logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۸
[ شناسه خبر : ۹۳۶۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

محدوده‌هاي جديد معدني بايد در استان زنجان شناسايي شود/ همكاري فرمانداران و بخشداران با بخش‌ خصوصي افزايش يابد

محدوده‌هاي-جديد-معدني-بايد-در-استان-زنجان-شناسايي-شود-همكاري-فرمانداران-و-بخشداران-با-بخش‌-خصوصي-افزايش-يابد

استاندار زنجان با تاكيد بر افزايش همكاري فرمانداران و بخشداران با بخش‌ خصوصي گفت: فرمانداران و بخشداران  بايد همكاري خود با بخش خصوصي را افزايش دهند و همچنين در حوزه معدني نيز بايد محدوده‌هاي جديدي شناسايي شود.

به گزارش موج رسا; فتح‌اله حقيقي امروز در جلسه ديدار معدنكاران با استاندار با اشاره به برخي از مشكلات معدنكاران در استان زنجان اظهار كرد: برخي از مشكلات را قبول دارم.

وي با اشاره به اينكه ما مي خوهيم يك اقتصاد سالمي ايجاد كنيم تصريح كرد: كسي كه يك معدنكار سالمي بوده از حقوق آن دفاع شود.

استاندار زنجان با اشاره به اينكه از شرايطي كه در حوزه معدن وجود دارد آگاه هستم بيان كرد: برخي از مشكلات در حوزه توليد وجود دارد كه ناراحتي مي‌شود.

وي با اشاره به دپو پسماند روي در استان زنجان بيان كرد: آزاد دهنده است كه چرا 15 سال است پسماند در استان زنجان وجود دارد و ولي كسي براي تعيين تكليف آن كاري انجام نداده است.

حقيقي با بيان اينكه چرا الان بايد به روزي برسيم كه ادارات ما براي اينكه مجوز يك معدن تمديد شود و تعلل ايجاد شود و معدنكاران يك ماه در يك جا و دو ماه در جاي و در نهايت نتواند كاري از پيش ببرد بيان كرد: اينها مواردي است كه بايد آنها حل و فصل شود.

وي بيان كرد: با احصاي مشكلات بخش خصوصي به اين جمع‌بندي رسيدم كه براي حل اين مشكلات بايد با وزراي مربوطه گفت‌وگو داشته باشم.

استاندار زنجان با اشاره به اينكه براي حل مشكلات بايد جلسات اقتصاد مقاومتي و رفع موانع توليد و شوراي معدن از پشت ميزان در بياوريم بيان كرد: اگر يك واحد توليدي مشكل دارد جلسات در محيط واحد مشكل‌دار تشكيل شود كه اين رويكرد در استان زنجان اجرا مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه براي حل مشكلات واحد توليدي نخ تاير اقدامات لازم انجام شده است افزود: نخستين جلسه رفع موانع توليد را در مديريتي جديد خود در محل اين واحد توليدي تشكيل شد و در اين جلسه مقرر شده بدهي‌هاي اين واحد توليدي به صورت 12 ساله تقسط شود.

وي با تاكيد بر تشكيل تيمي با حضور نمايندگان بخش‌هاي مختلف به منظور ارائه مشكلات هر بخش بيان كرد: در اين تيم مشكلات هر بخش توسط نماينده مورد نظر مطرح شود تا مشكلات بررسي شده و حل و فصل شود.

حقيقي با اشاره به اينكه اعتقاد بنده در مورد چرخه طولاني بودن روند اداري اين است كه بايد مراحل مشخصي براي ادارات تعريف شود افزود: اداراتي كه با معادن در ارتباط هستند در يك جلسه‌اي حضور داشته باشند تا مراحل براي تسريع در روند كارهاي اداري صورت گيرد و اين مراحل نيز در اختيار فعالان حوزه صنعتي و معدني قرار گيرد تا روند اداري براساس مراحل تعيين شده انجام شود.

وي با اشاره به شناسايي محدوده‌هاي جديدي اكتشافي در استان زنجان افزود: بايد شناسايي محدوده‌هاي جديد اكتشافي در استان زنجان صورت گيرد و همچنين از وضعيت معدن انگوران نيز خبر دارم و مي‌دانم در چند سال آينده اين معدن چه وضعيتي خواهد داشت و براي همين منظور شناسايي محدوده جديد را مطرح مي‌كنم.

استاندار زنجان با تاكيد بر افزايش همكاري فرمانداران و بخشداران با بخش‌ خصوصي افزود: اگر دستگاهي همكاري لازم را نداشته بنده اطمينان مي‌دهم در آينده همكاري خواهند كرد.

وي با اشاره به اينكه امروز به مديران و فرمانداراني نياز داريم كه وضعيت فعلي را حفظ كرده و تقويت كنند افزود: يك مدير بايد اين جسارت را داشته باشد كه در راه تسهيل امورات مردم اقدام كند.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر