logo
امروز : شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۷۰۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان:

نان زنجان رتبه برتر کیفیت را گرفت

نان-زنجان-رتبه-برتر-کیفیت-را-گرفت
مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: طبق گزارش مرکز پژوهش‌های غلات کشور، نان‌های تولیدی استان زنجان در اسفند ماه سال گذشته رتبه برتر را به لحاظ کیفیت در سطح کشور کسب کرد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از واحد روابط عمومی اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان، ولی‌اله زمانی اظهار داشت: طبق گزارش مرکز پژوهش‌های غلات کشور، نان‌های تولیدی استان زنجان در اسفند ماه سال گذشته رتبه برتر را به لحاظ کیفیت در سطح کشور کسب کرد.

بیشتر بخوانید

وی در تشریح جزئیات این خبر اظهار کرد: بر این اساس نان لواش زنجان امتیاز 97.6، تافتان 100، نان بربری 97 و سنگک امتیاز 98 کسب و در مجموع در بخش تافتان و بربری رتبه اول کشوری و در بخش سنگک پس از استان البزر و در بخش لواش پس از استان کرمان در رتبه دوم کشوری در اسفند ماه سال گذشته قرار گرفت.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان ادامه داد: میانگین نمره کشوری کیفیت در نان لواش 84.81، تافتان 85.22 و بربری 85.96، و سنگگ 87.91 لحاظ می‌شود که میانگین امتیاز تمامی نان‌های تولیدی استان زنجان در اسفند سال گذشته نمره 98.15 بوده است.

 زمانی ادامه‌ داد: مرکز پژوهش‌های غلات کشور با توجه به استاندارد ۲۶۲۸ (روش آزمون نان‌های سنتی ) وضعیت کیفی نان‌های تولیدی در سطح کشور را بررسی و سپس نتایج را اعلام می‌کند. 

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بر اساس آخرین ارزیابی انجام شده توسط مرکز پژوهش‌های غلات کشور تمامی نان‌های تولیدی استان زنجان رتبه اول و دوم را به لحاظ کیفیت در کشور کسب کرده است.

 وی اظهار کرد: روش‌های تست بر انواع نان مبتنی بر یکنواختی، عاری از هر گونه برآمدگی و فرو رفتگی غیر عادی انجام می‌گیرد و در این میان فرم و شکل نامتقارن نان، پارگی زیاد و از بین رفتن قسمتی از نان از عوامل کاهش امتیاز محسوب می‌شود.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان افزود: سطح رویی نان نیز باید دارای پوسته ظریف و یکنواخت بوده، حالت چرمی نداشته باشد که عوامل کاهش دهنده امتیاز در این بخش نیز سوختگی سطح فوقانی نان، خمیری بودن و پارگی و یکنواخت نبودن به شمار می رود.

 وی بیان کرد: ویژگی‌های سطح زیرین نان نیز باید یکنواخت و عاری از علائم سوختگی، خمیری و پارگی باشد و عوامل کاهش دهنده امتیاز نیز در این بخش سوختگی و خمیری بودن، پارگی و چین و چروک و سطح غیر عادی است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر