logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۰۹
[ شناسه خبر : ۱۰۹۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو کمسیون کشاورزی مجلس در گفت‌وگو با موج رسا؛

بارندگی‌ها امسال به مزارع کشاورزی استان خسارت زیادی وارد کرده است؛ هیچ اقدامی در برآورد میزان خسارتها نشده است

بارندگی‌ها-امسال-به-مزارع-کشاورزی-استان-خسارت-زیادی-وارد-کرده-است؛-هیچ-اقدامی-در-برآورد-میزان-خسارتها-نشده-است

عضو کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بارندگی‌ها امسال به مزارع کشاورزی استان زنجان خسارت زیادی وارد کرده است گفت: تاکنون هیچ اقدامی در برآورد میزان خسارتها نشده است.

علی وقفچی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به خسارت سیل به زمین‌های کشاورزی در برخی از روستاها در اثر طغیان روخانه‌ها اظهار کرد: زمین‌های کشاورزی برخی از روستاییان به ویژه اراضی که در مسیر رودخانه قزل اوزن قراردارند دچار خسارت شدند.

وی با تاکید بر ورود مسئولان استان و توجه به لایروبی رودخانه‌ها در سطح استان به منظور کاهش میزان خسارتها در اثر طغیان رودخانه  تصریح کرد: از دولت و مسئولین استانی انتظار می‌رود به این موضوع ورود کنند تا در آینده شاهد خسارت‌های ناشی از طغیان رودخانه‌ها نباشیم.

عضو کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه متاسفانه امسال خیلی از مزارع در مسیر رودخانه قزل اوزن زنجان در اثر طغیان رودخانه خسارت دیدند افزود: تاکنون هیچ اقدامی در راستای آمارگیری میزان خسارتها صورت نگرفته است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه زمین‌های کشاورزی روستاهای حصار، مشمپا، قره بوته و قیطول که بیشترین برنج شهرستان زنجان در این مناطق کشت می‌شود در بارندگی‌های امسال خسارت دیدند افزود: از مسئولین استان انتظار می‌رود در راستای رفع مشکلات کشاورزان و تسهیل در رساندن امکانات برای کشاورزان اقدام کنند.

وقفچی افزود: بارندگی‌های امسال همچنین در شهرستان طارم به مزارع و شالیزارها خسارت وارد کرده ولی اقدامی در خصوص آمارگیری میزان خسارت وارده شده صورت نگرفته است.

وی با بیان اینکه هیچ برآورد خسارتی در زمین‌های کشاورزی منطقه صورت نگرفته است افزود: نیاز است دولت به ویژه استاندار محترم به این موضوع ورود کرده و از بخش‌های مختلف میزان خسارت وارد شده را درخواست کند.

عضو کمسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: انتظار داریم میزان خسارتها معلوم شده و منعکس شود تا بتوانیم از حقوق کشاورزان دفاع کنیم.

وی پایان خاطر نشان کرد: گزارشات خسارتهای سیل خیلی از استانها ارائه شده ولی استان زنجان را هنوز دریافت نکردیم.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر