logo
امروز : پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۸:۰۵
[ شناسه خبر : ۳۵۶۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس هیأت بررسی تبلیغات انتخابات استان زنجان:

نامزدهای انتخابات در تبلیغات انتخاباتی، قانون را رعایت کنند

نامزدهای-انتخابات-در-تبلیغات-انتخاباتی،-قانون-را-رعایت-کنند
رئیس هیأت بررسی تبلیغات انتخابات استان زنجان گفت: نامزدهای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در تبلیغات انتخاباتی، قانون را رعایت کنند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی استانداری زنجان؛ ابوالفضل رفیعی در جلسه هیأت بررسی تبلیغات انتخابات استان زنجان با بیان اینکه در مواد ۷۰ تا ۸۵ قانون جدید انتخابات مجلس شورای اسلامی، به مباحث تبلیغاتی و ضوابط آن و نیز جرائم تبلیغاتی و انتخاباتی اشاره شده، به نامزدهای نمایندگی مجلس توصیه کرد حتما این مواد را مطالعه و هواداران نیز توجیه شوند چرا که مسئولیت اقدامات هواداران نیز متوجه شخص نامزد است.

بیشتر بخوانید

وی گفت: کاندیداهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی صرفا مجاز به چاپ و نصب اقلام تبلیغاتی حداکثر در ابعاد ۷۰×۱۰۰ بوده و تصاویر بزرگتر صرفا در محل ستاد‌های اصلی و فرعی نامزدها مجاز است.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان ضمن تاکید بر رعایت قانون و دستورالعمل تبلیغات انتخاباتی توسط نامزدها، از آنها خواست از نصب داربست و بنرهای بزرگ در سایر نقاط شهرها و روستاها خودداری کنند زیرا این اقدام تخلف بوده و فرمانداری‌ها موظف به جمع‌آوری اقلام و آثار تبلیغاتی غیر مجاز هستند.

رفیعی با اشاره به اینکه استفاده از امکانات دستگاه‌های دولتی و عمومی برای تبلیغات انتخاباتی نامزدها امکان‌پذیر است گفت: هیأت بررسی تبلیغات استان، بیش از ۵۰ مورد از فهرست امکانات دولتی را بر اساس قانون مشخص کرده و برای استفاده تبلیغاتی نامزدها مبتنی بر اصل برابری فرصت تبلیغاتی و عدالت انتخاباتی در اختیار نامزدها گذاشته است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های مختلف در این دوره از انتخابات برای تمامی کاندیداهای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌های تلویزیونی از جمله پخش فیلم‌های تبلیغاتی نامزدها، و نیز پخش مناظرات، کمک شایانی به شناخت مردم از سوابق، برنامه‌ها و توانمندی‌های کاندیداها خواهد کرد ضمن اینکه امکانات دولتی مانند سالن‌های همایش و ورزشی شهرها و روستاها برای استفاده در برنامه‌های تبلیغاتی کاندیداها و هوادارانشان تعیین و اعلام شده و شهرداری‌ها و دهیاری‌ها نیز محل‌هایی برای نصب آثار و اقلام تبلیغاتی کاندیداها فراهم آورده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با بیان اینکه رعایت قانون برای نامزدها قوت گرفته است گفت: نامزدهای متخلف که این موضوع را در نظر نگیرند و خلاف مواد قانونی عمل کنند، باید منتظر برخوردهای قانونی باشند.

وی گفت: مشارکت مردم مهمترین اصل در انتخابات است و زیرساخت‌ها برای مشارکت حداکثری در انتخابات ایجاد شده است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر