logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۵
[ شناسه خبر : ۱۳۲۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

پایتخت شور و شعور حسینی در سوگ رحلت پیامبر اکرم(ص)

پایتخت-شور-و-شعور-حسینی-در-سوگ-رحلت-پیامبر-اکرم(ص)

زنجان، شهر و پایتخت شور و شعور حسینی به مناسبت رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) به سوگ نشست.

به گزارش موج رسا; همزمان با 28ماه صفر سالروز رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ص)زنجان سراسر عزا و ماتم شد.

از دیشب دوستداران و دلسوختگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) در مساجد و تکایا و بقاع متبرکه به عزاداری پرداختند.
از صبح امروز نیز دسته‌جات عزاداری از جای جای شهر خود را به حرم مطهر سید ابراهیم (ع) زنجان رسانده و برنامه های عزاداری و سوگواری برگزار می کنند.
از شب گذشته، مردم به صورت خودجوش در اماکن و خیابان‌ها، اقدام به برپایی ایستگاه‌های صلواتی کرده و از تمامی محلات و کوچه‌ها صدای نوحه و عزاداری به گوش می‌رسد. 
همچنین مراسم ویژه ای نیز در بیت نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان به مدت سه روز برپاست.
 
*برگزاری مراسم زیارت پیامبر در بقاع متبرکه زنجان
امروز نیز مراسم زیارت خوانی پیامبر اکرم(ص) در محل آستان مقدس امامزاده سید ابراهیم(ع) با حضور گسترده مردم زنجان برگزار شد و بعد از آن به عزاداری پرداختند.
دسته‌های مختلف عزاداری از صبح امروز از نقاط مختلف شهر به سوی امامزاده سید ابراهیم(ع) حرکت کرده و برای عزاداری به سوی این آستان مقدس می‌آیند.
پخت آش نذری و پخش نذورات در بین عزداران 28 صفر در نقاط مختلف شهر زنجان نمود عینی دارد و باتوجه به سابقه تاریخی برگزاری آئین های عزاداری ویژه 28 صفر در این روز و همچنین پخش نذورات توسط مردم عزادار در این روز همواره وجود دارد.
در سالروز ارتحال ملکوتی اسوه مهربانی و طهارت حضرت محمد مصطفی (ص) زنجان داغدار و سیاه پوش است و در این روز هیئت های عزاداری و عاشقان و دل سوختگان مکتب نبوی بی قرار و غصه دار برای عرض تسلیت وارد مشهد شده تا سیاهپوش عروج خاتم پیامبران باشند.
 
*حضرت محمد آخرین پیامبر الهی
حضرت محمد (ص)، آخرین پیامبر الهی در جامعه مُشرک شبه جزیره عربستان به دنیا آمد، و با استقامات در مسیری که پای در آن نهاده بود، توانست آیین یکتا پرستی را در یکی از جاهل ترین جوامع آن زمان گسترش بدهد و در دوره‌های بعد، اسلام به یک دین جهانی تبدیل شد.
در اوایل سال ۱۱ق، پیامبر(ص) بیمار شد. چون بیماری وی سخت شد، به منبر رفت و مسلمانان را به مهربانی با یکدیگر سفارش نمود و فرمود: «اگر کسی را حقی بر گردن من است بستاند، یا حلال کند و اگر کسی را آزرده‌ام اینک برای تلافی آماده‌ام؛ در بسیاری از منابع، دلیل بیماری پیامبر اکرم(ص) مسمومیت توسط زن یهودی گفته شده که می‌توان گفت ایشان به شهادت رسیدند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر