logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۴۴
[ شناسه خبر : ۹۳۹۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور:

منتقدان به دنبال مچ گیری نیستند/ طلایه داران معروف در سامانه امین ثبت می شوند

منتقدان-به-دنبال-مچ-گیری-نیستند-طلایه-داران-معروف-در-سامانه-امین-ثبت-می-شوند

معاون نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور گفت: منتقدان به دنبال مچ گیری نیستند، بلکه به دنبال محبت و دستگیری از همکاران خود هستند.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام «محمد حسین توانایی» امروز در دوره آموزشی امر به معروف و نهی از منکر در استانداری زنجان، اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر مکانیزمی برای کاهش فساد اداری و افزایش معروفات در دستگاه های اجرایی محسوب می شود.

وی با بیان اینکه به منظور کاهش تخلفات اداری و افزایش بهره وری کارگاه های متعددی در سازمان ها و دستگاه های اجرایی برگزار می شود،ادامه داد:یکی از راهکارهای افزایش بهره وری در دستگاه ها،توجه به امر به معروف و نهی از منکر است.

این مسئول از برگزاری کارگاه های امر به معروف در دانشگاه ها خبرداد و گفت:این کارگاه در همه سازمان های کشور برگزار می شود. 

معاون نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به ضرورت توجه به راهکارهای توسعه و ترویج فرهنگ امر به معروف در جامعه، خاطرنشان کرد: آموزش، افزایش ظرفیت و صعه سدر و تربیت خانوادگی می تواند از راهکارهای ترویج این فرهنگ در جامعه باشد. 

حجت الاسلام توانایی با بیان اینکه منتقدان به دنبال مچ گیری نیستند، بلکه به دنبال محبت و دستگیری از همکاران خود هستند،افزود: در حالی که متاسفانه در برخی از سازمان ها به منتقدان در دستگاه ها چنین دیدگاهی وجود دارد. 

وی یادآورشد: متولیان امر به معروف و نهی از منکر در سازمان ها باید زمینه ای ایجاد کنند تا از طریق محبت، موضوعات مربوطه را به افراد منتقل کنند.

این مسئول با اشاره به روش های خاص امربه معروف و نهی از منکر ،افزود: باب امر به معروف و نهی از منکر باب رحمانیت حق است. 

معاون نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور با اشاره به اینکه پیامبران هم برای یادآوری به بشریت مبعوث شده اند،گفت: چرا که انسان خود عقل دارد ولی در پیچیدگی های زندگی دچار فراموشی می شود.

حجت الاسلام توانایی به شیوه های اثرگذار انتقاد اشاره کرد و ادامه داد: انتقاد باید در زمان و مکان مناسب انجام شده و با لحنی همراه با عطوفت و مهربانی بیان شود.

وی گفت: رعایت آداب انتقادی، اخلاص در انتقاد، رعایت حرمت و جایگاه اشخاص در انتقاد مهم تلقی می شود.

این مسئول با بیان اینکه ضروری است به جای اصطلاح «من مامورم و معذور» از اصطلاح«من مامورم و مسئوول» استفاده شود، افزود: همه در جامعه مسئولیتی دارند که باید انجام دهند. 

معاون نظارت و بازرسی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در خصوص جرایم علیه عدالت که تنها در کشور فرانسه اجرا می شود هم اشاره و خاطرنشان کرد: جرایم علیه عدالت به جرایمی اطلاق می شود که مانع از اجرای عدالت در جامعه می شود.

حجت الاسلام توانایی گفت: بی تفاوتی در قانون فرانسه جرم است و اگر شهروندی شاهد وقوع جرمی باشد و اقدامی نکند و این موضوع برای دادگاه ثابت شود، جریمه می شود.

وی به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر و لزوم آگاهی افراد با این قوانین تاکید کرد و گفت: شورای امر به معروف در سازمان و ارگان‌ها هیچ ارتباطی با حراست در سازمان ها ندارد و تنها یک کار دینی، انسانی و همراه با محبت است.

گفتنی است، 90 دستگاه اجرایی استان زنجان شورای امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل داده و اقدامات خوبی در هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر انجام داده اند و در مراحل بعدی بعدی طلایه داران معروف شناسایی و در سامانه امین ثبت خواهند شد.//ن

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر