logo
امروز : یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۳۹۰۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس بنیاد مسکن شهرستان ایجرود خبر داد:

پرداخت ۱۹۳ فقره تسهیلات مقاوم سازی روستایی در ایجرود

پرداخت-۱۹۳-فقره-تسهیلات-مقاوم-سازی-روستایی-در-ایجرود
رئیس بنیاد مسکن شهرستان ایجرود با بیان اینکه سال گذشته ۱۹۳ فقره تسهیلات با مبلغ ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شد، گفت: همچنین ۴۲۷ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض نیز پرداخت شده است.

مهدی نبیلو در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: یک هزار و ۱۲۷ واحد مسکونی در شهرستان ایجرود وجود دارد که حدود ۹۱ درصد از این واحدها روستایی و ۹ درصد هم شهری هستند.

بیشتر بخوانید

وی خاطر نشان کرد: هر ساله به تناسب تخصیص اعتبار تعدادی از این واحدها با پرداخت تسهیلات طرح ویژه، بلاعوض تعمیری و تامین مصالح عمده و با نظارت ناظرین نظام فنی روستایی بازسازی و مقاوم سازی می‌شوند.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان ایجرود با بیان اینکه سال گذشته ۱۹۳ فقره تسهیلات با مبلغ ۳۸ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان پرداخت شده است، تصریح کرد: در کنار این تسهیلات ۴۲۷ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است، این در حالی است که ۴۵۰ میلیون تومان بابت تعمیرات پرداخت شده است. این تسهیلات در قالب‌های مختلف ساخت، تسهیلات طرح ویژه، بلاعوض تعمیری و تامین مصالح عمده بوده است.

وی به اجرای طرح جوانی جمعیت در شهرستان ایجرود اشاره کرد و گفت: در راستای حمایت از طرح جوانی جمعیت و بر اساس آخرین دستورالعمل ابلاغی برای خانواده‌هایی که فرزند سوم آنها از ۲۴ مهر ۱۴۰۰ به بعد متولد شده باشد زمین اعطا می‌شود.

نبیلو به جزئیات اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در روستاهایی که بنیاد مسکن توانسته است زمین از منابع طبیعی تملک کند واگذاری زمین به این اقشار به صورت اقساطی و با دو سال تنفس و به صورت ۸ ساله انجام خواهد شد.

وی افزود: در بحث حمایت از زوج‌های جوان هم علاوه بر پرداخت تسهیلات ساخت و بلاعوض زمین در قالب اجاره ۹۹ ساله واگذار می‌‌شود.

رئیس بنیاد مسکن شهرستان ایجرود به کارهای انجام شده در حوزه عمران و آبادی روستاهای شهرستان ایجرود در سال جاری، گفت: اجرای آسفالت در ۱۷ روستا به مساحت ۶۰ هزار متر مربع که به صورت مشارکتی با دهیاری‌ها انجام شده است و سهم و آورده بنیاد مسکن اعتباری بالغ بر 40 میلیارد ریال بوده است.

وی به اجرای جدول گذاری سنگ فرش در ۴ روستای «خوئین»، «گلابر»، «قمچقای» و «قوریه» با اعتباری بالغ 35 میلیارد ریال اشاره کرد و ادامه داد: بابت بازنگری طرح هادی روستاها هم با توجه به اتمام افق ۱۰ ساله، طرح هادی اکثر روستاها مثل روستاهای «ایچ»، «اوزان»، «گلابر» و «هلیل‌آباد» بازنگری شده است و روستاهای «کهریز»، و «سیاه منصور» و «پاشا چای» هم در دست اقدام است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر