logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۴۰
[ شناسه خبر : ۱۵۰۶۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان:

هیچ مورد مشکوک به کرونا در زنجان مشاهده نشده است

هیچ-مورد-مشکوک-به-کرونا-در-زنجان-مشاهده-نشده-است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با اشاره به مشاهده بیماری کرونا در استان قم، گفت: هیچ مورد مشکوک به کرونا در زنجان مشاهده نشده است.

پرویز قزلباش در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اعلام وجود بیماری کرونا به صورت رسمی از طرف شبکه بهداشت در قم، اظهار کرد: شبکه سلامت کشور منتظر مشاهده ویروس کرونا در کشور نمانده است که بعد از آن اقدامات لازم را انجام دهد.

وی با بیان اینکه با توجه به پروتکل ها و تجربیاتی که در چین بوده اقدامات لازم انجام شده است، ابراز کرد: باتوجه به حضور افراد چینی در زنجان همه افراد شناسایی شدند و تحت معاینه قرار گرفتند و بخشی از آن ها نیز تحت کنترل بودند که جواب آزمایش آنها منفی بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه خوشبختانه در استان زنجان تا به این لحظه موارد مشکوک به کرونا مشاهده نشده است، تصریح کرد: اگر احیانا در استان زنجان موارد مشکوکی را مشاهده کنیم، اطلاع رسانی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سیستم بهداشتی استان آمادگی کامل را در مقابله با ویروس کرونا را دارد، عنوان کرد: از صبح جلسات ضروری در ستاد دانشگاهی و استانداری تشکیل شده و هماهنگی های لازم با ارگان ها و ادارت مختلف انجام شده است.

قزلباش با بیان اینکه ما آمادگی کامل را در برابر ویروس کرونا را داریم، ادامه داد: آنچه بسیار مهم است این ویروس درمان دارویی ندارد و خیلی از این بیماران خوب می شوند ولی درصدی ازاین بیماران نیاز به خدمات بیمارستانی دارند که استان زنجان این آمادگی را دارد.

وی با اشاره به واگیری بالای ویروس کرونا، افزود: اصلی ترین راه جلوگیری از بیماری کرونا پیشگیری و رسیدگی به بهداشت فردی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زنجان در توصیه ای به مردم زنجان، گفت: شهروندان به شست و شوی دستان خود اهمیت دهند، مردم تا می توانند از روبوسی و دست دادن خودداری کنند، در هنگام سرفه یا عطسه حتما از دستمال استفاده شود و اگر دستمال در دسترس نیست از قسمت بالای آرنج برای عطسه یا سرفه استفاده کنند، افرادی که بیماری سرماخوردگی دارند از ماسک استفاده کنند و مردم فاصله یک متری از یک دیگر را رعایت کنند تا این بیماری گسترش پیدا نکند.

//ک

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر