logo
امروز : چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۴
[ شناسه خبر : ۳۳۱۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان خبر داد:

افزایش تصادفات در محور ابهر_قیدار

افزایش-تصادفات-در-محور-ابهر-قیدار-
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: شاهد افزایش تصادفات در محور ابهر_قیدار هستیم و مسئولین و مردم در این خصوص دغدغه دارند.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، سید احمد خلیلی به پروژه محور قیدار_ابهر اشاره کرد و گفت: با توجه به تردد بالای وسیله نقلیه از محور مذکور و نیازی که در این منطقه وجود دارد اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان به دنبال تامین اعتبارات لازم برای تعریض و بهسازی محور قیدار_ابهر است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه همزمان با اخذ مجوز و ردیف بودجه برای محور قیدار_ابهر، ۲۴ کیلومتر از محور «حد فاصل قیدار تا روستای دو تپه» از ابتدای سال ۱۴۰۰ پیمان سپاری شده است، اظهار کرد: در این راستا «هشت کیلومتر» از مسیر با اجرای عملیات خاک‌برداری و ابنیه در مرحله اجرای لایه‌های روسازی و آسفالت است که به دلیل عدم تخصیص اعتبار با توقف رو به رو شده است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، تاکید کرد: تعریض محور قیدار_ابهر در خارج از محور موجود و به صورت باند دوم در حال اجرا است و تداخلی به ترافیک عبوری محور مذکور ندارد.

خلیلی با اشاره به اینکه شاهد افزایش تصادفات در محور ابهر_قیدار هستیم و مسئولین و مردم در این خصوص دغدغه دارند، گفت: مشکلات این محور طی هفته گذشته در جلسه کمیسیون ایمنی استان با حضور نمایندگان مردم ابهر، خرمدره، سلطانیه وخدابنده در مجلس شورای اسلامی، مسئولین منطقه و پلیس راه شهرستان خدابنده و ابهر در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان برگزار شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه اداره کل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان و پلیس راه گزارشی از آمار تصادفات در محور قیدار- ابهر ارائه دادند، تصریح کرد: همچنین هزینه‌های عملیات اجرایی و وضعیت مالی طرح بهسازی این محور هم مورد تاکید قرار گرفت. 

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان، بیان کرد: در این جلسه مقرر شد برنامه‌های کوتاه مدت همچون کنترل تصادفات مسیر ضمن توجه رانندگان و استفاده کنندگان محلی از این محور در خصوص رعایت سرعت مجاز و مطمئنه و اجتناب از سبقت‌های غیر مجازمد نظر قرار گیرد.

خلیلی افزود: همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از طریق رسانه‌های جمعی به صورت امانی نسبت به افزایش ایمنی نقاط حادثه خیز مسیر از طریق نصب علائم و آشکارسازی و همچنین تعریض بخش‌هایی از مسیر از جمله گردنه آقاج اقدام کند.

وی تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی استان ضمن تاکید به پیمانکار پروژه برای افزایش ایمنی در محدوده کارگاه و مساعدت نمایندگان مردم ابهر، خرمدره، سلطانیه و خدابنده در مجلس شورای اسلامی و مسئولین استان نسبت به پیگیری تخصیص اعتبار مورد نیاز و تسریع در تعریض و بهسازی، اقدامات لازم مد نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر