logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۱
[ شناسه خبر : ۱۰۷۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان:

مصرف بیش از 70 درصد انرژی برق در بخش صنعت وکشاورزی استان/ شرکت توزیع برق برای تحقق شعار سال همراه تولیدکنندگان است

مصرف-بیش-از-70-درصد-انرژی-برق-در-بخش-صنعت-وکشاورزی-استان-شرکت-توزیع-برق-برای-تحقق-شعار-سال-همراه-تولیدکنندگان-است-

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: توزیع نیروی برق استان برای تحقق شعار سال "رونق تولید" از تمامی توان و پتانسیل خود برای همراهی با تولیدکنندگان استان استفاده می‌کند.

علیرضا علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با بیان اینکه صنعت برق نقش زیر بنایی در ابعاد اقتصادی، اجتماعی دارد اظهار کرد: صنعت برق عامل کلیدی در توسعه صنعتی است و در سالی که به فرموده رهبر فرزانه انقلاب، "سال رونق تولید" نامگذاری شده است باید در جهت حمایت از رونق تولید و ایجاد اشتغال پایدار تلاش صنعت برق دوچندان شده است چراکه صنعت برق به عنوان پایه‌ی اصلی در زیر ساخت تولید وظیفه سنگینی بر عهده دارد.

تامین برق برای رونق تولید

وی میزان مصرف انرژی بخش مولد در بخش‌های صنعت و کشاورزی را بیش از 71 درصد کل انرژی توزیع شده استان برشمرد و گفت: از این میزان 19 درصد در بخش کشاورزی و 52 درصد در بخش صنعت مصرف شده است و این آمار نشان می‌دهد برق به عنوان انرژی زیرساختی نقش محوری در رونق تولید و اقتصاد کشور دارد و شرکت توزیع نیروی برق استان برای تحقق شعار سال "رونق تولید" از تمامی توان و پتانسیل خود برای همراهی با تولیدکنندگان استان استفاده می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان طول شبکه توزیع برق استان را بیش از14هزارکیلومتر عنوان و اضافه کرد: تعداد پستهای برق استان 9هزارو 821دستگاه با ظرفیت هزار و 500 مگاوات‌آمپر است که به 445هزارو 674 مشترک شهری و روستایی ارایه‌ی خدمت می‌کنند.

وی توزيع برق مطمئن و پايدار، با رويکرد اقتصادي و مشتري مداري و گسترش استفاده از انرژي‌هاي تجديد پذير را گامي در جهت ذخيره منابع براي نسل هاي آينده دانست و افزود: شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان در راستای رسیدن به اهداف این شرکت در کسب رضایت مشترکان 3 شاخصه مهم را در چشم انداز استراتژیک شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، رساندن میانگین خاموشی هر مشترک در سال به 140دقیقه و حذف مراجعه حضوری متقاضایان و مشترکان با استفاده از فناوری‌های نوین را دنبال می‌کند.

علیزاده عنوان کرد: کاهش تلفات انرژی برق به کمتر از 4 درصد، هدف‌گذاری شده است و البته هم‌اکنون شرکت توزیع نیروی برق زنجان در هر کدام از این شاخصه‌ها جایگاه بالایی در سطح کشور دارد و می‌توان گفت استان زنجان یکی از استان‌های سرآمد در صنعت تولید و توزیع برق است.

افزایش تعرفه پرمصرف‌ها

وی در بخش دیگری از سخنان‌اش از افزایش 7درصدی تعرفه برق کلیه مشترکان از ابتدای اردیبهشت‌ماه خبر داد و تصریح کرد: وزارت نیرو در مقابل این افزایش تعرفه، طرح‌های انگیزشی و تشویقی برای مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند در نظر گرفته است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان خاطر نشان کرد: برای مشترکان خانگی اطلاعیه‌هایی به رنگ‌های قرمز، برای مشترکان پرمصرف و سبز، برای مشترکان کم مصرف در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مشترکانی که بتوانند مصرف برق خود را نسبت به مدت مشابه سال پیش کاهش دهند دو برابر میزان کاهش مصرف خود را بر روی صورتحساب کارکرد خود به عنوان تشویق دریافت خواهند کرد و در مقابل مشترکان پرمصرف از جریمه مصرف بیش از الگوی مصرف مواجه خواهند بود.

پیک مصرف تابستان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان گفت: سال گذشته با توجه به کمبود تولید برق در بخش توزیع برق، کشور دچار مشکل شده بود و برای جبران کسری برق بخش‌هایی از کشور در پیک مصرف تابستان به ناچار برخی از استان‌ها از جمله استان زنجان دچار خاموشی تابستانی بود.

وی خاطر نشان کرد: با بارش‌های خوبی که امسال نازل شد و نیروگاه‌های برق‌آبی کشور با حداکثر توان کار خواهند کرد، ولی از سوی دیگر میزان مصرف کشور رشد بیش از 5 درصدی را دارد و باید نیروگاه‌های جدیدی برای تولید برق در نظر گرفته شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر