logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۹
[ شناسه خبر : ۹۳۸۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عضو دو دوره شورای شهر ابهر مطرح کرد؛

عضویت 120 بانوی زنجانی در شورای شهر و روستا/ کم توجهی به بانوان نتایج جبران ناپذیری برای جامعه دارد

عضویت-120-بانوی-زنجانی-در-شورای-شهر-و-روستا-کم-توجهی-به-بانوان-نتایج-جبران-ناپذیری-برای-جامعه-دارد

عضو دو دوره شورای شهر ابهر گفت: در حال حاضر 120 بانوی زنجانی در شورای های اسلامی شهر و روستا و دهیاری ها در استان فعالیت دارند.

سمیرا دودانگه امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: نگاه ظریف و دقیق بانوان در امور می تواند تاثیر بسزایی در پیشرفت جامعه داشته باشد.

وی با اشاره به وضعیت اعضای شوراها در دوره های چهارم و پنجم، اظهار داشت: در دوره چهارم شوراهای اسلامی شهر و روستا 1.8 درصد اعضای شورای شهر زنان بودند.

این استاد دانشگاه با اشاره به افزایش 2.2 درصدی اعضای شورای شهر و روستا در دوره پنجم، خاطرنشان کرد: این موضوع نشان می دهد که مردم به این آگاهی و اطمینان رسیده اند که بانوان می توانند نقش بسزایی در مدیریت جامعه داشته باشند.

عضو دو دوره شورای شهر ابهر از فعالیت بانوان در 72 دهیاری،12 شورای شهر و 36 شورای روستا،خاطرنشان کرد: این امر نشان می دهد که مردم این اعتماد و خودباوری را دارند که می شود به زنان اعتماد کرد.

دودانگه با بیان اینکه امروزه بانوانی هستند که در عرصه جامعه با روحیه شهید باکری ها فعالیت می کنند که این فعالیت ها قابل تقدیر است، افزود: با حضور زنان در شورای شهر و شهرداری انتظارات مردمی دوچندان شده است.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر انتظارات مدیریت شهری از بانوان به عنوان نماینده بانوان درخواست دارند تا پاسخگوی مطالبات زنان جامعه باشند.

این استاد دانشگاه یادآور شد: کم توجهی و کم لطفی به بانوان نتایج جبران ناپذیری برای جامعه دارد نباید از نیازهای این قشر راحتی عبور کنیم.

عضو دو دوره شورای شهر ابهر ادامه داد: بر اساس تحقیقات نظریه پرداران معاصر در پیشگیری از جرائم و آسیب های اجتماعی بانوان نقش فعالی دارند و باید به سلامت جسمی ور وحی بانوان بیاندیشم تا جامعه سالمی داشته و بنیان خانواده تقویت شود.

دودانگه تامین مطالبات در شهرها و روستا را نیازمند اختصاص اعتبارات عنوان کرد و افزود: بیشتر روستاهای زنجان دارای پیشینه روستایی است.

وی برضرورت تقویت ستاد بازآفرینی شهری در استان تاکید کرد و گفت: دولت در چند سال گذشته اقدامات مطلوبی را آغاز کرده است که ضروری است پیگیری شود.

این استاد دانشگاه با بیان اینکه ضروری است در برنامه ریزی ها به مطالبات بانوان اندیشیده شود،ادامه داد: ضروری است ردیف های خاص بودجه ای برای احداث پارک بانوان و سرای محلات دیده شود.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر