logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۲۹
[ شناسه خبر : ۹۳۳۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
جمال شورجه در گفت وگو با موج رسا:

فیلم قلاده‌های طلا در افشای فتنه و نقشه جریان برانداز خط شکنی کرد/ کسانی که در مقابل این فیلم برخوردهای تخریبی داشتند از عوامل فتنه کف خیابانها بودند

فیلم-قلاده‌های-طلا-در-افشای-فتنه-و-نقشه-جریان-برانداز-خط-شکنی-کرد-کسانی-که-در-مقابل-این-فیلم-برخوردهای-تخریبی-داشتند-از-عوامل-فتنه-کف-خیابانها-بودند

کارگردان برجسته سینما و تلویزیون با اشاره به فیلم قلاده های طلای ابوالقاسم طالبی گفت: این فیلم در افشای فتنه و نقشه جریان برانداز خط شکنی کرد.

جمال شورجه در گفت وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به فیلم قلاده های طلای ابوالقاسم طالبی اظهار کرد: فیلم قلاده های طلا یک نوع صف شکنی در خصوص مباحث فتنه و جریان براندازی کرد که در سال 88 به دنبال این بود تا نظام جمهوری اسلامی را ناکارآمد جلوه داده و در دنیا منزوی کنند.

وی با بیان اینکه جریان فتنه در سال 88 کمر به تغییر نظام بسته بودند، ابراز کرد: با کمکی که دولت آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورها و همچنین رسانه های معاند و جریانهای خودباخته داخلی از این فتنه داشتند، نقشه فتنه گران افشا شد.

کارگردان برجسته سینما و تلویزیون با بیان اینکه فیلم قلاده های طلا در افشای فتنه و نقشه جریان برانداز خط شکنی کرد، خاطرنشان کرد: شاهد این بودیم که خیلی ها در داخل سینما، سایر رسانه ها و جریانهای سیاسی در مقابل این فیلم برخوردهای تخریبی داشتند که اتفاقا خودشان در کف خیابانها از عوامل فتنه بودند.

وی با بیان اینکه فیلم ابوالقاسم طالبی پسندیده، ارزشمند و بسیار تاثیرگذار بود، عنوان کرد: ما بعدها دیدیم که از این دست فیلم ها ساخته شد اما به اندازه قلاده های طلا تاثیرگذار نبود.

شورجه با تاکید بر اینکه عوامل این فیلم از پشت دوربین گرفته تا جلوی دوربین فشارهای زیادی را از طرف صنوف مختلف سینما و جریانهای معاند رسانه ای تحمل کردند، افزود: نمونه کوچک این فشارها در خصوص بازیگر این فیلم بود که دیدیم چه برخوردهای زشت،ناپسند و بسیار سیاسی با وی انجام شد.

وی بیان کرد: این فیلم به جریان فتنه طراحی شده علیه نظام جمهوری اسلامی و همچنین اقتدار نظام و ولایت فقیه پرداخته بود و به نظرم به لحاظ ساختار، کیفیت و محتوا فیلم بسیار خوبی است.

کارگردان برجسته سینما و تلویزیون با تاکید بر اینکه ما کمتر آثار فاخری در این خصوص داریم، اظهار کرد: ابوالقاسم طالبی فدایی این انقلاب و نظام است اما متاسفانه دیگر سینماگران ما کمتر به این حوزه ها پرداخت کرده اند.

وی با اشاره به اینکه اخیرا هم شاهد برخی سم پاشی ها در این زمینه هستیم، گفت: شاهد بودیم که مقام معظم رهبری دوباره این فیلم را مورد تایید و تاکید قرار دادند.

وی با بیان اینکه ابوالقاسم طالبی بعدها فیلمی در خصوص فتنه انگلستان در خصوص قحطی دهه 30  ساختند، عنوان کرد: چندین میلیون ایرانی در اثر این قحطی تحمیلی جان باختند که دیدیم این حوادث چطور در قالب فیلم برای مردم تبیین شد.

شورجه تصریح کرد: این فیلم(یتیم خانه ایران) هم ماهیت کاملا افشاگرانه در خصوص جنایتهای انگلستان در ایران داشت.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر