logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۰۰
[ شناسه خبر : ۹۵۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

وقتی کم‌کاری مسئولان «بوئینگ 707» را به انتهای باند کوبید

وقتی-کم‌کاری-مسئولان-«بوئینگ-707»-را-به-انتهای-باند-کوبید

به نظر می‌رسد دلایل مختلفی چون وضعیت آب و هوا، نبود سامانه‌های مناسب الکترونیکی در فرودگاه و تاخیر در انتقال اطلاعات مناسب از سوی برج مراقبت به هواپیما، در این سانحه تلخ به صورت جدی دخیل باشد.

به گزارش موج رسا; باز هم یک رخداد تلخ در صنعت هواپیمایی که این بار فعلاً نشانه ای از اشاره به اشتباه و تقصیر خلبان در گزارشات اداری نیست؛ رخدادی که این بار تعدادی از اساتید و خلبانان باسابقه کشورمان در راه تامین نیازهای ضروری کشور جان باختند و بیش و پیش از هر چیز، تلاش خالصانه آنها برای کمک به رفع حاجات عمومی قابل ارج نهادن است بویژه در شرایطی که فشار برای کمبود کالاهای اساسی و نارضایتی مردم از آن طی ماههای اخیر افزایش یافته است.

ماجرا از این قرار بود که صبح روز یکشنبه یک فروند هواپیمای بوئینگ ۷۰۷ متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران، هنگام فرود در فرودگاه "فتح" کرج، با دیواره انتهای باند برخورد کرده و پس از اصابت با یک ساختمان مسکونی دچار انفجار و آتش سوزی شد. در همان دقایق ابتدایی خبرگزاری ایسنا گزارش داد که احتمالاً به دلیل هم راستایی دو فرودگاه فتح و پیام، آن هم در فاصله نزدیک، خلبان به اشتباه افتاده و چون باند فتح کوتاه‌تر از آن چیزی است که بوئینگ ۷۰۷ برای نشستن نیاز دارد، هواپیما از باند خارج و به منزلی مسکونی برخورد کرده است.

اما نکته جالب آنکه در ساعات اولیه، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری در گفتگو با شبکه خبر اعلام کرد که هواپیما یک بوئینگ ۷۰۷ باری و قرقیزستانی بوده؛ موضوعی که بعداً توسط سایر مسئولان تکذیب و اعلام شد که هواپیما متعلق به ارتش جمهوری اسلامی ایران و در حال انجام ماموریت طرح مردم یاری بوده است. این نحوه اطلاع رسانی غیرحرفه ای و تعجب آور سازمان هواپیمایی که باید اطلاعات دقیق اما سریع را در اختیار رسانه ها و افکار عمومی قرار دهد با تلخند شبکه های اجتماعی همراه شد اما طبق معمول، قرار نیست هیچ مسئولی عذر بخواهد و البته در ادامه مشخص خواهد شد این موضوع، اولین گاف سازمان هواپیمایی نبوده است.

طرح مردم یاری ارتش چیست؟

ارتش در ادامه رسالت های حاکمیتی خود، دارای دو نوع طرح مردم‌یاری است که به نوعی شامل طرح های محرومیت‌زدایی و کمک به مناطق کمتر برخوردار و دیگری کمک به رفع نیازهای مهم جامعه می‌شود. آذر ماه سال ۹۶ طرح مردمیاری که فرمانده بهداشت، امداد، درمان و آموزش پزشکی ارتش جمهوری اسلامی از آغاز آن خبر داده بود مربوط به رفع محرومیت از استان‌هایی چون سیست

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر