logo
امروز : دوشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۰
پیامبر اکرم(ص): ماه مبارک رمضان ابتدایش رحمت و میانه‏ اش مغفرت و پایانش آزادى از آتش جهنم است. (بحار الانوار، ج 93، ص 342)
[ 2021/4/19 ] [ 6 رمضان 1442 ]
شناسه خبر : ۹۰۱
اظهار نظر متناقض دو مسئول آموزش و پرورش استان زنجان:

اولویت با ساخت مدارس عادی است/ کمبود فضاهای آموزشی در مدارس استثنایی نادیده گرفته شده است

اولویت-با-ساخت-مدارس-عادی-است-کمبود-فضاهای-آموزشی-در-مدارس-استثنایی-نادیده-گرفته-شده-است-

کمبود فضاهای آموزشی برای دانش آموزان استثنایی در برخی از مناطق استان موضوعی است که بارها توسط مدیر کل آموزش و پرورش استثنایی استان مطرح شده است اما نظر معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان در این زمینه نیز متفاوت است و اولویت را ساخت مدارس عادی می داند.

به گزارش موج رسا; یعقوبعلی عبادی معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش استان زنجان در پاسخ به موج رسا اظهار داشت: با توجه به اینکه تعداد دانش آموزان استثنایی کمتر بوده بسیاری از این دانش آموزان در مدارس عادی مشغول به تحصیل هستند و معلمان رسیدگی ویژه به این دانش آموزان دارند اما در مناطقی که فراونی دانش آموزان در این مناطق زیاد بوده ما  نیازمند ایجاد یک فضای آموزشی برای تجمیع دانش آموزان در این مناطق هستیم اما با توجه به نیاز مناطق این برای ایجاد مدارس عادی ، اولویت با ساخت مدارس عادی است.

وی با بیان اینکه در شهرستان های زنجان، ابهر و خدابنده مدارس استثنایی داریم، تصریح کرد: با توجه به کمبود منابع ما بر اساس الویتهای مشخص شده ابلاغ  ساخت مدارس را به اداره نوسازی وتجهیز مدارس داریم که آنها نیز بر اساس اعتبارات تخصیص یافته عمل می کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان زنجان کمبود مدارس استثنایی نداریم، گفت:هر کس از زاویه دید خود نیازهایی دارد که باید تامین شود که نیازهای ما نامحدود بوده و منابع ما محدود است و بر همین اساس ما با تعیین اولویتها اقدام به ساخت فضاهای آموزشی می کنیم.

این در حالی است سهیلا فریقی مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان در گفت‎وگوی خود با خبرنگار  موج رسا به کمبود فضاهای آموزشی اشاره داشته و ابراز کرده است: رفع مشکل فضاهای آموزشی در مدارس استثنایی نادیده گرفته شده است  و بدلیل آنکه نوسازی مدارس استثنایی با آموزش و پرورش به عنوان یک دستگاه تجمیع شده است اولویت ساخت به مدارس عادی اختصاص یافته است.

وی ابراز کرد: مکاتبات جداگانه و متعددی در راستای رفع مشکل کمبود فضای آموزشی درجلسات ستاد مناسب سازی داشته ایم و بارها اعلام نیاز شده است اما تاکنون در این زمینه اقدامی صورت نگرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استثنایی استان زنجان با اشاره به اینکه باید اولویت در ساخت فضای آموزشی به مدارس استثنایی اختصاص یابد، بیان  کرده است: اولویت ساخت مدارس در مناطق انگوران و زنجانرود و منطقه یک زنجان است.

فریقی یادآور شد: در منطقه یک زنجان نیازمند یک مرکز آموزشی برای دانش آموزان با اختلالات یادگیری و در مناطق انگوران و زنجانرود نیز نیاز به ایجاد یک مدرسه در دوره ابتدایی داریم.

لازم به ذکراست در برخی از شهرستان‎های استان حتی یک باب فضای آموزشی برای دانش اموزان استثنایی آن شهرستان ایجاد نشده است./ک

 

انتهای پیام/

نظرات
ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمت های مورد نیاز علامت گذاری شده اند. *