logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۱۹
[ شناسه خبر : ۹۴۰۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

جناحی تربیت کردن جوانان در مساجد آفت است/95 درصد نیروهای جبهه مسجدی بودند

جناحی-تربیت-کردن-جوانان-در-مساجد-آفت-است-95-درصد-نیروهای-جبهه-مسجدی-بودند

نماینده ولی فقیه در استان زنجان گفت: جناحی تربیت کردن جوانان در مساجد آفت است، مسائل سیاسی و جناحی نباید به جوانان دیکته شود.

به گزارش موج رسا; آیت الله شیخ علی خاتمی، در دیدار با کارکنان دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان برضرورت در جریان قرار گرفتن مردم از فعالیت های کانون های مساجد تاکید کرد و افزود: جوانان امروزی از سطح آگاهی بالاتری نسبت به  جوانان نسل های گذشته برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه و فضای مجازی، شبکه های گسترده معاندین به جوانان خوارک داده و آنان را تغذیه می کنند،افزود: دشمن از طریق ماهواره و شبکه های مجازی در بین جوانان نفوذ کرده است. 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به ضرورت تربیت خانوادگی جوانان برمبنای اصول دینی و اسلامی، خاطرنشان کرد: اگرجوانان تربیت خوبی در خانه داشته باشند در مدرسه رشد می کنند و اگر این تربیت در مساجد ادامه داشته باشد، منجر به شکوفایی جوانان می شود. 

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه در مساجد هیئت امنا، متولیان مسجد، امام جماعت، بسیج  و کانون های فرهنگی و هنری فعال است؛ گفت: زمانی این فعالیت ها اثرگذار است که همگی این نهادها در عرصه تربیت دینی جوانان فعالیت کنند. 

وی گفت: ضروری است هیات امنا، خیرین، بسیج و کانون های مساجد هم در راستای تحقق اهداف مسجد به امام جماعت کمک کنند.

امام جمعه زنجان برضرورت جلوگیری از موازی کاری در تاکید کرد و بیان داشت: رقابت های غیرمنطقی در بین نهادهای فعال در مساجد اگر عادلانه نباشد باعث ایجاد فاصله بین این نهادها می شود. 

آیت الله خاتمی با تاکید بر اینکه جناحی تربیت کردن جوانان در مساجد آفت است، افزود: جوان باید رشد کرده و شخصیت خود را پیدا کند؛ مسائل سیاسی و جناحی را خودش اجر کند و دیکته شده نباشد. 

وی هم افزایی و هم پوشانی نهادهای فعال در مساجد را یکی از ضرورت های اثرگذاری در مساجد خواند و گفت: انقلاب ما از مساجد شروع شد و 95 درصد از نیروهای جبهه تربیت شده مساجد هستند و پیکرهایشان هم از مساجد تشیع شدند. 

نماینده ولی فقیه در استان زنجان یادآور شد: امام راحل سنگر اسلام را مساجد معرفی کردند که یک حقیقت است.  

"حجت الاسلام یارمحمدی" سرپرست دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان در ادامه این دیدار  به عملکرد دبیرخانه مساجد استان زنجان در سال جاری اشاره کرد و گفت: اساسنامه ستاد عالی کانون های مساجد به تصویب رسید و منتظر افق های روشنی برای کانون های مساجد خواهیم بود. 

وی از اجرای گروه سرود 40 هزار نفری در کل کشور همزمان با سالروز ورود تاریخی امام راحل به کشور خبرداد و افزود: به همین منظور دوره های آموزشی سرود در بین اعضای کانون های مساجد اجرا می شود.  

این مقام مسئول با یادآوری اینکه 340 باب کانون فرهنگی و هنری مساجد در استان زنجان فعال است، ادامه داد: سامانه بچه های مساجد در راستای ساماندهی کانون های مساجد در کشور فعال شده است و در استان زنجان اسامی 6 هزار نفر از مدیران و اعضای کانون های مساجد استان ثبت شده است. 

حجت الاسلام یارمحمدی از راه اندازی گروه های سرود بچه های مسجد خبرداد و گفت: دوره آموزشی تئاتر بچه های مسجد، دوره آموزشی گروه های سرود بچه های مسجد، مشارکت در برگزاری طرح ملی بشارت 1452بامحوریت حفظ جزء 30 قرآن کریم از برنامه های این ستاد است. 

حجت الاسلام یارمحمدی افزود: ستاد عالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای شبکه سازی و انسجام بخشی به فعالیت های کانونهای فرهنگی هنری مساجد سامانه جامعی را طراحی را با عنوان «بچه های مسجد» طراحی کرده است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر