logo
امروز : شنبه ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۵۹
[ شناسه خبر : ۱۰۷۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهادکشاورزی استان زنجان:

صدور 340 فقره جواز تاسیس در حوزه صنایع کشاورزی استان زنجان/ یک میلیون تن مواد خام اولیه کشاورزی زنجان جذب صنایع تبدیلی می‌شود

صدور-340-فقره-جواز-تاسیس-در-حوزه-صنایع-کشاورزی-استان-زنجان-یک-میلیون-تن-مواد-خام-اولیه-کشاورزی-زنجان-جذب-صنایع-تبدیلی-می‌شود

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهادکشاورزی استان زنجان گفت: 340 فقره جواز تاسیس در حوزه صنایع کشاورزی صادر شده که در صورت بهره‌برداری بر ظرفیت جذب ماده خام کشاورزی استان افزوده می‌شود.

بهاره دادلویی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اهداف، سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی این مدیریت اظهار کرد: احداث سردخانه دو مداره، ایجاد واحدهای فرآوری و بسته‌بندی میوه و سبزیجات و همچنین ایجاد واحدهای فرآوری گیاهان دارویی در حوزه‌های بسته‌بندی، عرقیات و اسانس طی سال جاری در دستور کار قرار دارد.

وی همچنین بسته‌بندی فرآورده‌های زنبور عسل و سایر فرآورده‌های نوین و حمایت از زنجیره‌های تولید و عرضه از جمله زنجیره کشمش را از دیگر برنامه‌ها و اولویت‌های مدیریت صنایع تبدیلی و غذایی سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان در سال جاری عنوان کرد و افزود: متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف می‌توانند از راهنمایی‌ها و مشاوره‌های فنی این مدیریت بهر‌ه‌مند شوند.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهادکشاورزی استان زنجان تصریح کرد: حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی با ایجاد و گسترش صنایع تبدیلی و تکمیلی بخش کشاورزی و روستایی اهداف مختلفی از جمله کمک به بهبود سطح زندگی روستائیان از طریق افزایش درآمد سرانه آن‌ها، حرکت در جهت استفاده بهینه از امکانات و منابع موجود در مناطق روستایی، کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و ایجاد ارزش افزوده بالاتر برای محصولات، ایجاد زمینه‌های مناسب برای افزایش مهارت‌ها و شکوفایی استعدادهای روستائیان بوده است.

وی افزود: توسعه صنایع تبدیلی به کنترل مهاجرت‌های بی‌رویه و کاهش ناهنجاری‌های اجتماعی، افزایش صادرات غیر نفتی کشور و ایجاد اشتغال مولد برای جمعیت مازاد بر فعالیت‌های بخش کشاورزی کمک می‌کند.

دادلویی افزود: حوزه صنایع تبدیلی کشاورزی در راستای تحقق‌بخشی به اهداف فوق وظیفه صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری، تایید و معرفی برای اعطای تسهیلات بانکی، گردآوری، جمع‌بندی و تحلیل آمار و اطلاعات واحدهای صنعتی، ارائه مشاوره‌های فنی به متقاضیان، بازدیدهای دوره‌ای از واحدهای تولیدی تحت پوشش، معرفی واحدهای صنعتی و تولیدی نمونه و کارآفرین، تعیین اولویت‌های سرمایه‌گذاری و غیره را بر عهده دارد.

وی عنوان کرد: تاکنون تعداد 155 فقره پروانه بهره‌برداری معتبر با ظرفیت بالغ بر 793 هزار تن در حوزه صنایع کشاورزی استان زنجان صادر شده است که با این ظرفیت در حدود یک میلیون تن ماده خام کشاورزی جذب این صنایع می‌شود.

مدیر صنایع تبدیلی و غذایی جهادکشاورزی استان زنجان خاطرنشان کرد: در حال حاضر همچنین 340 فقره جواز تاسیس در حوزه صنایع کشاورزی استان زنجان صادر شده است که در صورت بهره‌برداری در سال‌های آتی بر ظرفیت جذب ماده خام کشاورزی در استان افزوده خواهد شد.

وی همچنین از صدور 26 فقره پروانه بهره‌برداری از کارخانه‌های صنایع تبدیلی و غذایی استان با ظرفیت 197 هزار و 920 تن طی سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری برای این تعداد پروانه صادر شده بالغ بر 504 میلیارد ریال و اشتغالزایی آن نیز 256 نفر برآورد شده است.

دادلویی بیان داشت: بر اساس ابلاغ معاون وزیر در امور توسعه بازرگانی و صنایع کشاورزی تمامی واحدهای دارای پروانه بهره‌برداری مجددا پایش شده و طبق دستورالعمل مربوطه واحدهای غیرفعال با تعیین مهلت لازم تعیین تکلیف و همچنین پروانه‌های صادره برای واحدهای فعال بازنگری شده و به مدت پنج سال از تاریخ صدور تمدید خواهد شد.

وی اضافه کرد: واحدهایی که با رعایت ضوابط زیست محیطی و اصول چندگانه صنعت سبز، ایجاد اشتغال و ارزش افزوده، ایجاد زنجیره‌های تولید و عرضه، آموزش کارکنان و کارشناسان شاغل در کارگاه‌ها مطابق دستورالعمل انتخاب مدیران نمونه واحدهای صنایع تبدیلی و غذایی و همچنین سایر اهداف و سیاست‌های تخصصی سازمان جهاد کشاورزی استان همکاری مناسبی داشته باشند، در اولویت ارائه تسهیلات بانکی و سایر حمایت‌های قانونی قرار خواهند گرفت.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر