logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۰۸
[ شناسه خبر : ۳۳۲۳۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ایجرود:

روستای هدف گردشگری گلابر توسعه می‌یابد

روستای-هدف-گردشگری-گلابر-توسعه-می‌یابد
مدیر میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ایجرود گفت: روستای هدف گردشگری گلابر از جمله مناطق گردشگری شهرستان ایجرود است که در حال حاضر دست سرمایه‌گذار قرار دارد تا برای سال‌های آینده توسعه و رونق بیشتری پیدا کند.

محمود باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا»  از اجرای حفاظ‌گذاری و سنگ‌فرش پایین دست چهل پله خبر داد و اظهار داشت: در سه راهی سعیدآباد چند آلاچیق ایجاد شده و در آینده یک سرمایه‌گذار جدید‌‌ برای سد گلابر جذب خواهد شد.

بیشتر بخوانید

وی یک منطقه دیگر گردشگری شهرستان روستای تاریخی و هدف گردشگری را روستای خوئین عنوان کرد و گفت: در این روستا چند اثر تاریخی وجود دارد «میل خوئین»، «حمام تاریخی»، «دژمنده شهر زیرزمینی خوئین» و آسیاب‌های آبی از آن جمله است.

مدیر میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ایجرود «مسجد تاریخی» و «حمام تاریخی» روستای جوقین را به لحاظ گردشگری دارای اهمیت خواند و گفت: گردشگران می‌توانند از این روستا هم بازدید کرده و از خدمات میراث‌‌فرهنگی که انجام شده استفاده کنند.

وی مناطق دیگر گردشگری شهرستان را چشمه‌های آب گرم روستای «اوکوئین» عنوان کرد و گفت: روستای سفیدکمر نیز روستای هدف گردشگری است است که یک زبان مخصوص با نام «خوئین دِلی» دارند که بیشتر اهالی روستای سفیدکمر از این زبان استفاده می‌کنند.

باقری با بیان اینکه در بخش صنایع دستی نیز از اول سال جاری ۳۰ مورد مجوز پروانه تولید صادر شده است، ادامه داد: ۲۵ مورد هم مجوز مشاغل خانگی در این مدت صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه تعهد ما در اشتغال در سامانه رصد ۲۰ نفر بوده است، تصریح کرد: تاکنون ۱۰۰ درصد تعهد ما انجام شده و همه ۲۰ نفر مشغول به کار شده‌اند.

مسئول میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان ایجرود به بخش آموزش صنایع دستی نیز اشاره کرد و گفت: آموزش‌ها در بخش صنایع‌دستی در روستاهای «شیوه»، بافتنی‌های سنتی مثل گلیم‌بافی در شهرستان ‌زرین‌آباد‌ برگزار شده است.

وی به شرکت در نمایشگاه‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در نمایشگاه کاسپین و در جشنواره آش ایرانی غرفه‌ آش محلی از روستای چاپوق مستقر بوده و در نمایشگاه صنایع دستی نیز یک غرفه‌ صنایع دستی داشتیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر