logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۰۵
[ شناسه خبر : ۹۵۳۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
عبدالرضا اکبری؛

سینمای ایران سوپراستار ندارد

سینمای-ایران-سوپراستار-ندارد
عبدالرضا اکبری بازیگر گفت: ما سوپراستار نداریم، چیزی که نداریم درباره آن چه باید بگوییم؟ به نظر شما سوپراستار داریم؟

به گزارش موج رسا; عبدالرضا اکبری بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون در خصوص وجود سوپراستار در سینمای ایران گفت: ما سوپراستار نداریم، چیزی که نداریم درباره آن چه باید بگوییم؟ به نظر شما سوپراستار داریم؟

 

وی در پاسخ به این پرسش که خیلی ها می گویند محمدرضا گلزار سوپراستار سینمای ایران است، نظر شما غیر از این است؟ اظهار داشت:  نه؛ شوخی می کنند، ما چیزی به نام سوپراستار نداریم، اصلا چیزی به نام استار هم نداریم؛ این ها خاموش روشن می شود و افول می کند و همیشه روشن نمی ماند، چیزی نیست که که بتوانیم در مورد آن حرف بزنیم و برنامه ریزی کنیم، ما تا الان به آن شکل سوپراستار نداشته ایم.

 

اکبری در مورد ویژگی های سوپراستار در سینمای جهان بیان داشت: در دنیا جور دیگری به سوپراستار نگاه می کنند، این قدر روی یک شخص از نظر چهره، قد و قواره، استعداد و خلاقیت برنامه ریزی و سرمایه گذاری می کنند که این آدم با بستری که خودش دارد و بعد هم تمام متخصصین و طراح ها می آیند روی این آدم کار می کنند و اصلا تبدیل به یک برند می شود و همچنین در همه زمینه ها تبدیل به الگو می شود، وقتی که یک فیلم از این شخص روی پرده می رود مسلما نام او بیشتر از نام کارگردان و موضوع فیلم مخاطب را به سینما می کشاند، این ها جزء شاخصه هایی است که می توان برای یک سوپراستار تعریف کرد، ضمن این که سوپراستارها تنها همین جنبه هایشان مد نظر است، یعنی جنبه های زیبایی، جذابیت، خوش لباسی و یا خوش صدایی و همینطور توانایی در بازیگری از مواردی است که برای سوپراستار نامیدن یک شخص می توان نام برد؛ ولی نکاتی مانند اخلاق در این افراد خیلی رعایت نمی شود.

 

وی در ادامه افزود: بعضا همین سوپراستارها آدم هایی بوده اند که از نظر خصوصیات اخلاقی ویژگی های مثبتی نداشته اند، اما در ایران گاهی یک هنرپیشه چند صباحی به عنوان استار معرفی می شود و بعد هم فراموش می شود، به این دلیل که ما هنوز در حال تمرین کردن و مشق کردن هستیم؛ فکر نمی کنم سینمای ما بیشتر با نام هنرپیشه تماشاچی را به سینما بکشاند، بالاخره هر هنرمندی توانایی های خود را دارد و کسانی هستند که دنباله رو او هستند، آن هنرمند خواه ناخواه تبدیل به یک الگو می شود اما به خاطر این که فرهنگ سازی لازم را نکرده ایم و قبل تر از این در سینمای قبل از انقلاب هنرپیشه های استار سینما از 4 یا 5 نفر تجاوز نمی کرد و همه چیز در انحصار آن ها بود، الان قرار است که یک فیلم با تمام مشخصه های ذاتی خودش از جمله قصه، کارگردانی، اجرا، بازیگری و... یعنی از مجموعه این ها بتواند بیننده را جذب کند، ما کسی را نداریم که در حد و اندازه سوپراستار باشد.

 

این بازیگر پیشکسوت یا اشاره به این که بازیگر بزرگی مانند آل پاچینو خودش را بازیگر می داند نه سوپراستار، گفت: آدم های بزرگی مانند آل پاچینو به خاطر این که آن قدر پربار هستند و قدرت بازیگری شان در کارهای مختلفی که دارند نمایان است، تماشاچیان خاصی دارند و نمی توانند عموم را به سینما بکشانند، ولی برعکس این ها می بینیم که یک بازیگر یا یک خواننده که در سطح شناور است قسمت اعظم جامعه را دربر می گیرد و هوادارهای زیادی دارد، به هر حال سوپراستار بودن نمی تواند 100 درصد مثبت باشد.

 

وی در مورد وضعیت سینما اذعان داشت: از سینما خبر ندارم، من خیلی سال است که از سینما دور شده ام؛ تلویزیون بد نیست گاهی اوقات یه کار خوب می بینیم؛ من الان در تکرار به سر می برم، یعنی سریال هایی که قبلا بازی کرده ام از تلویزیون در حال بازپخش است، سریال آنام در حال حاضر از شبکه آی فیلم در حال بازپخش است؛ در حال حاضر کار جدیدی ندارم، یک تئاتر به نام زن نیک ایالت سچوان به روی صحنه بردم که کارگردانی آن نیز برعهده خودم بود و چند شب پیش اجرای آن تمام شد.

 

عبدالرضا اکبری در پایان در مورد علت کم کاری خود گفت: کار خوب پیشنهاد نمی شود، گاهی تله فیلم یا سینمایی پیشنهاد می شود اما علاقه به بازی در آن ها نداشته و ندارم، درواقع نتوانستم با آن ها ارتباط برقرار کنم یا نقش جدیدی که بخواهم برای ان تلاش و تحقیق کنم نبوده است و دوست ندارم نقش های تکراری بازی کنم.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر