logo
امروز : یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۴۴۴۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه شهر هیدج:

مادران و همسران شهدا ام‌البنین‌های این زمانه هستند

مادران-و-همسران-شهدا-ام‌البنین‌های-این-زمانه-هستند
امام جمعه شهر هیدج گفت: مادران و همسران شهدا همانند حضرت ام‌البنین (س) تجارت پرسودی با خداوند کردند و فرزندانشان را در راه خدا داده‌اند و این بانوان ام‌البنین‌های این زمانه هستند.

حجت‌الاسلام اسدالله زارعی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» گفت: ۶ دی‌ماه سالروز وفات حضرت ام‌البنین است که روز تکریم مادران و همسران شهدا هم نام‌گذاری شده است. 

بیشتر بخوانید

وی با تأکید بر اینکه حضرت ام‌البنین حق بزرگی بر گردن همه ما شیعیان دارد، گفت: ایشان هم همسر امام اول ما، حضرت امیرالمؤمنین و هم مادر چهار شهید که در کربلا در یاری امام حسین(علیه السلام) جان عزیزشان را در طبق اخلاص قرار دادند و نثار امام حسین (علیه السلام) و راه ولایت کردند.

حجت‌الاسلام زارعی تصریح کرد: یک روایتی حضرت امیرالمؤمنین درخصوص تربیت فرزند می‌فرمایند؛ «نگاه کنید و ببینید فرزندانتان را چه کسی شیر می‌دهد.» ولد و فرزند شیری که می‌خورد، صفاتش شکل می‌گیرد و خصوصیات و سرشتش شکل می‌گیرد و به همین شیر رشد می‌یابد. به همین جهت مهم است؛ مادران تا آنجایی که می‌توانند به بچه‌هایشان با وضو شیر بدهند. شیری که از لقمه‌های حلال حاصل شده است که پدران وظیفه دارند این لقمه‌های حلال را به خانه‌ها ببرند و مادران و شریک زندگی و فرزندان از این نان‌های حلال و غذاهای پاکیزه استفاده بکنند تا اینکه بتوانند روح و وجود پاک داشته باشند. اینها مواردی است که توجه به آنها لازم است. 

امام جمعه شهر هیدج گفت: امیرالمؤمنین علی بن‌ابیطالب (علیه‌السلام) در آن زمانی که تصمیم داشتند ازدواج بکنند، به برادرشان عقیل فرمودند؛ نگاه کن و ببین در میان عرب یک همسری برای من انتخاب کن که برای من پهلوانی به دنیا بیاورد. عقیل به امیرالمؤمنین عرض می‌کند؛ با ام‌البنین کلابیه ازدواج کن. این بانو در حقیقت در عرب پدرانشان شجاع بودند و من سراغ ندارم کسی شجاع‌تر از پدران ام‌البنین کلابیه باشد. فلذا همانگونه که امیرالمؤمنین خواسته بود، چهار فرزند پهلوان و شیر در کربلا در کنار امام حسین(علیه السلام) تا آخرین قطره خونشان ایستادگی کردند و نهایتاً جانشان را بر این آرمان و دین مبین اسلام و راه امامت و ولایت نثار کردند.

 وی با بیان اینکه این روز هم بنام مادران شهدا و همسران شهدا چه زیبا نامگذاری شده است، گفت: مادران و همسران شهدا ام‌البنین‌های این زمانه هستند، این بانوان هم بعد از انقلاب اسلامی توانستند تجارتی را انجام بدهند که این تجارت کساد نمی‌شود و از بین نمی‌رود؛ تجارتی که نابود نمی‌شود و از بین نمی‌رود و هموراه مستقر است و استمرار دارد و بادوام است. 

این مسئول خاطرنشان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می‌فرمایند؛ آیا شما را بسوی تجارتی راهنمایی بکنم که آن تجارت شما را از عذاب دردناک الهی نجات تان بدهد؟ یکی از تجارت‌ها این است که انسان عزیزش را در راه خدا بدهد و با خدا معامله بکند که این تجارت تجارتی بادوام است و از بین نمی‌رود. مادران شهدا و همسران شهدا با صبر و بردباری که داشتند، در دوران انقلاب اسلامی توانستند این تجارت را با خدا و این معامله را با خدا انجام بدهند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر