logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۱۰
[ شناسه خبر : ۸۶۹۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

۱۳۳ امامزاده در سطح استان زنجان مدفون هستند/ همایش یاوران وقف در زنجان برگزار می‌شود

۱۳۳-امامزاده-در-سطح-استان-زنجان-مدفون-هستند-همایش-یاوران-وقف-در-زنجان-برگزار-می‌شود

مدیرکل اوقاف استان زنجان با اشاره به برنامه‌های هفته وقف در زنجان گفت: همزماه با هفته وقف همایش یاوران وقف و نمایشگاه همه واقف باشیم در زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام جعفر جنتی در جمع خبرنگاران با اشاره به برنامه‌های هفته وقف در زنجان اظهار کرد: همایش یاوران وقف و افتتاح دفتر نمایندگی شهرستان سلطانیه از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده است و نخستین وقف این هفته مربوط به وقف یک باغ برای هزینه در امور قرآنی بود.

وی به برپایی نمایشگاه "همه واقف باشیم" اشاره کرد و گفت: این نمایشگاه برای ارائه عملکرد اوقاف و آشنایی با ظرفیت‌های این سازمان در محل کارخانه کبریت سابق زنجان دایر می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به همکاری رسانه‌ها برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه تاکید کرد و افزود: فرهنگ وقف در حوزه‌های محیط زیست، بهداشت و سلامت باید بیشتر تقویت شود. ضمن اینکه وقف مشارکتی رویکرد جدیدی است که افراد به طور گروهی می‌توانند در این کار خیر شرکت کنند.

حجت‌الاسلام جنتی اداره اوقاف رسالت‌های مختلفی را بر عهده دارد که یکی از آن‌ها به امور قرآنی و برگزاری مسابقات قرآن مربوط می‌شود و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت ۱۰ میلیون حافظ قرآن، این سازمان تربیت یک میلیون حافظ را بر عهده گرفته است.

وی، تبدیل بقاع متبرکه و امامزادگان به قطب فرهنگی کشور را یکی از رویکردهای مهم این سازمان خواند و گفت: طرح آرامش بهاری، خیمه‌های معرفت، طرح سوگواره یاس نبوی، ضیافت الهی، بصیرت عاشورایی و نشاط معنوی از برنامه‌هایی است که اوقاف در طول سال اجرا می‌کند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۳۳ امامزاده در سطح استان زنجان مدفون هستند، بیان کرد: نیمی از امامزاده‌ها در شهرستان خدابنده قرار دارد و پروژه‌های عمرانی برای احیای برخی امامزاده‌ها در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه همه امامزادگان ملزم به اجرای طرح جامع هستند، تصریح کرد: از سال گذشته تاکنون طرح جامع برای ۳۲ امامزاده آماده شده است اما اجرای آن برای برخی امامزاده‌ها از جمله امامزاده سید ابراهیم (ع) زنجان، امامزاده اسماعیل شناط ابهر و بقعه قیدار نبی با کم‌لطفی بعضی ارگان‌ها مواجه شده است.

حجت‌الاسلام جنتی با اشاره به خدمات‌رسانی اوقاف در سامرا برای مراسم پیاده‌روی اربعین با حضور ۷۵ خادم و ۳۰ نفر تیم پزشکی، عنوان کرد: روزانه از ۲۰ هزار نفر در وعده‌های مختلف پذیرایی می‌شد و پخت روزانه ۲۰ هزار قرص نان از فعالیت‌های مهم این موکب بود.

وی هزینه این اداره برای برپایی موکب در سامرا را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان عنوان کرد و گفت: ۳۰۰ میلیون تومان از این مبلغ مربوط بخش دارویی و درمانی بود و افزایش نرخ کرایه حمل و نقل نیز هزینه اضافی برای جابه‌جایی مواد تحمیل کرد.

//ع

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر