logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۲۸
[ شناسه خبر : ۹۷۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 10 دقیقه ]
سردار سلامی:

ایران اسلامی از میدان تحریم، «خوداتکایی و استقلال» خود را رقم زد

ایران-اسلامی-از-میدان-تحریم،-«خوداتکایی-و-استقلال»-خود-را-رقم-زد
جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: ایران اسلامی از میدان تحریم، «خوداتکایی و استقلال» خود را رقم زد و ملت ما می‌داند برای قد کشیدن در جهان امروز و جهان را از ارتفاع بالا دیدن و به قدرت‌های بزرگ از طراز بالا نگاه کردن، مجاهدت می‌خواهد و راه موفقیت ما از مسیر جهاد می‌گذرد

به گزارش موج رسا;  به نقل صبح توس؛ سردار حسین سلامی صبح امروز در مراسم کانون‌های بسیج دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور اظهار کرد: پس از پیروزی انقلاب قدرت‌های جهانی واکنش‌های نظام یافته و برنامه‌ریزی شده علیه انقلاب ما به کار گرفتند تا از پیشرفت آرمان‌های این انقلاب و تکثیر آن در سایر بلاد اسلامی جلوگیری کنند زیرا می‌دانستند اگر آرمان‌ها و ارزش‌های انقلاب به مدل تبدیل شود گسترش پیدا می‌کند. 

وی ادامه داد: اگر نظامی بتواند به استقلال، عظمت، رفاه، پیشرفت و آزادی دست یابد فوراً مرزها را درمی‌نوردد و فضای تنفس حیاتی قدرت‌های بزرگ را تنگ می‌کند و از تراز شکوه ظاهری آن می‌کاهد تا اینکه به تدریج هندسه قدرت جهانی را تغییر می‌دهد و افق‌های طلوع یک تمدن جدید در جهان مشاهده می‌شود. 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: آنها می‌دانستند اگر این پدیده مهار نشود به سرعت گسترش می‌یابد چرا که بازی قدرت در دنیا بازی حاصل جمع صفر است پس نباید قدرت جدیدی شکل گیرد و این منشا تمام نبردها و پیکارهایی که در چهل سال گذشته دیده و در متن آن زندگی کرده‌ایم. 

سردار سلامی با اشاره به اینکه همه این تهدیدات برای ما فرصت‌های بزرگی ساختند و در دل تهدیدات رشد کردیم، گفت:  ما به این قاعده رسیدیم که اگر ملتی دارای رهبران بزرگی که قادر هستند با نفوذ کلام، اندیشه و شجاعت انقلابی خود مرزها را طی کنند، امواج فتنه را بشکافند، ناوبری دقیقی برای جامعه انجام دهند و ظرفیت‌های نهفته را فعلیت تبدیل کنند، باشند جامعه به پیشرفت‌های بزرگی دست می‌یابد که ما به فضل الهی از بهترین آنها برخورد بوده و هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: اگر آرمان بزرگی، رهبری و ملت را به هم متصل کند و قله‌های رفیعی برای حرکت بسازد کافی است تا ما دشمن بزرگ‌ داشته باشیم؛ داشتن دشمن بزرگ به شرط برخورداری از آرمان، ملت و رهبر بزرگ یک موهبت است چرا که ما بدون دشمن بزرگ قدرتمند نمی‌شویم. 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به اینکه استحکام، ایمان و باور در میدان به دست می‌آید، گفت: اگر جامعه‌ای آرمان‌های ذهنی را به واقعیت تبدیل نکند قوی نمی‌شود و در نظام جهانی امروز هیچ چیزی غیر از قوی بودن ضامن بقا و حیات نیست. 

سردار سلامی افزود: امروز یا باید تسلیم قدرت‌ها شد یا قوی و مستقل بود که ما راه دوم را انتخاب کردیم بنابراین از هر مخاطره بزرگ و سنگین فرصتی برای قدرتمند شدن ساختیم. 

وی با بیان اینکه امام راحل یک هویت جدید برای ملت ساخت، تصریح کرد: وقتی هواپیماهای صدام به فرودگاه مهرآباد حمله کردند امام فرمود:«مثل این است که دزدی سنگی زده باشد و فرار کند» این جملات شاید ساده باشد اما مفاهیم بلندی برای استحکام بخشی به یک جامعه است. 

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: ما در ابتدای انقلاب، تجربه جنگ و حکومت‌داری نداشته و در مرحله انتقال قدرت بودیم اما همه قدرت‌های جهانی برای نابودی این انقلاب متحد شدند و ما با همه جهان جنگیدیم که در این راه آنچه ما را پیروز کرد انتقال روح عاشورا به عنوان فلسفه عمیق دفاع ما به روح بود زیرا توانست جریان جدیدی از قدرت بسازد که در برابر موج طوفانی دشمنان ایستادگی کند. 

سردار سلامی با بیان اینکه امام به ما آموخت که در جنگ باید زندگی کنیم و در زندگی بجنگیم، اظهار داشت: وقتی این مهم منطق شما باشد جامعه ما شکست‌ناپذیر است؛ در واقع براساس منطق موازنه قدرت ما در دفاع مقدس نباید پیروز می‌شدیم چون همه چیز به نفع دشمن بود اما ما این تهدید جهانی را به یک فرصت برای تولید قدرت تبدیل کردیم. 

وی ایمان را جبرانگر عدم توازن قوای ما در جنبه‌های نظامی و تجهیزاتی دانست، گفت: ما پیروز شدیم اما نه پیروزی ایستا در مقطعی در تاریخ؛ حماسه‌های دفاع مقدس هنوز تندیس زنده است؛ در واقع مقاومت‌های این ملت تاریخ نبوده بلکه حقیقتی زنده و جاری است و ما از این دوران سخت گذشتیم اما دشمن متوقف نشد. 

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران تصریح کرد: منطق دشمن این است که اگر یک راهبرد پیروز شود چون موفق شده تمام می‌شود اما اگر یک راهبرد شکست بخورد تولید راهبرد دیگری می‌کنند که در مقابل نیز همین گونه عمل می‌کنند‌. 

سردار سلامی خاطرنشان کرد: اصل جوهره کار ما در جنگ تحمیلی، دفاع بود اما عملیات ما همراه با تهاجم بود و امروز نیز همین گونه هستیم. در واقع آنها جنگ را از فضای جغرافیایی به فضاهای دیگر منتقل کردند اما ما باز هم از آن فضای سخت، فرصت ساختیم.

وی با بیان اینکه تحریم اقتصادی سخت فرصتی شد که اتکای خود را از دو دشمن یعنی «غرب» و «نفت» برداریم، بیان کرد: وقتی اقتصادی وابسته به نفت است فروشنده نفت برده خریدار می‌شود مثل عربستان که امروز از آن به عنوان «گاو شیرده» یاد می‌کنند و آنها نیز به این تعبیر افتخار می‌کنند! اما ایران اسلامی توانست از این میدان تحریم، خوداتکایی و استقلال اقتصادی خود را رقم بزند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه ایران اسلامی از میدان تحریم، «خوداتکایی و استقلال» خود را رقم زد گفت: ملت ما می‌داند برای قد کشیدن در جهان امروز و جهان را از ارتفاع بالا دیدن و به قدرت‌های بزرگ از طراز بالا نگاه کردن، مجاهدت می‌خواهد و راه موفقیت ما از مسیر جهاد می‌گذرد؛ آنها سخت ما را تحریم اقتصادی کردند تا به دامان آنها پناه ببریم اما خداوند امر کرده از این مسیر تبعیت نکنیم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با اشاره به ضرورت استقامت از نگاه قرآن اظهار داشت: قرآن می‌فرماید به کافران تکیه نکنید و اگر چنین کنید خداوند شما را یاری نمی‌کند؛ ما مکلف به استقامت هستیم، این راه را دشمنان ما گشودند و ملت با اتکاء به رهبر ژرف اندیش که شناخت عمیقی از دشمن دارد و به جهان‌بینی قدرت و تفکر و سیاست و راهبرد و تزویر دشمنان مسلط است راه را ادامه داد؛ کشوری که دشمن خود را در 40 سال شناخته باشد با همه زوایای قدرت و زیرکی و زوایای نیرنگ او آگاه است.

سردار سلامی عنوان کرد: اگر ابزار و اهداف به هم متصل نشوند کشور در مسیر زوال قدرت قرار می‌گیرد و باید اهداف و یا ابزار تغییر کند و دشمن ما ابزار را تغییر داد و تکفیری‌ها را به میدان فرستاد اما دوباره برای ما فرصت یک نفوذ عمیق ساخت؛ ما با شرق مدیترانه، انفصال جغرافیایی داشتیم و خلاء جغرافیایی سبب شده بود این انفصال ژئوپلتیک اتفاق بیفتد.

وی با اشاره به اینکه آنجا قدرتی به نام «حزب الله» که منفصل از ما بود ساخته شده بود و اگر توطئه تکفیری‌ها ایجاد نشده بود این انفصال همچنان باقی می‌ماند گفت: ما در توسعه قاعده قدرت زمینه‌ای نداشتیم اما آنها فضایی ایجاد کردند که ما وارد آن فضا می‌شدیم و باید دو کار صورت می‌دادیم؛ باید حرکت کرده و به استقبال خطر می‌رفتیم و این منطقی است که اگر شما به سمت خطر رفته و ابتکار عمل را به دست بگیرید بسیار بهتر از آن است که خطر سراغ شما بیاید؛ اگر شما جبهه را وسیع و انرژی دشمن را تجزیه و با متغیرهای متعدد روبرو کنیم شما موفق هستید.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران عنوان کرد: باید میان ابزار جدید دشمن و راهبرد او فاصله می‌انداختیم؛ این منطق ما را برای «مدیریت بحران» در شرق مدیترانه یعنی قلب جغرافیای مقاومت ایجاد کرد؛ ممکن است ابهام باشد چرا از نظام سوریه مقابل توطئه تکفیر و عربستان و آمریکا حمایت کردیم؟ ما سرنشینان یک سفینه هستیم و اگر قدرت ما تکثیر شود و اگر ساختارهای قدرتی شکل بگیرد که بر منطق انقلاب ما عمل کنند این همان شکل‌دهی به ضلع جدیدی از «هندسه قدرت» است و این سبب می‌شود که دشمن ما هزینه کند اما دستاوردی نداشته باشد.

سردار سلامی ادامه داد: این مخاطرات همه به فرصت‌ها تبدیل شد و امروز شما جغرافیای جهان اسلام را نگاه کنید؛ در لبنان، سوریه و عراق و ایران و یمن، ساختارهای عملیاتی قدرت شکل گرفته و در فلسطین؛ ساختارهایی که امروز در جنگ هستند؛ روزگاری فلسطین اشغالی یعنی اسرائیل فقط با فلاخن‌ها، زیر باران سنگباران فلسطینی‌ها بود؛ انتفاضه یعنی «انقلاب سنگ» اما توجه کنید امروز هر نقطه‌ای از اسرائیل در تقاطع آتش از شمال و شرق و غرب آن است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: این یعنی پتانسیل برای ممات؛ امروز در سوریه، لشکرهای بزرگی از همه جهان اسلام شکل گرفته است؛ اسرائیلی‌ها لهجه‌های پاکستانی و افغانی و عراقی و لبنانی و سوری و یمنی و بحرینی و هندی و ... را می‌شنوند؛ ظرفیت استراتژیک برای ممات این نظام نامشروع به خوبی شکل گرفته و اسرائیلی‌ها تلاش دارند با عملیات تاکتیکی مذبوحانه یک موازنه استراتژیک را بهم بزنند و آن ترس روانی را بتوانند تا حدودی جبران کنند؛ این خطر بزرگی است که آنها را تهدید می‌کند و ما به آنها هشدار می‌دهیم اگر شعله جنگ جدیدی ایجاد شود نابودی آنها را دنبال دارد.

سردار سلامی عنوان کرد: به آنها گفته‌ایم که با آتش‌، بازی می‌کنند و قبل از اینکه آمریکا به فریاد آنها برسد نابود شده‌اند؛ آنها به اندازه یک عملیات بیت‌المقدس ما نیستند و جنگ اگر روی زمین شروع شود، ظرف سه روز طومارشان چیده شده و قبرستان برای جنازه‌های خود نخواهند داشت و باید مراقب خود باشند.

وی ادامه داد: آنچه را که طراحی کرده‌اند در عمل خلاف آن شده، هر تصوری از شروع عملیاتی داشته باشند پایانش متفاوت است و تهاجم محدود به جنگ محدود منجر نمی‌شود؛ باید در انتخاب گزینه‌ها دقت کنند؛ این هشداری به آنها بود، این بار نیز آمریکایی‌ها در ساختن ابزار و راهبرد جدید شکست خورده‌اند؛ اساسا آمریکایی‌ها دچار ضعف‌های اساسی هستند و بزرگ‌ترین ضعف آنها فقر در فلسفه سیاسی است؛ فلسفه سیاسی انقلاب ما «قدرت‌ساز» است زیرا بر آرمان مبتنی بر حریت و شرف و کرامت مبتنی است و همه جهان اسلام حول این آرمان بسیج می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه مردمان دیگر با این آرمان همراه هستند و این یک فلسفه الهی دفاع از مستضعفان و دارای منطقی قوی برای انسجام است تاکید کرد: دفع فتنه از روی زمین فلسفه دفاع ماست و این قدرت‌ساز است؛ در حالی که فلسفه سیاسی آمریکا، «دشمن‌ساز» است و قدرت تولید قدرت ندارد؛ فلسفه مبتنی بر لیبرالیسم و فردگرایی آمریکایی است و می‌خواهد جهان را پای منافع خود ذبح کند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران افزود: آرمانی که در آن بزرگی آمریکاست همه جهان را دشمن او می‌کند؛ او می‌خواهد یک «ملت استثنایی» با هزینه از بین بردن رفاه و پیشرفت و آرامش و عزت در همه جهان بسازد و می‌خواهد اینها را از سایر ملل بگیرد و آمریکا را استثنایی کند؛ اینکه شما می‌بینید آمریکایی‌ها با زوال سیاسی همراه شده‌اند مربوط به شکست در فلسفه سیاسی است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر