logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۲
[ شناسه خبر : ۱۰۶۶۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
از شب گذشته؛

زنجان در سالروز میلاد منجی عالم بشریت غرق در نور و شادی شد

زنجان-در-سالروز-میلاد-منجی-عالم-بشریت-غرق-در-نور-و-شادی-شد

همزمان با نیمه شعبان و از شب گذشته، زنجان،پایتخت شور و شعور حسینی در سالروز میلاد منجی عالم بشریت غرق در نور و شادی شد.

به گزارش موج رسا; نیمه شعبان، طلیعه نور، عید منتظران، زمان شادی شیعیان است، امسال نیز جشن نیمه شعبان در پایتخت شور و شعور حسینی زنجان از چند روز گذشته آغاز شده است.

مردم زنجان همزمان با میلاد امام عصر(عج) ،قطب عالم امکان در جشن میلاد شرکت کرده و کوچه‌ ها و خیابان ‌های  این دیار مملو از رنگ و نور و شور است.

 این روزها گوشه گوشه استان زنجان نورباران است چراکه جشن ولادت باسعادت منجی عالم بشریت مردم را در این بهار طبیعت، سر ذوق آورده است.

در این آئین ‌ها در مساجد، تکایا و منازل شهروندان زنجانی برگزار شده است، مردم شهر و استان زنجان به شادی و سرور پرداختند. همچنین علما و سخنرانان نیز در خصوص حضرت مهدی(عج) و فلسفه غیبت سخنرانی کردند.

برخی شهروندان زنجانی نیز با ایجاد ایستگاه‌های صلواتی پخش شربت و شیرینی به پذیرایی از شهروندان پرداختند.

در سایر نقاط  استان زنجان نیز مجالس ویژه جشن و شادمانی به مناسبت ولادت باسعادت حضرت مهدی(عج) برگزار شد.

خیابان ها، میادین، معابر عمومی، مساجد، تکایا، امامزاده ها، نهادها و مکانهای عمومی در زنجان از روزهای گذشته با تزیین و آذین بندی و چراغانی و نصب پرچم های مزین به نام مبارک حضرت ولیعصر (عج) میزبان برپایی جشن های بزرگ نیمه شعبان هستند.

آیین شب ولادت با سعادت و مبارک حضرت ولیعصر (عج) طی دیشب در اکثر مساجد استان زنجان با حضور شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت (ع) برگزار شد.

برپایی مراسم مدیحه سرایی میلاد گل نرگس و پخش گل و شیرینی در معابر عمومی و تبریک شادباش شهروندان عطرخوش این روز عزیز را دوچندان کرده است.

"حجت اسلام جنتی" مدیر کل اوقاف و امور خیریه زنجان در گفتگو با  خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: جشن نیمه شعبان در 52 امامزاده و یک هزار مسجد استان زنجان در حال برگزاری است.

وی افزود: مراسم احیا در امامزادهای شاخص استان از ساعت 24 با حضور عاشقان امام زمان (عج) برگزار شد.

جنتی قرائت قرآن، مناجات شعبانیه، مدیحه سرایی، سخنرانی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی، برگزاری جشن در مساجد و بقعه‌ها، احیاء شب نیمه شعبان از برنامه‌ های مهم اوقاف استان زنجان به مناسبت این عید بزرگ بود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر