logo
امروز : یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۵۳۸۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

مشارکت حداکثری در انتخابات فشار خارجی را کاهش می‌دهد

مشارکت-حداکثری-در-انتخابات-فشار-خارجی-را-کاهش-می‌دهد
استاندار زنجان گفت: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو اهمیت زیادی دارد و هرچه میزان مشارکت بالا باشد، فشار خارجی بر کشور کاهش می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» محسن افشارچی امروز در جشن انقلاب که در شرکت کالسمین برگزار شد، با بیان اینکه راه رفته در سطح استان کم نیست اما راه نرفته نیز زیاد است، اظهار داشت: باید اتفاقات خوبی در استان بیفتد.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه بارها گفته‌ام که بد نیست خاطرات مسئولان دوران شاه مطالعه شود، گفت: در یکی از خاطرات اسدالله اعلم آمده است که در سال‌های ۵۴ و ۵۵ فقط چهار درصد روستاها برق‌دار و یک درصد روستاها نیز از آب لوله‌کشی بهره‌مند شده‌ بودند.

استاندار زنجان افزود: در حال حاضر در استان زنجان ضریب نفوذ گاز در روستاها بالا ۹۶ درصد بوده و در حوزه برق مشکلی نیست و تنها از محل استحصال آب مشکلاتی وجود دارد.

وی با بیان اینکه ما به دلیل تحریم در زحمت هستیم، ادامه داد: وقتی که به عقبه نگاه کنیم متوجه خواهیم شد که این دشمنی و تحریم تاریخ ۲۰۰ ساله دارد.

افشارچی با اشاره به اینکه تلاش در کشور ایران بوده که از مستعمرگی خارج شویم گفت: به لطف خداوند ۴۵ سال است که خودمان سیستمی ایجاد کرده‌ایم و بعد از سال ۵۷ مانع استعمار شده‌ایم.

استاندار زنجان با بیان اینکه در گذشته کشور ایران روزانه ۶.۱ میلیون بشکه نفت صادرات داشت، اذعان کرد: در حال حاضر کل تولید ۳.۴ میلیون بشکه بوده و ۱.۸ میلیون بشکه نفت در داخل کشور مصرف می‌شود. این در حالی است که ۵۰۰ هزار بشکه نفت برای صنعت دفاعی کنار گذاشته می‌شود و ۹۰۰ هزار بشکه نفت با ۸۵ میلیون نفر جمعیت صادر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قبل سال ۵۷ در حدود ۳۰ میلیون نفر جمعیت در کشور وجود داشت و ۶.۱ میلیون بشکه نفت صادرات انجام می‌گرفت ادامه داد: تنها ۴ درصد روستاها برق‌دار بودند. با این شرایط ما قبول داریم که کار نکرده در حال حاضر زیاد است اما واقعا اتفاقات بسیار خوبی در کشور افتاده و پیشرفت‌ها چشمگیر بوده است.

افشارچی در ادامه با بیان اینکه تمام تلاش ما این است که مشکلات آب در ایجرود و ماهنشان حل شود، خاطر‌نشان کرد: برای راه دندی نیز اعتبار خوبی در نظر گرفته شده است.

استاندار زنجان در ادامه با بیان اینکه با تمام دست‌انداز‌ها؛ سازوکار‌های ایجاد شده در کشور قابل احترام است، گفت: از جمله موضوعات مهم سدسازی، جاده‌سازی و از این قبیل موضوعات است اما در کنار این امر یکی از کارهای مهمی که در کشور انجام شده بحث انتخابات است.

وی با بیان اینکه نماینده خوب برای شهرستان‌ها بسیار مهم است، گفت: بین نماینده‌ای که شب و روز خود را برای حل مسائل و مشکلات قرار می‌دهد با سایر نمایندگان تفاوت وجود دارد.

افشارچی بیان کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات پیش رو اهمیت زیادی دارد و هرچه میزان مشارکت بالا باشد، فشار خارجی بر کشور کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه انتخابات پیش رو اهمیت به سزایی دارد، افزود: اقدامات متعددی در حوزه‌های مختلف برای عمران و پیشرفت کشور انجام می‌شود که به نوع خود جای تقدیر و تشکر دارد ولی هیچ یک جای مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات را پر نمی‌کند چون انتخابات نماد اقتدار کشور است.

وی اضافه کرد: انتخاب نماینده اصلح برای مجلس شورای اسلامی اهمیت زیادی دارد و می‌تواند برای توسعه استان بسیار مفید باشد که باید مورد توجه عموم مردم قرار گیرد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر