logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۱۱
[ شناسه خبر : ۹۷۲۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 9 دقیقه ]
چهل سالگی انقلاب/19

چرا دستاوردهای انقلاب را برای جوانان تبیین‌ نمی‌کنیم؟/ نیروهای مسلح خواب را از چشم دشمن ربوده است/ باید منش و مرام مقام معظم رهبری را سرلوحه کار خودمان قرار دهیم

چرا-دستاوردهای-انقلاب-را-برای-جوانان-تبیین‌-نمی‌کنیم؟-نیروهای-مسلح-خواب-را-از-چشم-دشمن-ربوده-است-باید-منش-و-مرام-مقام-معظم-رهبری-را-سرلوحه-کار-خودمان-قرار-دهیم

استاندار زنجان با بیان اینکه چرا دستاوردهای انقلاب را برای جوانان تبیین‌ نمی‌کنیم؟ گفت: این دستاوردها را ما نمی‌گوییم بلکه سازمان ملل منتشر کرده است.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقیقی امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه زنجان با تبریک آغاز دهه فجر اظهار کرد: اکثر انقلاب‌ها در یکی از مراحل خودش منجر به شکست شده است، اگر چرایی این موضوع را بررسی کنیم خواهیم دید که این انقلاب‌ها اهداف مادی داشتند.

وی با بیان اینکه محتوا و ارزش انقلاب ما از هر لحاظ با انقلاب‌های دیگر تفاوت اساسی دارد، ابراز کرد: انقلاب ما بر مبنای اصلاح و بسط عدالت با انگیزه الهی بوده که به همین دلیل تا به امروز با صلابت و قدرت و با حمایت مردم حضور مقتدری در دنیا دارد و هر روز نسبت به گذشته  قدرتمندتر می‌شود.

استاندار زنجان با اشاره به  اینکه انقلاب ما رهبری داشت و امروز نیز جانشین به حقی دارد، افزود: ویژگی رهبران انقلاب اسلامی(امام راحل و مقام معظم رهبری) با ویژگی رهبران انقلاب‌های دیگر تفاوت دارد.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های امام راحل، رهبری، سیاست، راهبرد و مکتب بر اساس انگیزه الهی بود، گفت: دومین ویژگی  امام بزگوار ما مردمی بودن ایشان بود، امام به تاسی از جد بزرگوارش گرایش به مردم را حق‌گرایی می‌دانست و به کرامت و بزرگی مردم نه در شعار بلکه در عمل احترام می‌گذاشت.

حقیقی بیان کرد: امام راحل همیشه به همه مدیران و مسئولان تاکید داشتند که خارج از شعار و در عمل مردم را تکریم کنند، به طوری که این تکریم هم وجود داشته باشد و هم توسط مردم احساس شود. پس از سالها رحلت ایشان ما می‌بینیم که مرام امام و شخصیت امان همیشه پایدار بوده است.

وی با بیان اینکه امام در هنگام ورود خودشان در فرودگاه مطالب گران بهایی را فرمودند، خاطرنشان کرد: نکته‌ای که همه ما امروز نیاز داریم بحث وحدت و اتحاد است، یکی  از بزرگترین فرمایشات امام وحدت و اتحاد بود.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه امام راحل از تمام بضاعت و ظرفیت‌ها استفاده کردند تا این اتحاد در بین مردم و حکومت شکل گیرد، اظهار کرد: در ادامه، این مسیر در اختیار جانشین به حق امام یعنی مقام معظم رهبری قرار گرفت، برای مقام معظم رهبری این وحدت و مقوم‌های این وحدت آنچنان مهم بود که سالی را به همین موضوع نامگذاری کردند.

وی با بیان اینکه امام بزرگوار ما به جوانگرایی توجه ویژه داشتند، افزود: جوانان دیروز گوش به فرمان امام راحل حماسه‌های سترگی را آفریدند که دنیا از به تصویر کشیدن این حماسه‌ها عاجز است.

حقیقی تصریح کرد: اینکه جوانان امروز عاشقانه گوش به فرمان جانشین به حق ایشان، مقام معظم رهبری هستند. این نشان از خلق و خوی جوانی امام بزرگوار و مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به شعارهای استکبار جهانی عنوان کرد: این شعارها چیز جدیدی نیست، ما چهل سال است که این شعارها را شنیده‌ایم با وجود اینکه امروز این شعارها کمی با سرعت بیشتری منتشر می‌یابد اما وضعیت تغییری نکرده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در طول این چهل سال اسناد زیادی در خصوص شعارهای استکبار وجود دارد، گفت: ما انقلاب کردیم، طبس، موضوع سفارت و کودتا پیش آمد که آمریکا در راس این کارها قرار داشت و بعد از اینکه دیدند نمی‌شود جنگ را بر ملت ایران تحمیل کردند.

وی با اشاره به اینکه شرایط ادوات ما در دوران جنگ و صدام قابل مقایسه نبود، افزود: با این وجود هم دشمن دید نمی‌تواند کاری از پیش ببرد و به همین خاطر به سمت جنگ نیابتی روی آوردند و داعش را با میلیاردها دلار در عراق، سوریه و دیگر مناطق تقویت کردند اما همه دیدیم که به زمین بایر خوردند البته باید توجه داشت که تفکر داعشی هنوز هم وجود دارد با این تفاوت که دیگر قدرتی ندارد.

حقیقی بیان کرد: امروز دشمن برای ضربه زدن به انقلاب تلاش زیادی می‌کند و هر روز زمانی را در قالب شعار برای این انقلاب تعیین می‌کنند اما توان این کار را ندارند، جمهوری اسلامی قدرتش را به دنیا ثابت کرده و ایران هراسی را در وجدان عمومی از بین برده است.

وی با بیان اینکه نقش ایران در معادلات بین‌المللی انکار ناپذیر است، گفت: شیطنت دشمن شدت‌ بیشتر از گذشته پابرجاست، امروز ما مشکل اقتصادی و معیشتی داریم و کسی هم نمی‌تواند این را کتمان کند اما این مشکل خانوادگی است. امروز تلاش دشمن این است که فرصت‌ها و سرمایه‌های جمهوری اسلامی را بسیار کاهش دهند و در مقابل تحریک‌پذیری را افزایش داده و محیط را ناآرام و عقیم جلوه دهند.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه امروز همه آحاد جامعه وظایف بزرگی برعهده دارند، افزود: وظیفه ما این است که تاکیدات امام و مقام معظم رهبری را عملیاتی کرده و مقوم‌های اتحاد را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه تنها یک گروه انقلاب نکرده‌اند، بلکه متعلق به همه مردم است، خاطرنشان کرد: همه ما در مقابل انقلاب مسئولیم و باید بدانیم این انقلابی که به اینجا رسیده در سایه اتحاد و وحدت بوده است.

حقیقی با اشاره به اینکه همه اقشار در راهپیمایی ۲۲ بهمن، انتخابات و موضوعات دیگر حضور فعال دارند، عنوان کرد: باید بدانیم استمرار این انقلاب در سایه اتحاد و وحدت است، باید منش و مرام مقام معظم رهبری را منش و راه خودمان قرار دهیم یعنی جوانان ما به صورت دقیق در مرام و منش امام و مقام معظم رهبری تعمق داشته باشند.

وی با بیان اینکه استکبار این موضوع را تلقین می‌کند که جمهوری اسلامی دستاوردی نداشته است، اظهار کرد: همه ما وظیفه‌ داریم تا دستاوردهای جمهوری اسلامی را به فرزندان و جوانان‌مان تبیین کنیم.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه جوانان ما باید به این دستاوردها و نیروهای مسلح و سپاه رشید ما افتخار کنند، ابراز کرد: چرا به جوانان‌مان نگوییم که ما زمانی که انقلاب کردیم ۳۶ میلیون جمعیت داشتیم در حالی که اکنون ۸۰ میلیون جمعیت داریم در حالی که جاده‌های ما ۶ برابر شده است.

وی با بیان اینکه تولید پتروشیمی ما ۳۰ برابر زمان انقلاب شده است، گفت: صادرات غیرنفتی ما ۵۷ برابر اول انقلاب شده است، رشد دانشجویان‌ ما ۲۵ برابر و رتبه علمی و پژوهشی‌مان در دنیا‌ ۱۶ و در منطقه اول است.

حقیقی بیان کرد: چرا نگوییم که اول انقلاب از افعانستان، هندوستان و کشورهای دیگر پزشک می‌آوردیم اما اکنون از نظر پزشکی برند هستیم و از موضوع انرژی هسته‌ای صلح آمیز در پزشکی استفاده فوق‌العاده‌ای داریم.

وی با اشاره به اینکه داروهایی با برند برتر تولید و صادر می‌کنیم، خاطرنشان کرد: چرا نگوییم ارتش و نیروهای مسلح ما که کاملا وابسته به بیگانگان و آمریکا بود، امروز به یک دانش برتری رسیده که خواب از چشم دشمن ربوده است.

استاندار زنجان بیان کرد: امروز سپاه رشید ما وقتی می‌خواست تروریست‌های اهواز را تنبیه کند در ۸۵۰ کیلومتری نقطه را مورد هدف قرار داد، معنای واقعی این موضوع این است که نیروهای مسلح ما به یک دانش برتری رسیده است.

وی با بیان اینکه چرا آمارهایی که سازمان ملل در خصوص جمهوری اسلامی منتشر می‌کند را به مردم نگوییم، افزود: ما یک درصد جمعیت دنیا را داریم اما هفت درصد منابع خدادادی را در اختیار داریم، ما امروز از نظر امید به زندگی رتبه هفتم دنیا را داریم و از نشر نشر کتاب رتبه ۹ را دارا هستیم.

حقیقی با اشاره به اینکه از نظر ذخایر نفتی و تولید نفت رتبه ۳ و ۴ دنیا را داریم، عنوان کرد: ما در خصوص ذخایر گاز و تولید گاز رتبه ۲ و ۳ را داریم، از نظر امکانات کشاورزی نیز رتبه ۱۷ را دارا هستیم.

وی با بیان اینکه ایران با ۴۲ میلیون عضو اینترنت رتبه ۱۷ را در دنیا دارد، ادامه داد: ضریب نفوذ اینترنت در جمهوری اسلامی ایران ۸۵ است.

استاندار زنجان با تاکید بر اینکه همه ما باید قدردان این انقلاب باشیم، تصریح کرد: انقلاب برای اینکه به اینجا برسد ۲۳۰ هزار شهید داده که سهم این استان ۳ هزار شهید است.

حقیقی با بیان اینکه حماسه‌سازان انقلاب نباید فراموش شوند، عنوان کرد: بزرگترین حقیقت تاریخ همین شهدا، جانبازان و آزادگان هستند، اینها نباید فراموش شوند، همه ما وظیفه داریم جامعه را آرام کنیم تا  در سایه این آرام سازی ناامیدی در جامعه ایجاد نشود.

وی با تاکید بر اینکه تحلیل غلط به دشمن ندهیم، تصریح کرد: دشمن در سال ۹۶ این اشتباه استراتژیک را داشت و به خاطر این اشتباه می‌خواست غلط‌های را مرتکب شود که ناکام ماند.

استاندار زنجان بیان کرد: در دهه فجر که فرصت مناسبی است تا گزارش کار به مردم بدهیم ۶۲۰ پروژه را در گسترهآموزشی، بهداشت و درمان، آب، حمل و نقل، صنعت، معدن و تجارت افتتاح می‌کنیم.

وی با بیان اینکه این پروژه‌ها با هزار و ۷۴۹ میلیارد تومان ۱۸۹ درصد نسبت به سال گذشته افزایش رقم داشته است، گفت: این نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری در استان بهتر شده است.

حقیقی با اشاره به اینکه نیم  درصد این پروژه‌ها کلنگ‌زنی و بقیه افتتاح است، عنوان کرد: ۶۵ درصد این پروژه‌ها توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.

وی بیان کرد: فردا بحث آغاز آزادسازی خیابان منتهی به عاصم زنجانی را انجام خواهیم داد و پروژه سبزه میدان نیز با طرح جدید اجتماعی، فرهنگی و هنری انجام خواهد شد.

این مقام مسئول گفت: توسعه بیمارستان ولیعصر(عج) به ۴۲۰ تخت آغاز خواهد شد، پیشنهادی را به مجلس دادیم که اعتبار عمرانی استان را افزایش دهیم که در این راستا رایزنی‌های زیادی انجام شده است.

وی بیان کرد: دولت برای اینکه هم واحدهای تولیدی را حفظ کرده و اشتغال ایجاد کنیم، ۱۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظرگرفته که ۱۰۰۰ میلیارد تومان آن تسهیلات و ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار است که ما برای حفظ و ایجاد ۳۶ هزار شغل ۴۰ پروژه محوری و توسعه‌ای را با مبلغ ۵۹۰۰ میلیارد تومان انتخاب کردیم.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر