logo
امروز : سه شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۲
[ شناسه خبر : ۳۴۵۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان ابهر:

ماهیت اصلی فتنه درهم آمیختن حق و باطل است

ماهیت-اصلی-فتنه-درهم-آمیختن-حق-و-باطل-است
امام جمعه شهرستان ابهر گفت: دشمن حق را فتنه و فتنه را حق جلوه و آنها را درهم می آمیزد و در فتنه حق و باطل با یکدیگر درمی‌آمیزند و زمینه گمراهی انسان را فراهم می‌کنند و ماهیت اصلی فتنه درهم آمیختن حق و باطل است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام سعید مرادپور در مراسم گرامیداشت دهه بصیرت و میثاق امت با ولایت و تسلیت ایام شهادت سردار سلیمانی و همرزمانشان در سالن  امام علی (ع) آموزش و پرورش شهرستان ابهر گفت: انقلاب ما توحیدی و الهی بود و دشمن تلاش می‌کند که ما به خداوند اعتماد نداشته باشیم و اعتقاداتمان ضعیف شود و همانگونه که پیامبران را در مسائل دینی مسخره می‌کردند، مؤمنین را نیز به سخره می‌گیرند.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به حدیث امام باقر(ع) که می‌فرمایند؛ «اگر به شرق یا غرب عالم بروید، دانش صحیحی نمی‌یابید مگر آنچه از نزد ما اهل‌بیت بیرون می‌آید» عنوان کرد: اگر به دنبال علم واقعی هستیم در واقع علم حقیقی و دانش واقعی را انبیا گسترش دادند و باید رهرو راستین آن بزرگواران باشیم.

حجت‌الاسلام مرادپور افزود: در دنیای امروزی باید ببینیم بر علیه دین در دنیا چگونه صحبت می‌شود و هوشیار باشیم و بدانیم دین واقعی در قرآن کریم است و قرآن شیوه صحیح زندگی برای همه عصرها را ارائه کرده است و قرآن کریم از اصلی ترین منابع شریعت اسلامی به شمار می آید و برای انسان مسلمان بسیار با اهمیت است که احکام و دستورالعمل های زندگی خود را از منبع وحیانی قرآن کریم دریافت نماید و با اطمینان به مرحله اجرا بگذارد و به سعادت دنیوی و اخروی برسیم.

امام جمعه شهرستان ابهر با اشاره به آیه ۵ سوره ابراهیم که خداوند متعال می فرماید؛ «قومت را از تاریکى‎ها به‌سوى نور خارج ساز و ایّام اللهِ [روزهاى خاصّ الهى] را به آنان یادآورى کن» در این، نشانه‎هایى است براى هر شکیباى شکرگزار، گفت: هدف خلقت این است که خداوند می‌خواهد انسان‌ها را از ظلمت به نور هدایت کند و ما باید هر روز بسوی نور حرکت کنیم و گناه، جهالت، دروغ، خرافات و ظلمات هستند، باید تلاش کنیم همچون پیامبران به طرف علم و دانش و ایمان حرکت کنیم.

این مسئول اظهار کرد: شرط خروج از ظلمات این است که باید دقت کنیم فضایل، کرامات و ارزش‌های برجسته انسانی در جامعه از بین نرود چرا که کرامت اصیل انسانی از سوی خداوند به او عطا شده است و قدم برداشتن در این مسیر همان حرکت بسوی نور است.

حجت‌الاسلام مرادپور ادامه داد: ۹ دی نیز یکی از ایام الله بود که دشمن بعد از انتخابات خرداد ۸۸ در جهت نابودی موجودیت انقلاب اسلامی دست بکار شد و روز ۹ دی یکی از مهم‌ترین حماسه‌ها و رخدادهای بعد از پیروزی انقلاب اسلامی است، زیرا این حماسه بزرگ با خنثی‌سازی این توطئه عظیم و پیچیده، ماندگاری انقلاب و بقای نظام اسلامی را تضمین کرد.

وی با بیان اینکه ماهیت اصلی فتنه درهم آمیختن حق و باطل است بیان کرد: دشمن حق را فتنه و فتنه را حق جلوه و آنها را درهم می‌آمیزد و در فتنه حق و باطل با یکدیگر درمی‌آمیزند و زمینه گمراهی انسان را فراهم می‌کنند و به همین سبب مردم با ناآگاهی به انحراف کشیده می‌شوند که دشمنان از این موج استفاده کرده و بر آن سوار می‌شوند.

حجت الاسلام مرادپور بیان کرد: یکی از ارکان فتنه سردادن شعارهای حق طلبانه با اهداف باطل است، زیرا در این شعارها خواسته مردمی و به ظاهر حق طلبانه بیان می شود اما هدفی باطل دارند و این نماد بارز ترکیب حق و باطل است.

امام جمعه شهرستان ابهر تصریح کرد: بصیرت یعنی فهمیدن حقیقت و آشکار کردن حقایق و از آنجا که همه فضایل در قرآن ریشه دارند بصیرت نمونه ای از آن هاست که در پرتو این نور وحیانی چشم دل بینا می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر