logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۳۹
[ شناسه خبر : ۱۰۶۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]

تور طبیعت گردی درنمک آبرود

تور-طبیعت-گردی-درنمک-آبرود

به گزارش موج رسا; 

تور طبیعت گردی درنمک آبرود

 


آب و هوای نمک آبرود

به طور کلی جلگه مازندران در شمال ایران دارای آب و هوای معتدل و مرطوب معروف به آب و هوای معتدل خزری است. عوامل مؤثر در آب وهوای نمک آبرود عبارتند از: وجود کوه‌های البرز، جهت قرار گرفتن آنها، ارتفاع مکان، نزدیکی به دریا، پوشش گیاهی، بادهای محلی، عرض جغرافیایی و پیش آمدن توده هوای شمالی و غربی، که در بین عوامل فوق نقش کوه‌ها و دریای خزر و بادها بیش از سایر عوامل است.

به طور کلی دو جریان هوا در منطقه نمک آبرود تأثیر می‌گذارد:

جریان اول، هوایی که از شمال و شمال شرقی از سیبری به طرف مازندران می‌آید و این توده در زمستان باعث سردی هوا و ریزش برف و باران شده و در تابستان به ندرت وزیده و سبب خنکی هوا می‌شود.

جریان دوم، بادهای غربی که از طرف اقیانوس اطلس و دریای مدیترانه وزیده، که در زمستان باعث ریزش باران شده و در تابستان بر رطوبت هوا می‌افزاید و همچنین باعث شرجی شدن آن می‌شود.بیشتر بخوانید: کویر مرنجاب در تور طبیعت گردی

البته بادهای محلی معروفی نیز از جمله باد سورتوک (sortock) (از سیبری در زمستان) باد خوش آباد دره نور، (اوزروا) گیل وا، باد سام به منطقه نمک آبرود می‌وزند. با توجه به عوامل مختلفی که در آب و هوای این استان اثر دارند، سه نوع آب و هوا در این منطقه در تور طبیعت گردی وجود دارد کهعبارتند از: معتدل جلگه‌ای، کوهستانی و معتدل سرد.

طرح شهرک نمک آبرود

در سال ۱۳۶۴ برای بخشی از محدوده اراضی نمک آبرود طرح توسعه تهیه شد. این طرح بر اساس ساختار شبکه اصلی خیابان‌های موجود شکلگرفته که متشکل از یک حلقه اصلی و خیابان‌های ارتباطی فرعی است. حلقه اصلی به قطعات مسکونی پیوند می‌خورد.

مناطق مسکونی شهرک نمک آبرود، یعنی محله‌های پنجگانه یاد شده دارای مساحتی بالغ بر ۲۳۰ هکتار هستند. محله شماره چهار در جنوب محله شماره یک قرار دارد. محله پنج نیز در گوشه جنوب شرقی و در منتهی الیه جنوبی شهرک نمک آبرود قرار گرفته است. محله‌های یاد شده هرکدام دارای یک مرکز محله هستند که خدمات مرکز محله‌ای در این مراکز پیش بینی شده است. این مراکز به نحوی طراحی شده تا ارتباط مستقیم سواره با مرکز شهرک برقرار باشد.

 

آشنایی با شهرک توریستی نمک آبرود | تفرجگاهی در همسایگی خزر

نمک‌آبرود نام شهرکی توریستی و مسکونی است که در میانه های راه چالوس به تنکابن قرار دارد. این شهرک حدود 650 هکتار وسعت دارد و از شمال به دریای خزر و از جنوب به ارتفاعات مدوبن از رشته کوه البرز، محدود شده است.

به طور کلی نمک آبرود به دو بخش تقسیم می شود:

بخش مسکونی: در ۸ محله ساخته شده و تا یکصد هزار نفر را می تواند پاسخگو باشد. معابر ورودی به آن از سایر نقاط شهرک جدا شده است.

بخش توریستی: مجموعه ای از امکانات تفریحی و رفاهی است که می تواند پاسخگوی نیاز مسافران از راه های دور و نزدیک باشد و هیجان و شادی را برای شان به ارمغان آورد.

درختان خودرو و انبوهى در این مجموعه وجود دارند و وجود شمشادهایی با عمر بیش از 700 سال و گونه‌هاى مختلف گياهان توسکا، ملچ و افرا زیبایی آن را دوچندان کرده است. این شهرک توریستی با وجود طبيعت بکر و وحشى و حفظ سيستم‌ هاى اکولوژيکى يکى از پارک‌ هاى جنگلى زيباى ایران را نیز در خود دارد و با داشتن امکانات مناسب یکی از مقاصد پرطرفدار توریستی در کشورمان محسوب می شود.

دیدنی ها و تفریحات نمک آبرود

آنچه که نمک آبرود را به مقصدی جذاب و متفاوت تبدیل کرده، وجود امکانات متنوع در آن است. این امکانات باعث می شوند در هر لحظه تفریحی خاص و متفاوت را تجربه کنید و سفرتان را از یکنواختی در بیاورید. در ادامه به معرفی دیدنی ها و تفریحاتی خواهیم پرداخت که در این سفر انتظار شما را می کشند:

تله کابین نمک آبرود

در حاشیه جنوب شرقی شهرک نمک آبرود، مرتفع‌ترین تله کابین کشوردر تور طبیعت گردی ، قراردارد. این تله کابین نمک آبرود در سال ۱۳۷۲ با تلاش کارشناسان ایرانی احداث و به بهرهبرداری رسیده است. تله کابین نمک آبرود بازدیدکنندگان را در مدت ۱۲ دقیقه در ارتفاع ۹۷۰ متری به قله کوهستان مدوبنبا اشراف بر منظره زیبای پانورامای جنگل و دریای خزر می‌رساند.

کارتینگ

رانندگی‌ برای خیلی‌ها تجربه‌ای‌ست پر از هیجان. ماشین چهار چرخ یکی از امکانات نمک‌آبرود است. پیست کارتینگ ههم برای نوجوان‌هاست و هم بزرگسالان. بلیت کارتینگ هم برای ۶ دقیقه رانندگی ۲۵ هزار تومان تمام می‌شود.

 

زیپ لاین

به گزارش سفر باتو ، یکی از هیجان‌انگیزترین تفریحات نمک‌آبرود، زیپ لاین است. از یک کابل آویزان می‌شوید و در حالی که زیرپایتان خالی‌ست از اینطرف به آنطرف می‌روید و جدا از ترسش، تجربه‌ای نیست که به‌ این زودی‌ها از ذهن پاک شود.

 

پینت بال

خوب است بدانید پینت بال نمک‌آبرود بزرگ‌ترین پینت‌بال جنگلی در ایران است. اگر بازی‌های گروهی دوست دارید، می‌توانید برایش ۳۰ هزار تومان هزینه کنید.

 

پل معلق

ما بیشتر در فیلم‌ها و کارتون‌ها گذر آدم‌ها را از پل‌های معلق چوبی دیده‌ایم، اما لازم نیست راه دوری برویم. می‌شود به نمک آبرود رفت، سورا تله کابین شد و از روی پل معلق چوبی‌اش گذشت.

پیست دوچرخه‌سواری

تجربه‌ دوچرخه‌سواری در جایی که پر از درختان سربه فلک کشیده است و کنار ساحل، حتما تجربه متفاوتی‌ست، ضمن اینکه خانم‌ها هم می‌توانند دوچرخ سواری کنند.  هزینه‌ استفاده از پیست در این شهرک برای هر نیم ساعت ۱۰ هزار تومان است.

 

تفرجگاه ساحلی نمک‌آبرود

سفر شمال بدون ساحل دریا کامل نمی‌شود. در تفرجگاه ساحلی نمک‌آبرود امکان استفاده‌ خانوادگی از ساحل هم هست،  ضمن این‌که امکاناتی مثل پارکینگ، مهد کودک،‌ جت اسکی، قایق، پییست اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری هم فراهم است.

 

در شهربازی نمک آبرود هم با وجود وسایل بازی مختلف، گلایدر، پاراگلایدر، کایت، پل معلق، سینمای ۶ بعدی، برکه فلامینگو،‌ کافه آکواریوم، نمایش شیر دریایی و باشگاه تیراندازی، به کسی بد نمی‌گذرد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر