logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۵۵
[ شناسه خبر : ۱۲۲۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون بسیج مساجد استان زنجان:

مسجد سنگر مهم حفظ انقلاب اسلامي است

مسجد-سنگر-مهم-حفظ-انقلاب-اسلامي-است-

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت: مسجد به عنوان سنگر مهم حفظ انقلاب اسلامي محسوب می شود که بايد گام هاي اساسي براي پويایی آن برداشته شود.

ابراهیم رستمخانی در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: مسجد به عنوان كانون اصلي فعاليت هاي اجتماعي محسوب می شود که ضروری است مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به نقش محوری مساجد در جهان اسلام وهجمه همه جانبه دشمنان اسلام به این سنگر الهی،ضروری است نقش و جایگاه مساجد در ایجاد اتحاد بین امت اسلامی بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: بنابر پیشنهاد جمهوری اسلامی ایران و با تصویب سازمان کنفرانس اسلامی،30مرداد - مصادف با به آتش کشیده شدن مسجدالاقصی-  روز جهانی مسجد نامگذاری شده است.

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه انصارالمهدی (عج) ادامه داد: با توجه به نقش اساسی و موثر بسیج مساجد و محلات در ترویج فرهنگ و تفکربسیج و پاسداری از ارزش های انقلاب اسلامی این روز بنام روز "بسیج مساجد و محلات" نیز نامگذاری شده است.

 رستمخانی با اشاره به اینکه مسجد در اسلام، قلب تپنده حیات جامعه اسلامی محسوب می شود، افزود: در حال حاضر خانواده و مسجد كانون تهاجم فرهنگي دشمن قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دشمنان انقلاب اسلامي براي اين دو كانون مهم اجتماعي برنامه ريزي كرده و مورد هدف شوم خود قرار داده اند،افزود: مسجد بهترين مكان براي مقابله با تهديدها و تحريم هاي جهاني است.

بیشتر بخوانید

جملات به یاد ماندنی معمار انقلاب درباره مسجد

شهید حججی خروجی مسجد است

 این مسئول با اشاره به نقش فرهنگي و آموزشي مساجد در كنار ساير جنبه  هاي عبادي‌ آن،تصریح کرد: برنامه‌هاي فرهنگي و مذهبي طراحي شده در مساجد بايد طوري باشد كه جاذب جوانان و نوجوانان باشد و آنان را با اسلام ناب محمدي و اصول قرآني آشنا كند.

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه انصارالمهدی (عج) با بیان اینکه متاسفانه استقبال جوانان و نوجوانان نسبت به مساجد کاهش یافته است، بیان داشت: جذاب و بروز نبودن برنامه های مساجد، نبود امکانات جانبی مانند کتابخانه و محیط های ورزشی موجب کم رغبتی جوانان به این موضوع شده است.

رستمخانی بیان داشت: قطعاً هر مسجدی که از برنامه های جذاب و جانبی در کنار فعالیت اصلی خود استفاده کند شور و شوق نوجوانان و جوانان نسبت به آن بالاتر و با استقبال بیشتری همراه است.

 وی با اشاره به اصلی ترین مشکلات مساجد،گفت: نداشتن متولی خاص و نبود امکانات فرهنگی، تفریحی و ورزشی از مهمترین مشکلات مسجد محسوب می شود.

این مسئول بیان داشت: مسجد به عنوان سنگر مهم حفظ انقلاب اسلامي محسوب می شود که بايد گام هاي اساسي براي پويایی آن برداشته شود. 

معاون بسیج مساجد و محلات سپاه انصارالمهدی (عج) به حضور بيشتر و پر رنگ تر بسيجیان در مساجد تاكيد و گفت: امروز تلاش دشمنان اين است كه اين پايگاه مهم اجتماعي را از ملت ما گرفته و مساجد از نسل جديد خالي شود كه ما نبايد بگذاريم دشمن به اهداف خود برسد.

 رستمخانی با اشاره به سرمایه گذاری دشمن در فضای مجازی برای تضعیف جایگاه مسجد،بیان داشت: در اين بين مسئوليت فرماندهان پايگاهها، هيات امنا و روحانيون مساجد بسيار سنگين است و فراموش نكنيم مسجد علاوه بر محل عبادت، مركز يادگيري مسايل سياسي، فرهنگي، اجتماعي و معارف الهي نيز باشد.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر