logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۴۳
[ شناسه خبر : ۱۰۴۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
همزمان با روز بعثت انجام شد؛

زنجان، شادمان از مبعث نبی مکرم اسلام (ص)

زنجان،-شادمان-از-مبعث-نبی-مکرم-اسلام-(ص)

مردم زنجان همچون مردم سراسر کشور در روز مبعث پیامبر گرامی اسلامی در جشن های این روز شرکت کردند.

به گزارش موج رسا; مردم ولایت مدار ایران اسلامی با چراغانی و آذین بندی مساجد و معابر، سر در منازل و مغازه‌ها و پخش نقل و شیرینی بعثت رسول اکرم(ص) را جشن گرفته اند و این روز بزرگ را به یکدیگر تبریک میگویند.

همچنین مراسم عید بزرگ مبعث در سراسر کشور با قرائت قرآن،گل افشانی و عطر افشانی، سخنرانی مذهبی، پخش نقل و شیرینی و مداحی ذاکران اهل بیت (ع)، منقبت خوانی، اجرای سفره صلوات، گلباران امامزادگان و اجرای تواشیح در حال برگزاری است .

در شب مبعث پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) هم آیین های جشن و سرور درجای جای پایتخت شور و شعور حسینی برگزار شد و مردم در این شب خجسته با حضور در مساجد و اماکن زیارتی این عید بزرگ اسلامی را با برگزاری آیین جشن و سرور و پخش شیرینی و شربت گرامی داشتند.

نور افشانی و سخنرانی پیرامون شخصیت پیامبر گرامی اسلام (ص) و فلسفه بعثت از دیگر بخش های این مراسم بود، در شب بیست و هفتم رجب، خداوند متعال بر بشر منت گذاشت و آخرین پیامبرش را برای تربیت بشر مبعوث فرمود تا به وسیله او بشر راه سعادت و نیکبختی را انتخاب کند و بر اساس قرآن کریم هدف اصلی از مبعوث شدن حضرت محمد (ص) دستیابی مردم به درک اجتماعی برای اقامه عدل و قسط در جامعه است.

همزمان با ۲۷ رجب سالگرد بعثت حضرت خاتم الانبیا محمد مصطفی (ص) آیین‌های جشن با شرکت اقشار مختلف مردم در مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه سراسر استان زنجان برگزار شد.

آذین بندی و چراغانی معابر و سر درب ادارات و اماکن عمومی، برپایی مراسم جشن، تهیه و توزیع شیرینی و شربت و نذورات مردمی و برگزاری مراسمات عقد و ازدواج جوانان از برنامه‌ های این عید بزرگ و سراسر خیر و برکت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفت و گو با خبرنگار موج رسا، اظهار داشت: عید مبعث یکی از بزرگترین اعیاد مسلمانان است و در این راستا اداره اوقاف به عنوان یک دستگاه فرهنگی برنامه های جشن و سرور را در امامزادگان و بقاع متبرکه زنجان برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه پيامبر اکرم(ص) نمونه بی بدليل انسانيت و اخلاق محسوب می شوند، افزود: عيد مبعث عيد بشريت و مسلمانان و بزرگترين عيد اسلامی که موجب احيای بشريت و یادآور رهايی انسان از جاهليت است.

حجت الاسلام جنتی افزود: طبق منویات مقام معظم رهبری باید بقاع متبرکه به قطب فرهنگی تبدیل شود که در این راستا در همه مساجد، بقاع متبرکه و امامزادگان نیز برنامه های فرهنگی با کیفیت بیشتر و بهتری برگزار می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان تصریح کرد: در این راستا همزمان با روز مبعث جشنی در امامزاده سید ابراهیم(ع) و مساجد و بقاع متبرکه برگزار شد.

وی ادامه داد: حضرت محمد (ص) به رسالت و پیامبری مبعوث شدند تا جهالت، گمراهی، تعصبات کورکورانه، زنده به گور کردن دختران و کرامت پایمال شده مردم فقیر و ضعیف پایان یابد.
گفتنی است،پبامبر اسلام (ص) در روز 27 رجب سال 40 عام الفیل، (13 سال پیش از هجرت) و در غار حرا از سوی خداوند متعال به عنوان آخرین پیامبر الهی مبعوث شدند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر