logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۵۰۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بهزیستی شهرستان ابهر:

۴۳۷ مورد تماس تلفنی با اورژانس اجتماعی ابهر

۴۳۷-مورد-تماس-تلفنی-با-اورژانس-اجتماعی-ابهر
رئیس بهزیستی شهرستان ابهر گفت: طی ۹ ماهه سال جاری ۴۳۷ مورد تماس تلفنی با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی از این شهرستان برقرار شده است.

علی لطیفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: ۴۳۷ تماس تلفنی با خط ۱۲۳ اورژانس اجتماعی از شهرستان ابهر در ۹ ماهه سال جاری برقرار شده که ۷۸ درصد تماس‌ها مرتبط با خدمات سازمان بهزیستی بوده و حدود ۲۲ درصد جهت پیگیری مسائل غیرمرتبط از جمله درخواست راهنمایی و ارجاع به مراکز درمانی و بهداشتی، خدمات مشاوره‌ای و سایر مراجع و ارگان های برون‌سازمانی بوده است.

بیشتر بخوانید

 

وی با اشاره به اینکه این افراد نیازمند دریافت خدمات از سایر دستگاه‌های خدمت‌رسان بودند که توسط کارشناسان ۱۲۳ اورژانس اجتماعی مورد راهنمایی و ارجاع قرار گرفتند، افزود: بیشترین فراوانی در تماس‌های برقرار شده، مربوط به اختلافات خانوادگی بوده است. 

 

لطیفی بیان کرد: این مجموعه با دارا بودن یک مرکز اورژانس اجتماعی در ابهر، هیدج و صائین‌قلعه به افراد در معرض آسیب، آسیب دیده اجتماعی و افرادی که به هر دلیلی در شرایط بحرانی به سر می‌برند خدمات تخصصی ارائه می‌دهد. 

 

رئیس بهزیستی شهرستان ابهر گفت: فعالیت‌های سازمان بهزیستی به‌ویژه در زمینه آسیب‌های اجتماعی مردم‌محور است و شهروندان می‌توانند از طریق تماس با شماره تلفن ۱۲۳ یا مراجعه حضوری به مرکز اورژانس اجتماعی در شهرستان‌ از خدمات تخصصی اورژانس اجتماعی به صورت سرپایی و نگهداری موقت بهره‌مند شوند. 

 

این مسئول خاطرنشان کرد: وظیفه ذاتی مرکز فوریت‌های اجتماعی ارائه انواع خدمات روانشناسی، مددکاری، درمانی، حقوقی به جامعه هدف در جهت کاهش و رفع بحران است.

 

لطیفی بیان داشت: نحوه پذیرش مددجویان به دو صورت خود معرف و ارجاعی است و ارجاعات نیز به دو شیوه درون سازمانی (توسط خط اورژانس اجتماعی ۱۲۳، خدمات سیار اورژانس اجتماعی و سایر مراکز وابسته به سازمان بهزیستی در حوزه‌های گوناگون) و برون‌سازمانی (از طریق مراجع قضائی، مراجع انتظامی و سایر سازمان‌ها و نهادها) صورت می‌گیرد و جامعه هدف پس از پذیرش از خدمات تخصصی موردنیاز بهره‌مند می‌شوند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر