logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۳:۵۳
[ شناسه خبر : ۸۹۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
سردار سلامی:

ایران علمدار مقاومت علیه قدرت های بزرگ است

ایران-علمدار-مقاومت-علیه-قدرت-های-بزرگ-است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: رمز بقای انقلاب شهادت و ایستادگی بوده است، جامعه ای که در آن فرهنگ شهادت باشد تمام مسیرهایی که دشمنان برای براندازی انقلاب طی می‌کنند بی نتیجه خواهد گذاشت.

به گزارش موج رسا; سردار سلامی، امشب در کنگره بزرگداشت  شهدای جامعه پزشکی جهان اسلام، اظهار کرد: شهدا زنده هستند این یک حقیقت جاودانه است چون قرآن چشمان ما را به حقایق عالم هستی باز می کند بنابراین تجلیل از شهیدان تجلیل از یک جاودانگی در دستگاه آفرینش است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ابعاد عظمت شهیدان و آن میدان جاذبه و تاثیر که این عزیزان در حیات ما و نسل های آینده،  واقعاً از عهده ی کلمات ناقص و ناتوان است، افزود: ولی این واقعیت مسلم را ما تجربه کردیم که هرگاه خورشید پرفروغ اسلام عزیز از حقوق ایمان جامعه درخشیدن گرفت همه ی  کفار، مشترکان و منافقان در مقابل او صف آرایی کردند.

وی ادامه داد: شهادت حقیقتی است که راه سعادت مسلمانان را برای پیشگیری از غلبه کفار می‌گشایند امروز همین واقعیت در عالم رخ داد به محض اینکه افتاب اسلام دوباره طلوع کرد. زیرا انقلاب یک بعثت مجددی از اسلام بود کار امام یک کار نبوی بود و اسلام دوباره از افق ایران بر قلب مسلمانان تابش گرفت تا آنها را از  گورستان جهل مدرن بیدار کنند و آنها را از بردگی نجات و از ظلمات به سمت نور هدایت کند.

سردار سلامی اذعان کرد: نگرانی دولت ها همیشه این بوده که وقتی اسلام تشکیل حاکمیت بدهد و قدرت ایجاد کند بساط سیطره قدرت ها را در هم می شکند، کفار،  مشترکان و منافقان می‌دانند اسلام نور است و هرگاه نور جلوه گر شود تیرگی و تاریکی که از جنس عدم است خواهد رفت.

وی خاطرنشان کرد: راز ایستادگی و مقاومت دنیای قدرتمند کفر و شرک در مقابل اسلام طی این چهل سال همانند دوران صدر اسلام در این حقیقت نهفته است که اگر اجازه تشکیل حاکمیت و قدرت به جهان اسلام داده شود اسلام با قدرت منطق خواهد توانست در میدان سیطره قدرت ها غلبه کند.

سردار سلامی افزود: بشر هرگز قدرتی به  ظالمیت آمریکا ندیده است، اینها هم متحد شدند  تا در ظهور اسلام بایستند و این نظریه را که می‌توان با تکیه بر اسلام در مقابل قدرت های بزرگ ایستاد و به سعادت رسید  را باطل کند.

وی ابراز کرد: نبرد شهیدان ما با دشمنان بر این حقیقت نهفته بود که شهید ما اثبات کنند که می توان با تکیه بر قدرت الهی در مقابل قدرت های بزرگ ایستاد و پیروز شد. زیبا ترین شکوهی که فرزندان این امت آفریدند اثبات این حقیقت بود.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه نباید از  قدرتهای بزرگ ترسید، گفت: ما بدون این حقیقت نمی توانستیم انقلاب را ادامه دهیم. دشمنان همه ی ابزار ها و تدبیر ها را کار بردند  تا ما را بشکند. ولی شهدا یک نظریه بسیار عمیق و شگفت انگیز را به  اثبات رساندند.

وی اضافه کرد: پیروزی و شکست مسئله ای خارج از قلب و ذهن انسان نیست. اگر جامعه ای در ذهن و قلب خود احساس پیروزی کند و از دشمن مقابل نترسد هرگز شکست نخواهد خورد. سلاح ها برای شکست ملت ها کارایی ندارند وسایل جانبی هستند که به درجه ایمان انسان هایی  که به کار می گیرند غربت و ترتیب پیدا می‌کند.

سردار سلامی بیان کرد: عنصر اصلی پیروزی در هر نبردی چه برابر یا نابرابر انسان است. انسان  مبتکی بر ایمان می‌تواند همه اطلاعات هندسی دشمن را جابجا کند و جامعه ای که سرشار از این انسان ها هرگز شکست نمی خورد.

وی بابیان اینکه رمز بقای انقلاب شهادت و ایستادگی بوده است، افزود: جامعه ای که در آن فرهنگ شهادت باشد تمام  مسیرهایی که دشمنان برای براندازی انقلاب طی می‌کنند بی نتیجه خواهد گذاشت.

سردار سلامی در ادامه گفت: در زمانی که  در اوج ضعف قدرت بودیم بر دشمن غلبه کردیم  و هرچه زمان پیش رفت خداوند آنها را دچار زوال قدرت کرد و امت اسلام را با قدرت  افزایی مواجه و تا به امروز روحیه جهاد و شهادت همه گیر شد.

وی گفت: تا زمانی که در صحنه هستیم خداوند امکان غلبه کفار بر مسلمانان را نمی دهد و اگر پیش برویم امکان غلبه مسلمانان را بر کفار را فراهم می کند. خصوصیتی که مومنان دارد این است که هر چقدر  به خطر نزدیک تر می شوند بر ایمانشان افزوده می شود و تصور شکست برای آنها پذیر نیست .

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: همه جهان امروز ایران را علمدار با افتخار مقاومت علیه قدرتهای بزرگ می دانند، جهان به این مقاومت  افتخار می‌کنند و می دانند تا زمانی که ایران مقاومت کند و بایستد،  قدرت ها نزول کرده و میدان تسلطشان برای ظلم کردن کمتر می شود.

وی بیان کرد: امروز اگر می‌بینیم جهان در مقابل آمریکا رفتاری متفاوت  از گذشت دارد فقط به برکت شهیدان است. مقاومت سختی های زود گذری دارد اما یک  استمرار سرشار از عزت و امنیت و آرامش به همراه دارد.

سردار سلامی ادامه داد: امروز می بینیم کسانی که با دشمنان ما در  تعامل و سازش هستند چقدر تحقیر می‌شوند و منابع مادی  آنها به غارت می رود و هویت فرهنگی از بین میرود.

وی ابراز کرد: شهادت منبع تولید قدرتی است که امکان شکستن آن وجود ندارد.  تا وقتی که این چهره‌های زیبا و دلنشین در جامعه وجود دارند و در مقابل آماج حملات دشمن می ایستند مطمئن هستیم هیچ آسیبی نمی بینیم. مدافعان حرم به استقبال خطر رفتند  و فلسفه و منطق عمیقی در حرکت آنها وجود داشت.

سردار سلامی گفت: مدافعان حرم می دانستم اگر جهاد نکنیم خطر به سراغمان می آید، نباید اجازه دهیم قدرتی علیه مان  شکل گیرد و اجازه دهیم در کنار مرزهای ما ارتش های برای از بین بردن اسلام شکل بگیرد. امروز از شرق مدیترانه تا شمال آفریقا یک جبهه  وسیع شکل گرفته است امکان این که قدرت ها بتوانند در جهان اسلام جولان دهند به سر رسیده است.

وی افزود: هر چه دشمنان سعی با فشار اقتصادی و عملیات روانی روی مردم ذهن را  تسخیر کنند، مردم می ایستند و آگاهانه سختی ها را تحمل می‌کنند. هرگز امنیت،  آرامش، قدرت خود را با نوسانات ارز جابجا نمی کنیم.

وی با بیان اینکه ایران امروز تکیه گاه سادگی جهانی است، افزود: فشارهای دشمن ضامن پیشرفته ما است. ما مجبور هستیم در تراز  قدرت های بزرگ روشن کنیم پس چرا بترسیم. حتی دشمنانمان مشکلات بیشتر از ما دارند. آمریکا با اینکه امروز بزرگترین اقتصاد جهانی است به دلیل نبود منطقه استراتژیک با ۵۰ میلیون  انسان زیر خط فقر دست و پنجه نرم کند.

سردار سلامی در پایان گفت: ایران ظرفیت های خفته بسیاری دارد که اگر آن ها را بسیج کند با  موفقیتهای بالاترین روبرو خواهد بود. مردان عرصه سلامت  در این نبرد چهل ساله واقعا جوانمردانه و شرافتمندانه نقش آفریدند و امروز می بینیم  سفیران سلامت به رایگان در مناطق محروم مردم را ویزیت کرده و به آنها دارو می دهند تمام آنها شکل یافته است  از منطقه شهیدانمان است.

منبع: شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر