عمومی وزارت بهداشت در پاسخ به سوال موج رسا در خصوص نوع قرص کشف شده در کیک دانش آموز زنجانی، بیان کرد: برای اعلام نتیجه منتظر جواب آزمایشگاه مرکزی هستیم و امروز در شهر های دیگر قرص تیروکسین در کیک دانش آموزان مشاهده شده است.  

وی با بیان اینکه من فقط از کشف یک مورد قرص داخل کیک دانش آموز زنجانی اطلاع دارم، ادامه داد: ممکن است در استانی به گستردگی زنجان موارد دیگری مشاهده شود.  //ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر