logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۲۹
[ شناسه خبر : ۹۵۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان:

تسهیلات اشتغالزایی به 143 ایثارگر زنجانی پرداخت شد/ حمایت از 149 طرح شهری و روستایی در زنجان

تسهیلات-اشتغالزایی-به-143-ایثارگر-زنجانی-پرداخت-شد-حمایت-از-149-طرح-شهری-و-روستایی-در-زنجان

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان از ارائه تسهیلات اشتغالزایی به 143 ایثارگر زنجانی در سال جاری به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خبرداد.

علی کاظمی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; ،اظهار داشت: دو هزار و 331 نفر از جامعه ایثارگری استان بیکار هستند.

وی ادامه داد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در سال 1397 به تعداد 189 وام تسهیلات اشتغال جذب، و از این تعداد وام به 143 نفر تسهیلات اشتغال پرداخت کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه 178 نفر از جامعه هدف بنیاد شهید استان نیز از طریق آزمون وارد دستگاه های دولتی شده اند، ادامه داد: در بخش خصوصی نیز بر اساس تصمیم دولت خدمتگذار سهمیه 25 درصدی ایثارگران در صورت داشتن استخدام اعمال می شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان، تاکید کرد: جامعه هدف بنیاد صرفا ورود به دستگاه های دولتی و پشت میز نشینی را برای اشتغال مدنظر قرار ندهد و در راستای کارآفرینی که دولت هم تسهیلات مناسب را برای حمایت از این قشر پیش بینی کرده، در برنامه ریزی خود لحاظ کرده و علاوه بر اشتغال خودشان نسبت به بکارگیری و اشتغال دیگر عزیزان هم اقدام کنند.

وی در خصوص حمایت از طرح های اشتغالزایی در سال 1397 نیز یادآور شد: بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در سال جاری از 111 طرح شهری و 38 طرح روستایی که توسط ایثارگران ارائه شده، حمایت کرده است.

کاظمی با بیان اینکه موضوع اشتغال در تمام خانواده ها که ایثارگران عزیز هم جزئی از آنها می باشند به عنوان دغدغه فکری والدین قرار گرفته است، اضافه کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای رفع این مشکل با رایزنی هایی که انجام می دهد سهم 25 درصدی ایثارگران از استخدام ها را پیگیری و به سرانجام می رساند.

وی یادآور شد: برای تحققق این امر لازم است ایثارگران واجد شرایط در آزمون های استخدامی اعلامی از سوی دستگاه های اجرایی شرکت و در صورت کسب امتیاز لازم علمی با ایثارگران دیگر به رقابت پرداخته و پس از طی مراحل مصاحبه و گزینش به استخدام دولت درآیند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران زنجان ادامه داد: برای عزیزان ایثارگر جای نگرانی نیست چراکه آنها در بین خودشان که به هنگام ثبت نام عنوان ایثارگری را انتخاب کرده اند به رقابت پرداخته و با شرکت کنندگان آزاد یکسان بررسی و اعلام ضرائب نمی گردند.

وی همچنین از برگزاری ششمین امتحان مشترک استخدامی فراگیر دستگاه های اجرایی کشور در ایام باقی مانده از سال 1397 خبر داد و گفت: بنیاد شهید هم در این آزمون سهم داشته و قابل توجه است فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد می توانند سهمیه بنیاد را در این آزمون انتخاب کنند.

کاظمی اضافه کرد: سایر فرزندان ذی نفع هم از سهم دستگاه های دیگر انتخاب و به استخدام دولت درخواهند آمد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر