logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۶
[ شناسه خبر : ۸۷۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
عزیزی به موج رسا خبر داد

برنامه محرمانه دولت و مجلس برای مقابله با تحریم‌های جدید/ اقدام متقابل ایران در مقابل کشورهایی که در تحریم‌های آمریکا مشارکت کنند

برنامه-محرمانه-دولت-و-مجلس-برای-مقابله-با-تحریم‌های-جدید-اقدام-متقابل-ایران-در-مقابل-کشورهایی-که-در-تحریم‌های-آمریکا-مشارکت-کنند

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی‏ از برنامه محرمانه دولت و مجلس برای مقابله با تحریم‌ها خبر داد.

محمد عزیزی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به برنامه محرمانه دولت و مجلس برای مقابله با تحریم‌ها اظهار کرد: این برنامه در ستاد اقتصادی دولت تدوین و بررسی می‌شود که مجلس نیز در آن نماینده دارد.

وی با بیان اینکه مسائل مربوط به مقابله با تحریم‌ها در این ستاد تصمیم‌گیری می‌شود، ابراز کرد: ستاد فرماندهی اقتصادی به دستور مقام معظم رهبری تشکیل شده و اختیارات خاص خود را دارد.

عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس نیز در این ستاد حضوری فعال دارند، خاطرنشان کرد: ما در کمیسیون صنایع کمک حال دولت برای مقابله با تحریم‌ها هستیم.

وی با بیان اینکه نباید اجازه داد تا صنایع در شرایط تحریم دچار مشکل شوند، گفت: ما به دولت و صنایع تاکید کرده‌ایم که اگر مشکلی وجود دارد که مجلس توانایی حل آن را دارد، حاضر به همکاری با تمام قوا هستیم.

عزیزی بیان کرد: قرار بود کمیسیون ویژه‌ مبارزه با تحریم در مجلس تشکیل شود که در مجلس رای نیاورد اما مردم مطمئن باشند که جای نگرانی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تحریم‌‌های جدید نیز اعمال شد اما انتظارات آمریکا از این تحریم‌ها برآورده نشد، اکنون دولت و مجلس عزم جدی برای مقابله با تحریم‌ها دارند.

نماینده مردم ابهر، خرمدره و سلطانیه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به طرح مجلس در خصوص اقدام متقابل در مقتابل کشورهایی که در تحریم آمریکا علیه ایران مشارکت کنند، اظهار کرد: با کشورهایی که در تحریم ایران با آمریکا مشارکت می‌کنند، اقدام متقابل انجام دهیم.

عزیزی افزود: جمهوری اسلامی با هیچ کشوری شوخی ندارد و کشورهایی که بخواهند با آمریکا همکاری کنند با برخورد متقابل ایران روبرو خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه رفتارها متناسب با رفتار کشورها تنظیم خواهد شد، عنوان کرد: دوت و وزارت خارجه نیز باید در این زمینه با قاطعیت عمل کرده و با کشورهایی که بخواهند در تحریم ایران مشارکت کنند برخورد کند که این برخورد می‌تواند جنبه‌های مختلف داشته باشد.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر