logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۳۳
[ شناسه خبر : ۹۷۵۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
صفارهرندی:

انقلاب در ۴۰ سالگی در اوج عزت و اقتدار است

انقلاب-در-۴۰-سالگی-در-اوج-عزت-و-اقتدار-است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: درحالی‌که بسیاری معتقدند انقلاب‌ها در ۴۰ سالگی دچار انفعال خواهند شد ولی امروز انقلاب اسلامی در حالی وارد ۴۰ سالگی شده است که همچنان در اوج شور و هیجان و اقتدار قرار دارد .

به گزارش موج رسا; محمدحسین صفارهرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام عصر روز یکشنبه در جمع نخبگان و دانشگاهیان شهرستان محلات ضمن تبریک چهلمین فجر انقلاب اسلامی گفت: بعد از گذشت ۴۰ سال از انقلاب اسلامی، امروز باید یک آسیب‌شناسی داشته باشیم.

وی ادامه داد: مسئولین و وابستگان به رژیم گذشته و در مواردی نیز جماعتی که سابقه مبارزه برای انقلاب را در کارنامه خود داشتند ولی انقلاب مطامع آن‌ها را تأمین نکرده بود از ابتدای استقرار نظام جمهوری اسلامی با رأی منفی به جمهوری اسلامی مخالفت خود را نشان دادند.

برخی از مخالفین نظام و انقلاب با رسوخ در ارکان انقلاب به دنبال کارشکنی و توطئه هستند

صفارهرندی افزود: از مجموع همان ۲ درصدی که به هر دلیل به‌نظام جمهوری اسلامی رأی "نه" دادند، برخی به مقابله نظامی دست زدند و برخی نیز با رسوخ به جماعت انقلابی دست به توطئه زدند و حتی در زمان جنگ که همه مردم با یکپارچگی در حال دفاع از آب‌وخاک وطن بودند دائماً کارشکنی می‌کردند که عده‌ای از آن‌ها نیز باهم پیمان شدن با صدام علیه کشور جنگیدند و درنهایت با توهم ضعف نظام با طرح‌ریزی و شرکت در عملیات مرصاد، دنبال نابودی نظام بودند که موفق نشدند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برخی سخنان و ناسپاسی‌های رنج‌آور عده‌ای بیان کرد: در حاشیه جشنواره فیلم فجر شخصی گفته بود "ای‌کاش در کنار مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجمع تشخیص مصلحت وطن نیز داشتیم" و عقبه‌ی این حرف به افرادی برمی‌گردد که در زمان جنگ نیز حاضر به مجاهدت برای دفاع از وطن نشدند و تنها ژست وطن‌پرستی و دوستی وطن را می‌گیرند.

حفظ وطن در مقابل دشمن خارجی، هنر نظام جمهوری اسلامی بود

وی اظهار کرد: هنر نظام جمهوری اسلامی این بود که پس از ۲۰۰ سال اجازه نداد در جنگ ۸ ساله بخشی از این وطن جدا شود و حتی مایه درس‌آموزی برخی از ملت‌ها نیز شد و امروز منظومه‌ای از جریان مقاومت را که الگو گرفته از انقلاب اسلامی است در سرتاسر منطقه شاهد هستیم.

صفارهرندی تأکید کرد: وطن توسط نظام حفظ شد و آیین نخست نظام حفظ وطن و وطن‌پرستی بود و همه‌ی نیروهای بسیجی، سپاهی، ارتشی و نیروهای انتظامی که شبانه‌روز در مقابل توطئه‌های دشمن ایستادگی کرده و می‌کنند وطن‌پرست‌ترین مردم هستند و امروز به اعتراف جهانیان ایران امن‌ترین نقطه جهان است و این در حالی ست که کشور توسط دشمنان و ناامن کنندگان جهانی محاصره‌شده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، خائنین امروز به وطن و کشور را وارثین جماعت مخالف نظام و انقلاب از ابتدای مبارزات انقلابی و انقلابیون امروز را نیز وارث انقلابیون واقعی آغاز مبارزات با رژیم گذشته خواند و بیان کرد: متأسفانه کسانی که در دهه ۶۰ جزو اقشار انقلابی و شمشیر کشیده روی مخالفین نظام بودند و جماعتی که به چپ اسلامی مشهور بودند و افرادی که در مجلس سوم روز ۱۳ آبان را به‌عنوان روز مبارزه با استکبار جهانی تعیین کردند، امروز منتقد تقابل با آمریکا هستند و پرچم همراهی با آمریکا را به دست گرفته‌اند.

وی افزود: این سخنان باعث حیرت جوانان امروزی شده است و به فرض قبول حرف این افراد از طرف نظام برای همراهی با آمریکا چگونه باید اعتماد کنیم که همین افراد در سال‌های آینده منتقد این رفتار و گفتار خود نیز نشوند.

امروز عده‌ای به خاطر دل‌بستگی به فرزندان، در مقابل انقلاب ایستادند و دم از سازش با کدخدا می‌زنند

صفارهرندی تأکید کرد: امروز تنها کسانی دم از سازش با کدخدا می‌زنند که از رفتارهای افراطی گذشته خود بریده و پشیمان شده‌اند و به خاطر ترس از دست دادن دستاوردهای دنیایی دچار این ذهنیت شده‌اند که باید سایه انقلابی بودن را از سرخود برداریم و همانند صدر اسلام، برخی بزرگان انقلاب، به خاطر دل‌بستگی و وابستگی به اهل‌وعیال و فرزندان، در مقابل انقلاب ایستادند.

این عضو مجمع تشخیص، غیرت ورزی روی آرمان‌های انقلابی و اسلامی در مقابل سخنان دشمنان جمهوری اسلامی را برای همه لازم دانست و افزود: بی‌عملی‌ها و بدعملی‌های برخی از مسئولین باعث رنجش مردم شده است و دود چنین رفتاری در چشم نظام خواهد رفت و مسائل را باید به‌صورت علمی و سنجیده بررسی کرد و امروز در مجمع تشخیص، بدنه کارشناسی در حال بررسی دیدگاه‌ها و جنبه‌های مختلف این پیمان‌نامه است و دیگر مجمع با موج‌های ایجادشده تصمیم‌گیری نخواهد کرد.

مجمع تشخیص مصلحت نظام در بحث FATF به دنبال منافع نظام و مردم است

صفارهرندی در تشریح اقدامات مجمع تشخیص مصلحت نظام در بحث تصویب FATF گفت: مجمع واقعاً به دنبال مصلحت نظام، کشور و مردم است و برداشتن تحریم‌ها و کمک به معیشت مردم یک شاخصه اصلی است و اختلاف‌نظرهای موجود در مجمع به خاطر اختلاف‌نظر در کمک به برداشتن سایه تحریم‌ها از سر کشور است و این جدا از باور و اعتقاد ما به خدا و پیامبر است.

وی ادامه داد: درحالی‌که هیچ تضمینی برای حل مشکلات تحریمی کشور با تصویب FATF نیست از طرفی هم نپیوستن به آن قطعاً زمینه ایجاد مشکلات جدید را برای کشور فراهم خواهد کرد و امروز که ما مجبور به دور زدن تحریم‌های ظالمانه هستیم با پیوستن به این پیمان‌نامه دیگر امکان دور زدن تحریم‌ها نخواهد بود.

شاگردان گذشته انقلاب اسلامی ایران، امروز به‌عنوان معلم شناخته می‌شوند

صفارهرندی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به کسانی که معتقدند در عین وابستگی به کشورهای خارجی الآن می‌توانستیم در اوج اقتدار و پیشرفت باشیم بیان کرد: پاسخ چنین افرادی در نگاه به کشورهای همسایه و وابسته به قدرت‌های غربی مانند امارات و عربستان است و همه باید بدانند امروز باوجود مشکلات فراوان در داخل کشور، بسیاری از کشورهای دنیا ایران را به‌عنوان یک معلم و الگو انتخاب کرده‌اند.

این عضو مجمع تشخیص تشریح کرد: امروز سید حسن نصرالله، شاگرد مکتب انقلاب، خود به‌عنوان معلم شناخته می‌شود و با ایجاد حزب‌الله سوریه، سوریه را از شر داعش نجات داد و عبدالملک الحوثی رهبر انصارالله یمن، که سال‌هاست در مقابل عربستان ایستاده است خود را شاگرد سید حسن نصرالله معرفی می‌کند.

انقلاب ۴۰ ساله ایران در اوج شکوه اقتدار قرار دارد

وی افزود: درحالی‌که بسیاری معتقدند انقلاب‌ها در ۴۰ سالگی دچار انفعال خواهند شد ولی امروز انقلاب اسلامی در حالی وارد ۴۰ سالگی شده است که همچنان در اوج شور و هیجان و اقتدار قرار دارد روزهای اول قرار دارد و تلاش‌های برخی برای کپی‌برداری و ساخت بدل انقلاب اسلامی نیز به همین دلیل است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: تلاش برای کپی‌برداری از انقلاب نشان‌دهنده ارزش آن است چراکه برای چیزهای بی‌ارزش هیچ‌گونه بدلی ساخته نمی‌شود و داعش، القاعده و جنبش‌های به‌اصطلاح اسلامی که انقلاب را جنبشی شیعی معرفی می‌کنند بدل انقلاب اسلامی هستند.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر