logo
امروز : جمعه ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۰۴

فرهنگی و اجتماعی

احتمال رگبار شدید محلی در زنجان

کارشناس پیش‌بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: با توجه به ماهیت همرفتی بارش‌ها، احتمال رگبار شدید محدود و محلی در استان دور از انتظار نیست.

آغاز ثبت‌نام آزمون‌های ورود به رشته‌های مهندسی در استان زنجان

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: ثبت‌نام در آزمون‌های ورود به حرفه در تمام رشته‌های مهندسی مندرج در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان به‌طور هماهنگ و همزمان در سراسر کشور در استان زنجان هم آغاز شد.

کاهش نرخ رشد جمعیت سالانه زنجان

مدرس دانشگاه فرهنگیان گفت: تا سال ۷۵ نرخ رشد سالانه به صورت یکسان بود اما از سال ۷۵ به بعد دچار کاهش رشد سالانه شد، در حال حاضر جمعیت استان زنجان نزدیک به سه برابر و رو به افزایش بوده اما در نرخ رشد جمعیت سالانه کاهش داشته است.

ترویج فرهنگ فرزندآوری راهکار مقابله با پیری

کشور ایران طی دهه‌های اخیر با چالش جمعیتی به نام کاهش شدید باروری مواجه شده است و این به این معنا نیست که خانواده‌ها دوست ندارند بچه‌دار شوند بلکه بر این باور هستند که شرایط فرزندآوری را ندارند.

موزه‌ها شناسنامه بشر هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: موزه‌ها شناسنامه بشر هستند و ما می‌توانیم به‌واسطه اشیایی که در موزه‌ها نگهداری می‌شوند، با فرهنگ و تمدّن هر قوم و ملّتی آشنا شویم. در واقع ما بدون موزه‌ها ملتی بی‌شناسنامه خواهیم بود.

قوانین شورا‌ها نیازمند بازنگری است

رئیس شورای اسلامی شهر زنجان با تاکید بر اینکه قوانین شورا‌ها نیازمند بازنگری است، گفت: ماهیت شوراها بیشتر مطالبه امور روزمره زندگی مردم است که با رفتار یک نماینده مجلس تفاوت بسیاری دارد.

رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند

مسئول دفتر نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج)استان زنجان با بیان رسانه‌ها جایگاه ویژه‌ای در جامعه دارند و این مطلبد روابط عمومی‌ها و رسانه‌های ما باید تقویت شوند، گفت: این موضوع باید به یک مطالبه عمومی تبدیل شود.

شیب کاهش جمعیت در زنجان، نزولی شد

مدیر‌کل ثبت احوال استان زنجان با بیان اینکه تنها 1.5 درصد نسبت به سال گذشته آمار متولدین در استان کاهش پیدا کرده است گفت: در نمودار آماری شیبی که در حد پنج یا هفت درصد بود و هر سال کاهش داشت در حال حاضر به یک درصد رسیده است.