logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۰
[ شناسه خبر : ۱۳۳۰۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
آیت‌الله حسینی زنجانی در گفت‌وگو با موج رسا:

رسالت امام رضا(ع) با توجه به شرایط زمان چه بود؟

رسالت-امام-رضا(ع)-با-توجه-به-شرایط-زمان-چه-بود؟

مرجع تقلید شیعیان رسالت امام رضا(ع) با توجه به شرایط زمان را تبیین کردند.

آیت‌الله سیدمحمد حسینی زنجانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با تسلیت شهادت امام هشتم شیعیان علی بن موسی الرضا(ع) اظهار کرد: باید بتوانیم در راستای اهداف آن حضرت کوشا باشیم.

وی با بیان اینکه قبول ولایت عهدی مامون به خاطر این بود که ائمه نیز مانند انبیا رسالت دارند، ابراز کرد: مسئولیتی که امام رضا(ع) داشت برای نشان دادن عظمت تفکر اسلامی و اهل بیت(ع) بود و به آن کنگره  ای که توسط مامون مهیا شده بود، رفته و به وجه احسن در حضور تمام اصحاب  ملل و نحل جواب تمام سوالات را به خوبی دادند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به اینکه مرحوم صدوق کتابی در خصوص حضرت رضا دارد که این مذاکرات علمی در آنجا منعکس شده است، گفت: این مذاکرات علمی نشان دهنده عظمت و وسعت اطلاعات حضرت رضا(ع) است.

وی بیان کرد: رسالت امام رضا(ع) در رابطه با شرایط زمان این بود که مقام اهل بیت(ع) را که یک مقام الهی و خدایی بود را به نحو احسن در جایگاه خود روشن و بیان فرمودند.

آیت‌الله حسینی زنجانی عنوان کرد: امام رضا(ع) به خوبی جهانیان را در رابطه با جایگاه اهل بیت(ع) روشن فرمودند و این رسالتی بود که ایشان در راستای پذیرش عهدی ولایت مامون داشتند.

وی در پایان تاکید کرد که همه باید در راستای آن چه امام رضا(ع)  انتظار دارد، حرکت کنیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر