logo
امروز : چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۷
[ شناسه خبر : ۱۰۷۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان:

اشتغال حدود 4 هزار نفر در مزارع پرورش ماهی در استان زنجان/ 16 هزار تن ماهی از مزارع پرورش ماهی استان زنجان روانه بازار شد

اشتغال-حدود-4-هزار-نفر-در-مزارع-پرورش-ماهی-در-استان-زنجان-16-هزار-تن-ماهی-از-مزارع-پرورش-ماهی-استان-زنجان-روانه-بازار-شد

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به تولید ماهی در مزارع استان زنجان گفت: 16 هزار تن ماهی از مزارع پرورش ماهی استان زنجان روانه بازار شد.

منصور حقی ‌راد در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: 13 هزار و 724 تن از این میزان مربوط به ماهیان سردآبی بوده و 2 هزار و 277 تن هم مربوط به انواع ماهیان گرمابی است.

وی با بیان اینکه حوزه شیلات استان زنجان برای 4 هزار نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم اشتغالزایی ایجاد کرده است عنوان کرد: سال 96 حدود 14 هزار و 612 تن محصولات آبزی در این استان تولید شد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان لزوم ارتقای مکانیزاسیون در واحدهای آبزی‌پروری را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: توجه هرچه بیشتر به امر مکانیزاسیون در تمام مراحل تولید، فرآوری و توزیع محصولات آبزی، موجب رقابت‌پذیری بیشتر شده و در نهایت تولید اقتصادی را به همراه دارد.

منصور حقی ‌راد عنوان کرد: مکانیزاسیون در صنعت آبزی‌پروری فرآیند تغییرات کیفی در واحدهای تولید آبزیان با استفاده از ادوات، تجهیزات و فن‌آوری پیشرفته است و لذا توسعه مکانیزاسیون در این بخش باعث افزایش تولید و ارتقای کیفیت محصول شده و نهایتا ارتقای بهره‌وری و توسعه پایدار را به همراه دارد.

وی با تاکید بر مدیریت علمی و کارآمد مزارع آبزی‌پروری به منظور بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌ها و امکانات موجود خاطرنشان کرد:  در حال حاضر نزدیک به صد درصد از مزارع سردآبی استان زنجان مجهز به تجهیزات آبزی‌پروری است.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان عنوان کرد: مکانیزه کردن واحدهای آبزی‌پروری و استفاده از تجهیزات در این بخش همچنین نقش بسزایی در بهبود کیفیت آب مصرفی دارد به طوری که با ایجاد شرایط مطلوب فیزیکی و شیمیایی در محیط اکوسیستم آبی زمینه رشد بهتر ماهی آبزی را فراهم می‌کند.

وی با بیان اینکه تحقیقات در استان نشان دهنده آبزیان پرورشی در مزارع مکانیزه افزایش می‌یابد افزود: آبزی‌پروران ملزم به استفاده از برخی تجهیزات نوین در مزارع می‌شوند.

حقی‌راد با اشاره به ارائه تسهیلات به پرورش دهندگان ماهی برای استفاده از تجهیزات نوین در مزارع تصریح کرد: براي تمديد مجوز پرورش آبزي و يا صدور مجوز جديد، آبزي‌پروراني كه به لحاظ سرمايه‎گذاري در خصوص تجهيز مزارع خود مشكل دارند مي‎توانند تسهيلات دريافت كنند که اين تسهيلات بر اساس طرح توجيهي آبزي پروران پرداخت می‌شود.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر