logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۶۹۶۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاونت آموزشی، آموزش و پرورش شهرستان ماهنشان:

ارجاع سنجش برخی از نوآموزان ماهنشان به مرکز استان

ارجاع-سنجش-برخی-از-نوآموزان-ماهنشان-به-مرکز-استان-
معاونت آموزش، آموزش و پرورش شهرستان ماهنشان با بیان اینکه نو آموزانی که در سنجش نمره لازم دریافت نکرده‌اند جهت تست تخصصی به استان ارجاع داده شدند، گفت: برخی از نو آموزان ماهنشانی جهت تست تخصصی به مرکز استان ارجاع داده شدند.

مظاهر جعفری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: نوآموزانی که در مرحله ی اول سنجش نتوانستند بر اساس فرم نرم نمره‌ی لازم را کسب کنند جهت تست تخصصی به استان ارجاع داده شدند.

بیشتر بخوانید

وی ادامه داد: تعداد ۴۳ نفر ارجاع هوش داشتیم که تست تخصصی ۳۰ نفر از آن‌ها تمام شده  و بر حسب نتیجه سنجش دیر‌آموز یا مداخله بهنگام در حال آموزش هستند.

 معاون آموزشی، آموزش و پرورش ماهنشان بیان کرد: از سال بعد تست تخصصی هم در شهرستان انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: حدود سه الی  چهار ماه است که نیرویی به عنوان تستر تخصصی معرفی کردیم که  آموزش‌ها و مهارت‌های لازم را فرا گرفته‌اند و منتظر مجوز از وزارت آموزش و پرورش هستند.

جعفری بیان کرد: متولدین اول مهر ۱۳۹۶ تا اول مهر ۱۳۹۷ که در سال ۱۴۰۳ وارد کلاس اول خواهند شد سنجش می‌شوند سنجش نوآموزان حدودا از اوایل آبان شروع شده و اواخر دی ماه اتمام سنجش به شهرستان و استان اعلام شد.

وی مطرح کرد: اکنون نیز برا جا مانده‌های سنجش بعد عید سامانه جهت ثبت نام فعال شده است، در این سنجش همه نقاط شهرستان را تحت پوشش قرار دادیم. معاون آموزشی آموزش و پرورش ماهنشان گفت: فقط با هماهنگی و صحبت‌های مکرر با استان موفق شدیم دو روز پایگاه سیار در حوزه‌ی علم‌کندی و پری داشته باشیم. 

وی اظهار کرد: بر اساس تصمیم سازمان برای سنجش پایگاه سیار در نظر گرفته نمی‌شود و این دو مورد پایگاه سیار بنا به درخواست منطقه صورت گرفت.

جعفری تاکید کرد: نوبت گیری فقط از طریق سامانه مای مدیو و با استفاده از شماره موبایل والدین صورت می‌گیرد که والدین باید خودشان اقدام ثبت نام نمایند.

وی ابراز کرد: مرکز جامع ماهنشان فایل راهنمای نوبت‌گیری والدین را در اختیار تمامی مدیران و کافی‌نت‌ها و ... قرار می‌دهد.

معاون آموزشی آموزش و پرورش ماهنشان مطرح کرد: طبق بخشنامه ارسالی از استان تا اواخر اردیبهشت امکان ثبت نام وجود دارد،که این موضوع در گروه مدیران و کارشناسی آموزش ابتدایی و ...  ارسال شده تا جا مانده‌های سنجش ثبت نام کنند.

وی عنوان کرد: در آذر ماه با اکثر خانه‌های بهداشت و مدیران مدارس روستاها هماهنگ شدیم و اسامی و آمار را در اختیار گرفتیم.

جعفری تصریح کرد: سنجش تعداد ۴۶۲ نفر آمار که وزارت داده بود انجام شده، اکنون نیز جا ماندگان می‌توانند به نوبت‌ گیری اقدام کنند.

وی عنوان کرد: انجام سنجش در طول سال به این علت است که دانش آموزان مداخله‌ آموزشی و دیر‌آموزان و استثنایی شناسایی می‌شوند و برای آنان کلاس آموزشی در نظر گرفته می‌شود، تا برای کلاس اول آماده شوند.

معاون آموزشی آموزش و پرورش ماهنشان ادامه داد: ما برای نوآموزان امسال براساس نتایج تست اولیه و تخصصی این کار رو انجام دادیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر