logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۵۵
[ شناسه خبر : ۹۰۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
سردار نقدی:

مذاکره، اشتباه بزرگ دیپلماسی بود!

مذاکره،-اشتباه-بزرگ-دیپلماسی-بود!

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: وزارت خارجه باید رسما بیانیه صادر کند و با مردم صحبت کند و توضیح دهد، اینکه می‌گفتند می‌توانیم با مذاکرات تحریم‌ها را برطرف کرده و مشکلات را حل کنیم اشتباه بود.

به گزارش موج رسا; سردار محمدرضا نقدی معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با جهانبین نیوز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص مذاکرات هسته‌ای اظهار کرد: از ابتدای مذاکرات رهبر معظم انقلاب تمام حوداث را پیش‌بینی و از بدعهدی‌های آمریکا و هم‌پیمانانش و خوش‌بین نبودن به مذاکرات صحبت می‌فرمودند.

وی با بیان اینکه اصل مذاکرات فقط موضوعات هسته‌ای نیست؛ تاکید کرد: موضوع اصلی اسلام و قانون اساسی است، آنها می‌خواهند ما دینمان را کنار بگذاریم.

سردار نقدی با بیان اینکه دشمنان می‌خواهند ما زیر پرچم آن‌ها باشیم، گفت: همه پیش‌بینی‌های مقام معظم رهبری ثابت شد، آن‌ها با کشورهایی که پرچم عدالت‌خواهی و آزادی‌خواهی را بردارند و بگویند زیر بار نظام ظالمانه نمی‌رویم مخالفند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران امتیازگیری در قبال محدودیت‌های هسته‌ای را حق مسلم ایران دانست و گفت: نه‌تنها امتیازاتی به ما نداند بلکه محدودیت‌ها را افزایش دادند.

سردار نقدی مسیر مذاکرات با غرب را بیهوده دانست و تاکید کرد: این مذاکرات به‌هیچ‌وجه به جایی نخواهد رسید و مسئولین دیپلماسی ما به جای اینکه بخواهند خودشان را در این اشتباه غرق کرده و به این کار ادامه دهند، از مردم عذرخواهی کنند.

وی با بیان اینکه بهتر است مشکلات اقتصادی کشور را در درون حل کنیم و آن را گره به مذاکرات نزنیم، تصریح کرد: وزارت خارجه باید رسما بیانیه صادر کند و با مردم صحبت کند و توضیح دهد، اینکه می‌گفتند می‌توانیم با مذاکرات تحریم‌ها را برطرف کرده و مشکلات را حل کنیم اشتباه بود.

سردار نقدی تاکید کرد: باید صادقانه با مردم صحبت کنند و به همان مسیر رهبری بپیوندند و با تکیه بر توان داخلی مشکلات را حل کنند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران با اشاره به اینکه روابط خارجه نباید صرفا به ارتباطات در مذاکره و برجام و... ختم شود، خاطرنشان کرد: اگر صادقانه مطرح کنند مردم نیر پذیرفته و همراهی می‌کنند اگر بخواهند مدام مردم را گول بزنند و توجیه بیاورند و وقت مردم را تلف کنند بعدها از مردم جواب بدی می‌گیرند.

سردار نقدی در ادامه افزود: نباید ما را به دنبال سراب بکشانند نباید وقت مردم تلف شود و ظرفیت‌ها را معطل نگه دارند.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی و آمریکا را بسیار خراب دانست و اظهار کرد: رفتارهایی که رئیس جمهور آمریکا در عرصه اقتصادی نشان می‌دهد تمام موازین و اصول اقتصادی که خود غربی‌ها پایه‌گذاری کردند را لگدمال کرده است.

ورشکستی‌های آمریکا قطعی است و همان افول آمریکا است

وی با بیان اینکه آمار و ارقام خود آمریکا حاکی از کسری بودجه و بدهی‌های کلان است، افزود: درحال‌حاضر امریکا ۲۱ هزار میلیارد دلار بدهی به دنیا دارد و هر روز 2/5 میلیارد دلار بدهی به بدهی‌های آمریکا افزوده می‌شود.

سردار نقدی به حرف‌های مسئولان کاخ سفید و ورشکستگی قطعی آمریکا اشاره و گفت: مسئولان کاخ سفید اعلام کرده است، در سال ۲۰۳۰ میزان بدهی‌های خارجی آمریکا از درآمد ناخالص ملی جلو خواهد زد و در آن برهه باید ورزشکستی قطعی اعلام کنند و این زمان زودتر اتفاق می‌افتد.

معاون فرهنگی و اجتماعی سپاه پاسداران تاکید کرد: دیوانه‌بازی‌های ترامپ مشکلات اقتصادی آمریکا را حل نخواهد کرد تولید هیچ چیزی در آمریکا به صرفه نیست ورشکستگی آمریکا قطعی است و این همان افول آمریکا است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر