logo
امروز : دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۲۲
[ شناسه خبر : ۳۶۴۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

مسمومیت با گاز Co جان ۴ شهروند زنجانی را گرفت

مسمومیت-با-گاز-Co-جان-۴-شهروند-زنجانی-را-گرفت-
رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه با برودت هوا استفاده از وسایل گرمایشی افزایش می‌یابد که در صورت عدم رعایت نکات ایمنی حادثه ساز است گفت: متاسفانه مسموميت با گاز Co در شهرک امیرکبیر زنجان جان ۴ نفر را گرفت.

داریوش تقی‌لو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» با بیان اینکه مسموميت با گاز Co در تاریح ۱۰ فروردين ماه ساعت ۲۳:۱۵دقیقه در شهرک امیرکبیر روی داده است گفت: متاسفانه این حادثه ۴ فوتی در بر داشته است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: در این حادثه 4 نفر در اثر نشت گاز دچار مسموميت شدند که دو آمبولانس اورژانس از پایگاه‌های ولیعصر و قائم به محل حادثه اعزام شدند و پس از ارزيابی اوليه متوجه شدند در اثر نشت گاز آبگرمکن متاسفانه 4نفر(خانم‌‌های حدودا 22، 23، 35 و 4 ساله) در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند.

رئیس اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان عنوان کرد: مسمومیت با منوکسید کربن به وسیلهٔ انواع وسایل گازسوز از جمله بخاری، آبگرمکن، پیک نیک و حتی زغال ایجاد می‌شود و اغلب در فصل سرد سال این اتفاقات رخ می‌دهد.

تقی‌لو گفت: وقتی منوکسید کربن وارد سیستم تنفسی شخصی شود، بلافاصله با هموگلوبین‌های خون ترکیب شده و ماده‌ای به نام کربوکسی هموگلوبین را به وجود می‌آورد باعث می‌شود که اکسیژن کمتری به بافت‌های بدن برسد و باعث مسموميت در فرد می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر