logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۰:۵۴
[ شناسه خبر : ۹۷۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئيس جهادكشاورزي استان زنجان:

اجراي پروژه‌هاي طرح توسعه باغات در اراضي شيبدار طارم ادامه دارد

اجراي-پروژه‌هاي-طرح-توسعه-باغات-در-اراضي-شيبدار-طارم-ادامه-دارد

رئيس سازمان جهادكشاورزي استان زنجان با اشاره به اجراي پروژه‌هاي طرح توسعه باغات در اراضي شيبدار طارم گفت: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اتمام و بهره‌برداری از این پروژه بعنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های توسعه باغات در کشور باشیم.

حسين جعفري در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اجراط طرح توسعه باغات زيتون در اراضي شيبدار طارم اظهار كرد: در سال 85 با توجه به درخواست سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان از شرکت آب منطقه ای زنجان مبنی بر تامین آب مورد نیاز طرح توسعه باغات در شهرستانهای ماهنشان و طارم ، با توجه به عبور رودخانه قزل اوزن و وجود منابع آب سطحی مناسب، مجوز تامین آب مورد نیاز برای احداث 10 هزار هکتار باغ تا سقف 50 میلیون متر مکعب توسط شرکت آب منطقه ای صادر شد.

وي تصريح كرد: مقرر شده سازمان جهاد کشاورزی اقدامات لازم جهت احداث سازه‌های تامین آب و احداث شبکه‌های آبیاری تحت فشار جهت آبیاری باغات بر اساس تخصیص‌های صادره اقدام كند.

 باغات شيبدار طارم

باغات شيبدار طارم

رئيس سازمان جهادكشاورزي استان زنجان افزود: پس از مراحل اولیه پتانسیل‌یابی و انتخاب سایت‌های مناسب در اراضی منابع طبیعی بر اساس مطالعات خاکشناسی و غيره مطالعات تکمیلی تامین آب و احداث شبکه به مشاورین ذیصلاح واگذار گردید.

وي ابراز كرد: مراحل اجرای عملیات پروژه‌های تامین آب و احداث شبکه در روستاهای الزین و دستجرده توسط سازمان انجام و به بهره بردار تحویل شده است.

جعفري خاطر نشان كرد: اجرای عملیات تامین آب پروژه‌های کلتان جزلاندشت،هزاررود ، پاوه رود و ونیسر دهنه از طریق احداث چاههای دهانه گشاد ساحلی قزل اوزن توسط سازمان انجام شده و در سال 89 طی تفاهم نامه مشترک‌، مابقی عملیات تکمیل پروژه‌ها و احداث شبکه‌ها به شرکت توسعه و عمران اراضی کشاورزی (بانک زمین) واگذار شده است.

باغات شيبدار طارم

باغات شيبدار طارم

وي عنوان كرد: در تیرماه 94 اولین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بهم پیوسته حوضه سفیدرود در وزارت نیرو تشکیل و در آن مصوبه ای مشروط (به روز رسانی اطلاعات و اخذ نظرات کارشناسی) و ذکر دلایلی مانند شرایط اقلیمی و وضعیت هیدرولوژیکی رودخانه قزل اوزن و عدم وجود پتانسیل و آبدهی مازاد بر نیاز حقابه‌های موجود، هر گونه بارگذاری جدید را با مشکل مواجه كرد.

رئيس سازمان جهادكشاورزي استان زنجان گفت: با توجه به سرمایه گذاری بیش از 500 میلیارد ریال اعتبار دولتی و دلایل متقن و کارشناسی، و با توجه به پیگیریهای این سازمان و طرح موضوع در ششمین جلسه کارگروه ماده 11، موضوع در حضور مسئولین استانی و استاندار و نمایندگان محترم مجلس طرح، و در حال حاضر عزم و اراده همگانی بر ارائه راهکارهایی اجرایی برای تمدید پروانه‌های بهره‌برداری و احیای تخصیص آب در محل اجرای پروژه توسعه باغات زیتون طارم استوار بوده که امیدواریم در آینده نزدیک شاهد اتمام و بهره برداری از این پروژه بعنوان یکی از بزرگترین پروژه‌های توسعه باغات در کشور باشیم.

//ع

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر