logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۷
[ شناسه خبر : ۹۷۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
با حضور مسئولان زنجانی؛

اولین سینمای بخش خصوصی زنجان افتتاح شد/ اضافه شدن پیوست فرهنگی به پروژه‌ های زنجان

اولین-سینمای-بخش-خصوصی-زنجان-افتتاح-شد-اضافه-شدن-پیوست-فرهنگی-به-پروژه‌-های-زنجان

 با حضور سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری زنجان، نخستین سینمای بخش خصوصی زنجان امروز افتتاح شد.

به گزارش موج رسا; فرامرز نیک سرشت در مراسم افتتاحیه نخستین سینمای بخش خصوصی زنجان، با تقدیر از زحمات مدیر سینمای روشا، اظهار داشت: متاسفانه میزان اشتغال بخش خدمات تنها ۵۰ درصد است در حالی که در کشورهای بزرگ دنیا این آمار بسیار بالاست.

وی وضعیت استان زنجان را پایین تر از میانگین کشوری عنوان کرد و گفت: فقط ۳۴ درصد اقتصاد مربوط به بخش خدمات است.

این مسئول با بیان اینکه مقوله فرهنگ در کشور مغفول مانده است و ضروری است در این زمینه اقدامات لازم انجام شود، افزود: در حوزه فرهنگ فعالیت های مطلوبی انجام نشده است.

سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری زنجان به اهمیت فرهنگ در کشورهای مختلف اشاره کرد و افزود: برای مثال کشوری همچون هندوستان به سینما،رقص و هنر مشهور است.

نیک سرشت برضرورت صدور فرهنگ نظام اسلامی به سایر کشورها تاکید کرد و بیان داشت: این فرهنگ سازی به نحو مطلوبی انجام نشده است و برای معرفی تمدن ۷ هزار ساله یکبار فرهنگ خود را بازبینی کرده و برنامه ریزی داشته باشیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان نیز در ادامه این مراسم، اظهار داشت: ایران در زمینه سینمای از بسیاری کشورها پیش بوده و تاثیرگذار در این زمینه است.

کرباسی با بیان اینکه سالانه حدود ۱۰۰ فیلم در کشور ساخته می‌شود،ادامه داد: سینما هنر اجتماعی است و خانواده ها را در کنار هم جمع می کند.

وی ادامه داد: با تدبیر وزارت فرهنگ‌ و ارشاد اسلامی جشنواره فیلم فجر از انحصار تهران خارج شده و در این فیلم ها در شهرستان ها اکران می شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به فاصله امروز با فرهنگ، هویت و اصالت گذشته ایران، اظهار داشت:امروز جنگ مدیریت مطرح است و باید در این زمینه برنامه ریزی کرد.

وقف چی برضرورت فرهنگ سازی در زمینه ظرفیت‌ های کشور تاکید کرد و افزود: امروز متاسفانه این فرهنگ در کشور ضعیف شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شعار حمایت از تولید می‌ دهیم اما در عمل به سپرده‌ها 20 درصد سود بانکی ارائه می کنیم  اما تضمین یک درصد سود را به سرمایه‌ گذار نمی ‌دهیم.

وقفچی گفت: نباید انتظار داشت با دموکراسی 40 ساله به پای کشورهای دارای 300 سال دموکراسی برسیم.

شهردار زنجان نیز در این مراسم ضمن تبریک دهه فجر اظهار کرد: توسعه پایدار از برنامه های شهرداری است.

مسیح ‌الله معصومی با بیان اینکه شهری که بر پایه فرهنگ باشد، محکوم به شکست نمی شود، افزود: پیاده‌ راه و سبزه‌ میدان از طرح‌ های فرهنگی شهرداری محسوب می شود.

وی با اشاره به اضافه کردن پیوست فرهنگی به پروژه‌ ها،گفت: سبزه ‌میدان را از یک پروژه صرف اقتصادی به پروژه فرهنگی تبدیل کرده‌ ایم.

شهردار زنجان برضرورت توجه به فرهنگ برای پاسخگویی به نیازهای مردم تاکید کرد و افزود: فضاهای فرهنگی همواره ماندگارترین بناها بوده‌ و در ارتقای فرهنگ جامعه دخیل هستند.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر