logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۵۸
[ شناسه خبر : ۹۶۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
در کارگروه میراث فرهنگی زنجان مطرح شد؛

کرامت و بزرگ منشی مردم مهمترین دستاورد انقلاب/زنجان در رتبه چهارم بوم گردی کشور

کرامت-و-بزرگ-منشی-مردم-مهمترین-دستاورد-انقلاب-زنجان-در-رتبه-چهارم-بوم-گردی-کشور

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان زنجان گفت: کرامت،بزرگواری و بزرگ منشی مردم ایران از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

به گزارش موج رسا; یحیی رحمتی امروز در کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، اظهار داشت: در چهل سال گذشته فراز و فرودهای بزرگی را گذرانده و نامهربانی از قدرت های بزرگ را تحمل کرده ایم.

وی افزود: امیدواریم دهه فجر فرصتی برای اعلام و به نمایش گذاشتن دستاوردهای انقلاب در چهل سال گذشته باشد که کرامت،بزرگواری و بزرگ منشی مردم ایران از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان زنجان بیان داشت: برنامه زمان بندی، روش حقوقی واگذاری و خلعیت احتمالی باید در واگذاری ها دیده شود.

رحمتی با اشاره به فراخوان دو دوره ای برای سد گلابر و عدم استقبال، گفت: به دنبال واگذاری در این زمینه هستیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان زنجان ادامه داد: اقدامات مطلوبی در حوزه بوم گردی انجام شده است و در درسجین گردشگری به معنای خودش فعالیت می کند.

رحمتی گفت: موضوع قره داغ از مناطق پر قصه و پر غصه شهر زنجان است که باید مصوبات لازم برای اجرای طرح گردشگری در این منطقه انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر استان زنجان با دارا بودن 110 اقامتگاه بوم گردی رتبه چهارم کشور را کسب کرده است.

این مسئول با اشاره به صدور 109 پروانه بهره برداری در حوزه بوم گردی، بیان داشت: شهرستان خدابنده، ابهر، ایجرود، زنجان، ماهنشان، طارم،سلطانیه به ترتیب دارای رتبه در این زمینه هستند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشکری استان زنجان با اشاره به ویژگی های ملیله زنجان، افزود: تنوع فرم ها و نقوش،قرینه سازی، خلوص نقره و شیوه ساخت منحصر به فرد موجب شده تا زنجان به عنوان شهر ملی ملیله معری شود.

رحمتی با اشاره به فعالیت 200 هنرمند در این حوزه، گفت: استاد منصور کاظمیان به عنوان پدر ملیله زنجان محسوب می شوند.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده برای ثبت زنجان به عنوان شهر ملی ملیله، بیان داشت: شاخص های ویژه ای در این زمینه وجود دارد.

این مسئول از راه اندازی خانه صنایع دستی اواخر امسال در زنجان خبرداد و گفت: بازارچه های موسمی نیز در این زمینه برگزار می شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان زنجان در ادامه این جلسه،با اشاره آخرین وضعیت ناحیه کارگاهی ظریفان زنجان، اظهار داشت: پس از برگزاری آخرین جلسه کارگروه، جلساتی در این زمینه برگزار شد.

احمدی با اشاره به قرار گرفتن واگذاری این ناحیه در مراحل آخر، بیان داشت: زمین های این ناحیه کارگاهی به صورت زمین و با دریافت حق انتفاع به صنعتگران صنایع دستی زنجان واگذار می شود.

وی خاطرنشان کرد: قرار است بر اساس نقشه های تیپ واحدها احداث شده و همه تهمیدات در زمینه تکمیل زیرساخت ها باید اتخاذ شود.

نماینده شرکت آب منطقه ای استان زنجان در ادامه این جلسه، در دو نوبت مهر و آبان مناقصه گردشگری سد گلابر به سازمان ها ارائه شده است اما بخش خصوصی مشتاق و پیگیر نبوده است.

وی افزود: 20 میلیارد تومان برای اجرای فاز نخست اجرای این طرح نیازمند است و تلاش می کنیم تا با توجه به شرایط موجود به تفکیک واگذار شود.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر