logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۷:۴۵
[ شناسه خبر : ۹۳۷۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

تصمیم آمریکا برای خروج خفت‌بار از سوریه نتیجه مقاومت و ایستادگی است/ تشکر از حضور باشکوه مردم در گرامیداشت حماسه عظیم ۹ دی

تصمیم-آمریکا-برای-خروج-خفت‌بار-از-سوریه-نتیجه-مقاومت-و-ایستادگی-است-تشکر-از-حضور-باشکوه-مردم-در-گرامیداشت-حماسه-عظیم-۹-دی-

نماینده ولی فقیه در استان زنجان با اشاره به تصمیم آمریکایی‌ها برای خروج از سوریه گفت: تصمیم آمریکا برای خروج خفت‌بار از سوریه نتیجه مقاومت و ایستادگی است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به حضور مردم ولایتمدار زنجان در مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی این حضور را نشانه بصیرت و موقعیت شناسی مردم دانست.

وی افزود: مردم امسال در یوم‌الله ۱۳ آبان و همچنین ۹ دی بصیرت خود را نمایش داده و حضور شکوهمندی در صحنه داشتند که به این خاطر از مردم زنجان تشکر ویژه دارم.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان به سالروز شهادت فرماندهان ارتش از جمله سرلشکر ستاری و سرلشکر اردستانی اشاره کرد و یاد و خاطره‌ آنها را گرامیداشت.

وی با بیان اینکه دی ماه ۵۹ یکی از روزهای غرورآفرین برای ارتش جمهوری اسلامی در عملیات هویزه بود، عنوان کرد: ۱۶ دی ماه یعنی سالروز حماسه خونین دانشجویان خط امام یکی از روزهای پرافتخار بوده که هیچ‌گاه از حافظه تاریخی دفاع مقدس پاک نمی‌شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به ۱۷ دی ماه سال ۱۳۱۴ که منجر به کشف حجاب زنان با دستور رضاخان شد، تصریح کرد: این روز یکی از روزهای سیاه تاریخ حکومت رضاه پهلوی است.

وی جلوگیری از عمامه گذاشتن روحانیون، متحد الشکل شدن لباس مردم و کشف حجاب زنان را از جمله اقدامات رضا خان برشمرد که برای جلب رضایت انگلیسی‌ها از وی انجام می‌شد.

نماینده ولی فقیه در استان زنجان خاطرنشان کرد: سالها بعد و در سال ۵۶ و در روز ۱۹ دی مردم قم در واکنش به مطالب توهینی چاپ شده در یک روزنامه علیه روحانیت و حجاب راهپیمایی مسالمت‌آمیزی کردند که نشان از بصیرت مردم داشت اما دشمن اینها را به رگبار بست که بعدها این قیام‌ها به هم مرتبط شد تا ۲۲ بهمن باعث پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ایران شود.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به توصیه‌های مقام معظم رهبری در دیدار با رهبران جهاد اسلامی افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدارها عنوان کردند که اگر در مقابل دشمن یک قدم عقب‌نشینی کنیم، دشمن ۱۰ قدم جلو خواهد آمد.

وی با بیان اینکه هزینه عقب نشینی ذلت، خاری، نکبت و ننگ در تاریخ و هزینه مقاومت عزت و سربلندی است، تصریح کرد: فلسطین، عراق و سوریه نمونه‌های مقاومت کردن در برابر دشمن هستند.

وی با اشاره به تلاشهای سالهای گذشته آمریکا برای از میان برداشتن بشار اسد گفت: آمریکا که ۶ سال قبل می‌گفت که بشار اسد باد دو ماهه برود اما خود اکنون با خفت و خاری سوریه را ترک می‌کند.

وی با به پیشنهاد کشورهای عربی برای بازگشایی سفارت‌شان در سوریه اشاره و خاطرنشان کرد: این نتیجه مقاومت سوریه است که کشورهای عربی و  آمریکا را وادار به این تصمیم کرده است.

وی با اشاره به سالروز آغاز عملیات کربلای ۵ دستاوردهای این عملیات را از جنبه‌های مختلف مورد اشاره قرار داد و گفت: عملیات کربلای ۵ علاوه بر موفقیت‌های سرزمینی و همچنین موفقیت‌هایی که برای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی داشت در تحولات سیاسی منطقه نیز تاثیرگذار بود.

خطیب جمعه زنجان تضعیف موقعیت سیاسی رژیم بعث عراق را از جمله دستاوردهای عملیات کربلای ۵ برشمرد و افزود: با موفقیت در این  عملیات اوضاع جبهه‌های نبرد به سود رزمندگان ایران اسلامی تثبیت شد و سپاه پاسداران یکی از ارزنده‌ترین تجارب نظامی خود را از این عملیات کسب کرد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر