logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۶
[ شناسه خبر : ۱۰۰۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان:

66 مسجد زنجان آماده برگزاری اعتکاف می شوند/همکاری بیش از ۱۹۷ مبلغ در مراسم معنوی اعتکاف

66-مسجد-زنجان-آماده-برگزاری-اعتکاف-می-شوند-همکاری-بیش-از-۱۹۷-مبلغ-در-مراسم-معنوی-اعتکاف

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان گفت:66 مسجد استان زنجان برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف پیش بینی شده است که در این ایام خدمات رسانی می کنند.

حجت الاسلام مسعود صفی یاری امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: ماه مبارک رجب به عنوان یکی از مهمترین ماه های سال قمری محسوب می شود که از جمله اعمال عبادی آن، سنت حسنه اعتکاف در ایام البیض است.

وی با بیان اینکه سنت حسنه اعتکاف پس از پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی (ره)احیاء شد،افزود: با انجام این سنت حسنه در کشور انقلاب معنوی در بین مردم و به ویژه جوانان ایجاد شده است.

این مسئول تصریح کرد: فضای معنوی اعتکاف موجب ارتقای معنویت در جوانان شده و دریچه های نوین معرفتی پیش روی آنها باز می کند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به اعمال ماه رجب، بیان داشت: استقبال جوانان موجب شده تا این مراسم معنوی هر سال باشکوه بیشتری در کشور برگزار شود.

حجت الاسلام صفی یاری با بیان اینکه ستاد اعتکاف استان در قالب ستادساماندهی شئون مناسبت های دینی تشکیل شده است،خاطرنشان کرد: نام نویسی افراد آغاز شده و 66 مسجد در زنجان آماده برگزاری این مراسم معنوی هستند.

وی با اشاره به اینکه علاقه مندان به دو روش مجازی و حضوری می توانند در این مراسم ثبت نام کنند،ادامه داد: بر ۳۸ پایگاه مساجد، ادارات و حوزه‌ های علمیه برای ثبت ‌نام در مراسم معنوی اعتکاف در استان زنجان پیش ‌بینی‌شده است.

این مسئول با اشاره به برگزاری حلقه ‌های معرفتی، برنامه‌های تبلیغی و فرهنگی در مراسم اعتکاف زنجان، ادامه داد: شهروندان زنجانی برای ثبت ‌نام به امامزاده سید ابراهیم و علاقه مندان در شهرستان‌ ها نیز به دفاتر اداره تبلیغات اسلامی شهرستان مربوطه مراجعه کنند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان زنجان با اشاره به همکاری بیش از ۱۹۷ مبلغ در مراسم معنوی اعتکاف،بیان داشت: در سال گذشته بیش از ۷ هزار و ۱۱۸ نفر در اعتکاف شرکت کردند.

حجت الاسلام صفی یاری افزود: ۵ هزار و ۲۰۶ نفر از شرکت کنندگان در اعتکاف سال گذشته بانوان و یک هزار و ۹۱۲ نفر آقایان بودند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر