logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۳
[ شناسه خبر : ۹۷۴۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
برنامه های فرهنگی زنجان؛

از رونمایی کتاب ستاره های روحانی تا تولید پوستر انقلاب اسلامی

از-رونمایی-کتاب-ستاره-های-روحانی-تا-تولید-پوستر-انقلاب-اسلامی

برنامه های مهم فرهنگی این هفته در زنجان برگزار شد که رونمایی از کتاب ستاره های روحانی و تولید دو پوستر از مهم ترین برنامه ها بود.

به گزارش موج رسا; کتاب «ستاره‌های روحانی» توسط اداره کل سازمان تبلیغات اسلامی استان زنجان چاپ و تدوین‌شده و گردآورنده این کتاب لیلا داور زنی است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان زنجان در مقدمه این کتاب عنوان کرده است:شهدا حق بزرگی بر گردن ما داشته و امانات بسیاری از آنان به ما سپرده شده است .

حجت الاسلام مسعود  صفی یاری تاکید کرده است: امانتی از جنس هویت دینی، اسقلال، آزادی و نظام مقدس جمهوری اسلامی و امروز اگر در این امانتداری سهل انگاری و کوتاهی شود به طور قطع نزد خداوند عالم و شهدای ایثارگر شرمنده خواهیم شد. 

صفی یاری در بخش دیگری تأکید کرده است: شهدای روحانی پیشگامان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و امروز در این برهه حساس تمام روحانیون باید نسبت به آگاه‌سازی افکار عمومی نسبت به فتنه‌های دشمن فعالیت کنند.

 

*برپایی نمایشگاه عکس انقلاب در زنجان

به همت حوزه هنری زنجان، فیلم مستند تولید شده و نمایشگاه عکس با موضوع انقلاب از سیزدهم لغایت بیست و دوم بهمن ماه 97 در هنرستان فاطمه الزهرا(س) برگزار می شود.

حوزه هنری زنجان، به مناسبت گرامی‌داشت سالگرد چهل سالگی انقلاب اسلامی برای شناساندن و معرفی فرهنگ انقلاب اسلامی به نسل سوم و چهارم انقلاب، به اکران فیلم کوتاه مستند «برای احمد»، رویدادی که در انقلاب 57 در زنجان اتفاق افتاده، اقدام نموده است.

 فیلم مستند «برای احمد» به کارگردانی جعفر موسوی و تهیه‌کنندگی حوزه هنری زنجان، به تظاهرات پرشور بانوان زنجانی در جریانات انقلاب اسلامی سال 57 در زنجان اشاره دارد که توسط بانوانی انقلابی این استان روایت می گردد.

اکران مستند «برای احمد»؛ با حضور بانوان انقلابی شرکت کننده در تظاهرات سال 57 و کارگردان اثر برگزار خواهد شد که پس از اکران، حاضرین در جمع دانش‌آموزان هنرستان فاطمه الزهرا(س) به گفتگو در خصوص فیلم کوتاه «برای احمد» و وقایع آن دوران خواهند پرداخت.

از دیگر فعالیت‌های فرهنگی هنری حوزه هنری زنجان که به بهانه فرارسیدن ایام الله دهه فجر برنامه‌ریزی شده است، میتوان به برپایی نمایشگاه عکس از وقایع و روخدادهای انقلاب 57 اشاره کرد که برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی به حتم می‌تواند نقش به‌سزایی در بیان خاطرات دوران انقلاب داشته و همچنین راهی مناسب برای یادآوری خاطرات آن روزهای عظیم و ارزشمند نیز باشد.

در نمایشگاه عکس «وقایع انقلاب57»، 31 عکس در ابعاد 35*50 مورد بازدید عموم دانش آموزان قرار گرفته است که توسط انجمن عکاسان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، تظاهرات‌های مردمی ضد حکومت طاغوت، بازگشت امام خمینی (ره) به وطن و سایر صحنه‌های ناب حماسه بزرگ ملت ایران را به زبان تصویر تبیین و توصیف می‌کند.

 

*برگزاری کارگاه تخصصی طراحی پوستر در زنجان

به همت واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری، تعداد دو اثر پوستر در کارگاه تخصصی پوستر، با موضوع چهل سالگی انقلاب تولید گردید.

مهدی خدایی؛ مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری زنجان، گفت: حوزه هنری به عنوان یک نهاد انقلابی رسالت بزرگی بر دوش دارد که دستاوردها و موفقیت‌های چهل ساله انقلاب را در قالب آثار هنری به نمایش بگذارد.

وی ادامه داد: حوزه هنری زنجان یکی از دستگاه‌های متولی فعالیت‌های فرهنگی هنری در استان، اقدامات مختلفی را به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در دستور کار خود قرار داده است که بخشی از این فعالیت‌ها به تولید آثار در کارگاه‌های تخصصی برگزار شده در حوزه هنری زنجان اختصاص دارد.

خدایی، تولید دو اثر پوستر به مناسبت گرامی‌داشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در کارگاه تخصصی طراحی پوستر را یکی از این فعالیت‌های فرهنگی هنری حوزه هنری زنجان در این ایام عنوان کرد.

مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری زنجان، گفت: پوسترهای تولید شده با موضوع چهل سالگی انقلاب اسلامی در ابعاد 100*70 می‌باشد که توسط محمدمهدی ولیزاده؛ یکی از هنرمندان گرافیست و مدرس کارگاه تخصصی طراحی پوستر خلق شده است.

وی افزود: آثار تولید شده پس از رایزنی با ارگانهای فرهنگی در بیلبوردهای شهری نصب و در معرض دید عموم مردم قرار خواهد گرفت.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر