logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۲۴
[ شناسه خبر : ۱۳۸۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]

سخنرانی صریح و بی‌سابقه حجت الاسلام عالی درباره دولت روحانی

سخنرانی-صریح-و-بی‌سابقه-حجت-الاسلام-عالی-درباره-دولت-روحانی

این کارشناس دینی گفت: به تجربه ثابت شده است هرکس در انتخابات مجلس پیروز باشد، ریاست جمهوری را هم می‌گیرد. در انتخابات پیش رو باید تلاش کنیم تا افراد متدین، حزب‌اللهی و دلسوز نه آنان که ذلیلانه به دنبال عکس سلفی با موگرینی بودند، وارد مجلس شوند.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام مسعود عالی سخنران مذهبی یادواره شهدای شهرک مطهری (چهاردانگه) اظهار داشت: در خصوص هدفمندی بنزین چند نکته وجود دارد، اول اینکه از نظر کارشناسی، اصل اینکه سوخت ارزان باشد، موجب ضرر است و موجب قاچاق می‌شود که روزانه ۲۰ تا ۳۰ میلیون لیتر بنزین قاچاق صورت می‌گرفت و ضررش به همه مردم کشور وارد می‌شد، زیرا قیمت بنزین ۱۰۰۰ تومانی در کشورهای همسایه چندین برابر بود لذا نیاز به هدفمندی بود.

وی با گلایه از دولت تصریح کرد: ما که ۶ سال پیش در زمان دولت سابق به سراغ هدفمندی رفتیم و بنزین سهمیه‌بندی و کارتی شد و در قانون آمد هر سال به‌صورت اندک و نامحسوس به قیمت بنزین افزوده شود اما شما دولت بی‌تدبیر که خود را دولت تدبیر نامیدید، به این دلیل که دولت قبل سهمیه‌بندی کرده بود جلوی آن را گرفتید. مردم ۶ سال عادت کردند تا به‌صورت آزاد از بنزین استفاده کنند. اعلام کردید دو نرخی بودن بنزین فساد می‌آورد، حال چرا بعد از ۶ سال مجدد اجرا کردید؟ حال که اجرا کردید به این شیوه؟ چرا یک مرتبه در شب ۲۵ آبان که تا دو روز قبل آن وزیر نفت می‌گفت سهیمه‌بندی نمی‌شود؟ مردم حس می‌کنند به آنان توهین می‌کند و تصور می‌کنید آنان نمی‌فهمند.

عالی با بیان اینکه نمی‌خواهم نسبت خیانت به این افراد بدهم اما یقین دارم در تصمیم‌سازان یعنی مشاوران، خائن وجود دارد و افرادی وجود دارند در این زمره که اعتقادی به نظام ولایی ندارند، تصریح کرد: ۲۵ آبان که بنزین سهمیه شد، نه مردم ، نه برخی از وزرا و نه نمایندگان مجلس بی‌خبر بودند، اما چرا آشوبگران خبر داشتند و از قبل آماده بودند که چه زمان بزرگراه امام علی (ع) را ببندند و اسلحه را آماده کنند و مردم را بزنند؟

این کارشناس دینی افزود: خسارت ایجاد شده معنوی و مادی در این آشوب‌ها نزدیک به هزار میلیارد تومان است و خسارت انسانی آن را نمی‌توان قیمت گذاشت که بیش از ۱۰۰ نفر از همه کشته شدند. این را می‌توان قیمت گذاشت؟ چرا باید در اثر یک بی‌عقلی این لطمه به مردم زد؟ عذرخواهی هم نمی‌کنند. این افراد باید به میان مردم بیایند، بگویند ما تصمیم خیری داشتیم تا مانع قاچاق سوخت شویم و منافع آن به مردم برسد، اما در شیوه اجرا اشتباه کردیم.

وی گفت: در پی این بی‌عقلی نه تنها استعفا مورد نیاز است، بلکه باید چند نفر استعفا می‌دادند، من نسبت به خیانت به افراد تصمیم‌گیر نمی‌دهم اما قطعا نفوذی در این دولت وجود دارد.

عالی با بیان اینکه روز یکشنبه مقام معظم رهبری وارد این قضیه شدند، برخی از متدینین و ولایی‌ها حتی گله نسبت به رهبری داشتند که کمتر مشاهده شده بود و گفتند چرا آقا خود را خرج این بی‌تدبیری کردند؟ آن مقدار که می‌دانم این است که رئیس جمهور یک هفته قبل از این دسته گل در یزد و کرمان، با سخنرانی خود مردم ولایی را عصبانی کرد. او در یزد با افتخار از یک فتنه‌گر نام برد و او را افتخار ایران نام برد. در همان سخنرانی به پیامبر نسبت داد با کفاری که نقض عهد می کردند بازهم معاهده می‌بست که دروغ محض است. در تاریخ یک مورد دیده نمی‌شود که کفار نقض عهد می‌کنند و پیامبر (ص) بازهم با آنان پیمان ببندد.

این کارشناس دینی گفت: مردم عصبانی بودند که این عصبانیت به ماجرای بنزین رسید و گویی آتش عصبانیت بیشتر شد و تبدیل به اعتراضات و اعتصاب شد. سه، چهار نفر از مراجع نیز پشت این اعتراضات آمدند و آن را شروع کردند و اعلام شد باید تصمیم پس گرفته شود. مجلس هم بنا داشت روز یکشنبه طرح دو فوریتی و سه فوریتی ارائه کند تا دولت این تصمیم را پس بگیرد. قاعدتاً دولت این کار را نمی‌کرد طبیعتا زمینه‌ای برای اعتصاب و اعتراض بود. اگر این اتفاق رخ می‌داد قطعا آشوب عظیمی علیه انقلاب رخ می‌داد که پایانش معلوم نبود. در این شرایط رهبری وارد میدان شدند. در حالی که ایشان در زمان اول اجرای این طرح در دوره احمدی‌نژاد مخالف این طرح بود و جلوی آن را گرفت و فرمودند مردم را آماده کنید؛ در حالی که تنها بنا بود ۱۰۰ تومان گران شود، اما ایشان فرمودند مردم را آماده کنید، در حساب مردم پول واریز کنید بعد بگویید دو ماه بعد از اجرا می‌توانید برداشت کنید. ۶ ماه روی اذهان کار شد و مردم آماده شدند و پول هم واریز شد، اما امکان برداشت نداشت.

وی اضافه کرد: قطعا رهبری امروز نیز راضی به این شیوه نبود اما به این دلیل که اجرا شده بود، اما برای اینکه جلوی یک آشوب مشروع نسبت به دولت و بعد حاکمیت و نظام را بگیرند وارد میدان شدند و حمایت کردند و فرمودند: این تصمیم باید عملی شود که موجب شد مسئله دو روز جمع شود. درست است که رهبری خود را خرج کرد، اما نباید این اتفاق رخ می‌داد و افراد اگر عاقل بودند مانع می‌شدند و خود را سپر رهبری می‌کردند نه ایشان را سپر خود قرار دهند.

عالی تصریح کرد: ما چوب انقلابی بودن، اسلامی بودن و ولایی بودن خود را نمی‌خوریم، زیرا ما هرجا انقلابی، اسلامی و ولایی عمل کردیم، موفق بودیم بلکه چوب انقلابی، اسلامی عمل نکردن و چشم به غرب داشتن را می‌خوریم. ما چوب انقلاب را نمی‌خوریم، بلکه چوب انتخاب بد را می‌خوریم. زمانی که این انقلاب ضرر می‌کند مردم از آن دفاع می‌کنند، هزینه‌اش را هم همین مردم دادند، برخی از مسئولین شاید یک چَک هم نخورده باشند. هزینه این انقلاب را مردم داده‌اند، برای همین در سختی‌ها سینه سپر می‌کنند، دلشان می‌سوزد زیرا انقلاب را همچون بچه خود می‌دانند.

این کارشناس دینی گفت: باید انتخاب خود را مراقب باشیم که به تجربه ثابت شده است هرکس در انتخابات مجلس پیروز باشد، ریاست جمهوری را هم می‌گیرد. در انتخابات پیش رو باید تلاش کنیم تا افراد متدین، حزب‌اللهی و دلسوز نه آنان که ذلیلانه به دنبال عکس سلفی با موگرینی بودند، وارد مجلس شوند. نباید گفته شود ما نمی‌آییم که باید بدانیم اگر ما نرویم مجلس ضعیف تشکیل می‌شود لذا افراد باید حضور پیدا کنند و سراغ گزینه‌های درست روند.

وی افزود: در این سه جنگ روانی، فرهنگی و اقتصادی تمام هدف و فشار دشمن آن است که مردم را از رهبری و اصل نظام جدا کنند که در این صورت انقلاب شکست خواهد خورد و اگر ما بایستیم می‌توانیم این گردنه اقتصادی را رد کنیم.

منبع: جهان نیوز

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر