logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۳
[ شناسه خبر : ۱۳۳۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع)؛

یادواره 3 هزار شهید و شهدای مدافع حرم زنجان برگزار شد/اشک ماتم پایتخت شور و شعور حسینی زنجان در سوگ امام رئوف

یادواره-3-هزار-شهید-و-شهدای-مدافع-حرم-زنجان-برگزار-شد-اشک-ماتم-پایتخت-شور-و-شعور-حسینی-زنجان-در-سوگ-امام-رئوف

با حضور نماینده ولی فقیه در استان زنجان و استاندار زنجان، یادواره 3 هزار شهید و شهدای مدافع حرم زنجان در مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش موج رسا; دلدادگان و ارادتمندان خاندان اهل بيت عصمت و طهارت (ع) از دیشب مراسم های عزاداری را همزمان با  شب شهادت هشتمين نور از انوار الهي  حضرت امام رضا (ع) آغاز کرده اند.

مراسم های عزاداری پایتخت شور و شعور حسینی زنجان با حضور مردم در مساجد،حسينيه ها و بقاع متبركه برگزار و  عزاداران اشك ماتم غم از دست دادن این امام همام ريختند.

آيين مرثيه سرايي در مساجد مهم استان به ویژه حسینیه و زینبیه اعظم زنجان و آستان مقدس سید ابراهیم (ع) برگزار شده است.

ذكر صلوات خاصه امام رضا (ع) از مهمترین برنامه های زنجانی ها است و که ضمن برگزاری سوگواري و سينه زني،ارادت خود را به ساحت مقدس هشتمين اختر تابناك امامت و ولایت نشان می دهند.

همچنين سخنرانان و واعظان در آيين هاي عزاداري با بيان ويژگي هاي اخلاقي و سيره امام رضا (ع) سوگواران و عاشقان راه طریقت را با این سیره علوی آشنا می کنند.

 

*برپایی سفره هاي احسان و نذري در زنجان

همچنین سفره هاي احسان و نذري در شهرها و روستاهاي استان زنجان پهن بوده و ایستگاه های صلواتی در بسیاری از شهرهای استان برگزار شده است.

مراسم عزاداری سالروز شهادت هشتمین اختر تابناک امامت و ولایت امام رضا (ع) با حضور مردم و مسئولان زنجانی در حسینیه و زینبیه اعظم، امامزاده سید ابراهیم (ع) و بسیاری از مساجد استان زنجان برگزار شده است.

مردم زنجان در سوگ امام رئوف حضرت علی بن موسی الرضا (ع) به عزاداری پرداخته و به سر و سینه خود زده و مداحان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در سوگ این امام رئوف نیز به مرثیه‌ سرایی و نوحه خوانی پرداختند.

مراسم ویژه سوگواری شهادت امام رضا(ع) امروز نیز با حضور دل‌ شیفتگان آن امام رئوف(ع) در زنجان رگزار می ‌شود.

بسیاری از هیئت های مذهبی و مردم زنجان نیز به مشهد مقدس سفر کرده و در مراسم سوگواری این امام همام در این شهر حضور دارند.

روضه خوانی، طبخ و پخش نذورات، اطعام مستمندان، کمک به محرومان و عیادت از بیماران بستری در بیمارستانها و سرکشی به سرای سالمندان از جمله آداب حسنه و دیرینه مردم زنجان در ایام شهادت و رحلت ائمه معصومین (ص) به خصوص در سالروز شهادت امام رضا (ع) است.

اقشار مختلف مردم شهرستان های زنجان، خدابنده، ایجرود، ماهنشان، سلطانیه، ابهر، خرمدره و طارم علاوه بر مجالس سوگواری و عزاداری درسالروز شهادت امام هشتم شیعیان جهان با حضور دربقاع متبرکه و امامزاده ها و خواندن زیارتنامه حضرت امام رضا (ع) از دور نسبت به هشتمین اختر نورانی آسمان ولایت و امامت عرض ادب و ارادت کردند. 

  

*برگزاری مراسم سوگواری امام رضا (ع) در 22 بقعه زنجان

همچنین همزمان با سالروز شهادت امام رضا (ع) برنامه سوگواری در بیش از ۲۲ امامزاده و بقعه متبرکه استان زنجان برگزار شده است. 

برنامه سوگواری برای این امام همام در امامزاده سید ابراهیم (ع)، امامزاده طارم، بقعه قیدار نبی در خدابنده، ماهنشان، خرمدره و هیدج و ابهر و سلطانیه برگزار شده است.

برگزاری خیمه ‌های معرفت با حضور مبلغین از دیگر برنامه های اداره کل اوقاف و امور خیریه زنجان در این روز است.

همچنین3 رام قطار برای عزاداران امام رضا (ع) در نظر گرفته شد و  مردم برای سوگواری به این شهر مقدس عزیمت کردند.

یادواره 3 هزار شهید استان زنجان و شهدای مدافع حرم با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان زنجان در بارگاه ثامن الحجج در مهدیه مشهید مقدس با حضور مردم زنجان برگزار شد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر