logo
امروز : پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۵۴
[ شناسه خبر : ۳۳۲۰۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
یک خبر خوب از حیات وحش استان زنجان؛

جمعیت آهوان دشت‌های زنجان افزایش یافت

جمعیت-آهوان-دشت‌های-زنجان-افزایش-یافت
جمعیت آهوان در منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد و فیله‌خاصه زنجان بیش از ۱۲ درصد افزایش یافت.

امجد باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: به همت محیط‌بانان سرشماری حیات وحش در منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد و فیله‌خاصه در طول روز‌های سوم و چهارم آبان ماه انجام شد.

بیشتر بخوانید

وی افزود: خوشبختانه آمار آهوان نسبت به سال گذشته بیش از ۱۲ درصد افزایش داشت. 

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: یک هزار و ۴۷ راس آهو در دو منطقه حفاظت شده سرخ‌آباد و فیله‌خاصه سرشماری شد این در حالی است که آمار سال گذشته ۹۳۲ راس و آمار سال ۱۴۰۰ نیز ۸۴۶ راس بود.

وی با بیان اینکه امیدواریم آمار همچنان رو به افزایش باشد، تصریح کرد: افزایش جمعیت آهوان وابسته به جامعه محلی و تلاش محیط‌بانان است.

باقری با بیان اینکه آهوان دشت سهرین و فیله‌خاصه زنجان روزگار سختی را سپری می‌کنند، گفت: توسعه در بخش کشاورزی، راه، افزایش ساکنان محلی، روستاها؛ زیستگاه‌ها را برای آهوان به صورت جزیره‌ای تبدیل کرده و زندگی را برای این حیوانات سخت‌تر کرده است.

وی با بیان اینکه در بخش‌های کشاورزی استفاده بیش‌از حدی از آب باعث شده و چشمه‌ها روز به روز در حال خشک شدن باشند، افزود: یافتن آب برای حیات وحش سخت شده است.

مدیر روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان زنجان با اشاره به اینکه برنامه‌ای که محیط زیست برای حیات وحش دسته‌بندی کرده شامل چند موضوع از جمله آبرسانی با تانکر و یا با استفاده از آب از طریق لوله‌کشی است، ادامه داد: زیستگاه این گونه‌های جانوری در حال تهدید است.

باقری بیان کرد: فصل زمستان در پیش است و برای اینکه جیره غذایی آهوان تامین شود علوفه به اندازه کافی تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه انبار علوفه سرخ‌آباد وضعیت مناسبی دارد، گفت: اگر نیاز باشد علوفه در سایر مناطق استان نیز قابل توزیع خواهد بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر